Moro
Omassa Variantissani ei ole lohkolämppäriä ollenkaan. En jaksaisi alkaa asentelemaan sitä "virallista" joka puhkaistaan lohkon kylkeen. Onkos kukaan asennellut esimerkiksi Calixin letkulämppäreitä, esim RE282 tai jokin vastaava... Käsittääkseni se tulee sinne alimmaiseen syyläriltä tulevaan paksuun letkuun, mutta kumminpäin? Vastusosa syylärille vai vesipumpulle päin? Vai onko jokin toinen letku jossain... En ole perehtynyt yhtään Golfin lohkolämppäreihin vaikka muuten aika perusteellisesti kulkineeni tunnen
Kiitos nyt jos nyt joku viitsii vastailla jotain avittavaa infoa...
Golf 3 Variant 1.8 55KW -1996 Letkulämmitin
Itellä ei ole niin kokemusta letkulämppäreistä mutta olen kuullut että ne tahtoo aikaa myöten rikkoa koneen lämpötila-antureita. Omassa on lohkolämppäri mutta vanhempien rassissa on letkulämppäri ja asialla voi olla ihan perääkin kun juuri äskettäin hommattiin heille neloskoppanen kolopallo josta juurikin oli lämpötila-anturi mykkänä ja autossa on letkulämppäri.
Kannattaa siis hankkia mielummin lohko jos sellaisen saa... kannattaa ensin googletella ja käydä vaikka volkkarin tiskillä kysymässä että olisiko heillä tarkkaa (yleensä Defan) mallikoodia autoosi käyvästä lohkolämppäristä. Itsellä kun alkoi tiivisteet vuotamaan lohkolämppäristä niin varaosatiskillä kovasti sanoivat että löyty vain letkulämppäriä ja pitkällä luettelon pläräämisellä ei löytynyt kuin muutama malli joka "saattaa käydä" kyseiseen koneeseen. Eri mallista olivat mutta sama moottorikoodi. Lopulta kävin volkkarilla niin löyty kaveri joka oli noita aikanaan asennellukki niin samantien löytyi oikea lohkolämppäri joka tosin oli vaihto-osa eli vanha piti ottaa irti ja samantien leimoista huomasi että koodi täsmää ja eikun varaosatiskille ja uutta kehiin.
Tietääkseni lohkon asennus ei ole edes hankalaa... tulppa irti lohkosta (tietääkseni ei lähde irti kuin rikkomalla) ja sitten lohkolämmitin joko ns. lyömällä paikalleen (olen kuullut että ei kannata lyödä liikaa voi kuulemma mennä liian syvälle lohkon sisään) tai sitten ruuvattava malli (joka löytyy omasta passatista. Lohkon sisään laitetaan T kirjaimen muotoinen metallikappale jossa on kierretanko ja tämän tangon päähän pistetään lohkolämmitin ja sitten mutteri ja sitten vain kiristetään ja painetaan johto kiinni.
Säteilylämmittimistä itsellä ei ole yhtäkään kokemusta niin niistä en osaa sanoa mutta itse päätyisin lohkolämmittimeen jos vain mahdollista.
Kannattaa siis hankkia mielummin lohko jos sellaisen saa... kannattaa ensin googletella ja käydä vaikka volkkarin tiskillä kysymässä että olisiko heillä tarkkaa (yleensä Defan) mallikoodia autoosi käyvästä lohkolämppäristä. Itsellä kun alkoi tiivisteet vuotamaan lohkolämppäristä niin varaosatiskillä kovasti sanoivat että löyty vain letkulämppäriä ja pitkällä luettelon pläräämisellä ei löytynyt kuin muutama malli joka "saattaa käydä" kyseiseen koneeseen. Eri mallista olivat mutta sama moottorikoodi. Lopulta kävin volkkarilla niin löyty kaveri joka oli noita aikanaan asennellukki niin samantien löytyi oikea lohkolämppäri joka tosin oli vaihto-osa eli vanha piti ottaa irti ja samantien leimoista huomasi että koodi täsmää ja eikun varaosatiskille ja uutta kehiin.
Tietääkseni lohkon asennus ei ole edes hankalaa... tulppa irti lohkosta (tietääkseni ei lähde irti kuin rikkomalla) ja sitten lohkolämmitin joko ns. lyömällä paikalleen (olen kuullut että ei kannata lyödä liikaa voi kuulemma mennä liian syvälle lohkon sisään) tai sitten ruuvattava malli (joka löytyy omasta passatista. Lohkon sisään laitetaan T kirjaimen muotoinen metallikappale jossa on kierretanko ja tämän tangon päähän pistetään lohkolämmitin ja sitten mutteri ja sitten vain kiristetään ja painetaan johto kiinni.
Säteilylämmittimistä itsellä ei ole yhtäkään kokemusta niin niistä en osaa sanoa mutta itse päätyisin lohkolämmittimeen jos vain mahdollista.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"