Missä huollatatte?

Kaikki yleinen jutustelu
haisuli
Posts: 181
Joined: 10.7.2008 9:50

Post by haisuli »

Korjaamolla olen käyttänyt vain töiden osalta joita ei pysty itse tekemään tai kun korjaus on täysin akuutti.

Ilmastointihuolto 99e bosh car service
Startin vaihto 146e sama paja. Pystyisi vaihtamaan itse, mutta kun otin kerran irti ja putsasin ja vaihdoin kuluvia osia, niin startti ei korjaantunut ja kun totesin, että vittumainen homma niin viedään liikkeeseen ja virnuillaan vieressä. Liikkeestä tuli startti joka hajosi saman tien -> vanha tilalle ja uutta odottamaan-> uusi yritys ja onnistui. Eli korjaamon mies vaihtoi siis startin yhteensä kolme kertaa, niin tässä vaiheessa olisi saattanut itsellä tulla jo kova känni.

Sitten takapyörän laakeri leikkasi kiinni-> akseli paskaksi, käytin paikallisella nyrkkipajalla. Työ, osineen (akseli ja laakerit) 170e. Samalla pajalla kävin kerran vaihdattamassa etulokarin, erään volvokuskin laskuun. Ajoi kylkeen ja totesi maksavansa korjauksen käteisellä, Berner ~1200e ja nyrkkipaja lupasi ainakin puolet halvemmalla. En nähnyt laskua, mutta työ onnistui samalla viikolla, Berner 2 viikon päästä ja korjaus vähintään viikko. Työnjälki erittäin hyvä. Mieluummin jos tulee jotain korjattavaa mitä ei itse pysty tekemään käännyn pienen yrittäjän puolen, koska heille ammattiylpeys on tärkeää, sillä muuten loppuu työt. Merkkiliikkeelle on aivan sama mitä ja miten tekevät koska asiakkaita riittää kuitenkin.
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

haisuli wrote:Merkkiliikkeelle on aivan sama mitä ja miten tekevät koska asiakkaita riittää kuitenkin.
Joo eihän me tehdä siellä kuin sutta ja sekundaa :lol: :wink:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
haisuli
Posts: 181
Joined: 10.7.2008 9:50

Post by haisuli »

Heheh. Noh ehkä liian yleistetty lause, kun ei ole omakohtaisia kokemuksia. Korjaamoita ja korjaamoissa on eri tasoisia työntekijöitä ja tietty omat naamakertoimet vaikuttavat hyvin usein ja hyvin paljon työn laatuun ja hintaan :P 8)
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
User avatar
Nakkisormi
Posts: 122
Joined: 18.3.2008 21:26
Location: Kempele

Post by Nakkisormi »

Kaarvan, kempeleen puolella, siellä tulee käytettyä. Palvelu on ollu aina asiallista ja työt tehty ajallaan. Hintakin on kohtuullinen. Vanhemmatki on ruennut käyttään siellä, kun sinne marssitin muutamasta muusta paikasta saadun huonon palvelun ja työnlaadun jälkeen.
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
User avatar
Arakhran
Posts: 36
Joined: 19.2.2008 10:45
Location: Seinäjoki

Post by Arakhran »

Ite oon käyttännä Seinäjoen moottorityös ainaku on ollut tarvesta moiseen...

Ihan kohtuuhintaasta mielestäni on ollut ja tuntuu ainaki notta osaavat asiansa...
~Ennemmin yks ruuvi liian löysällä,
ku kymmenen kireellä~

~1.8T Passat Variant vm. 04~
KakePro
Posts: 210
Joined: 27.7.2008 16:37
Location: Ulvikylä.

Post by KakePro »

Huollan ja korjaan itse. OBD töpselin kautta tapahtuvat asiat teen itse, lukuun ottamatta ilmastointiin liittyviä huoltoja. Niihin kun ei löydy tarvittavia laitteita ja aineita. Mikä tässäkin parasta niin kaveri tekee työksee ilmastointi huoltoja/asennuksia joten maksan vain tarvittavat aineet. Työ on ollut ilmainen. Tarkastutan/huollatutan ilmastoinnin tarkalleen kahden vuoden välein. Ja ei siitäkään voi muuta sanoa muutakon että erinomaisesti on toiminut 8)
Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Larelinan
Posts: 22
Joined: 8.3.2005 1:28
Location: Ikaalinen
Contact:

Post by Larelinan »

No en ainakaan tämän päivän jälkeen enää Laakkosella!! PRKL että mä kiehun! :evil: :evil: :evil:

Kyllä Laakkosella hyvin kusetetaan naisautoilijaa! Ensin annetaan huollosta hinta-arvio alle 400 euron, sitten soitetaan perään että työkuluja oli unohtunut, uusi hinta-arvio n. 500 euroa. Lopputulos kustannuksista oli kuitenkin 650 euroa!! Miten ihmeessä hinta voi pompsahtaa noin paljon! Aivan silkkaa kusetusta naistautoilijaa kohtaan! Voin luvata että oli viimeinen kerta kun huollatan autoni Laakkosen toimipisteessä! Ja tämä oli siis Ikaalisten Laakkonen jossa näin toimittiin. Liekkö vain Ikaalisten ongelma vai joku konsernin yleinen toimintamalli. Helevata että mua pistää vihaksi! :veryangry
VW Bora Variant 1.9 TDI -00 Highline Tiptronic
User avatar
DJDH
Posts: 1796
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

No vähä samaa luokkaa kun yhdessä paikallisessa ex-merkkiliikkeessä. Varasin ajan 15tkm huoltoon ja sovin hinnan, autoa haettaessa hinta oli kuitenkin 2x se mitä oltiin sovittu. Se mistä oltiin sovittu, oli kuulemma vain osien hinta ja työ tuli sen hinnan päälle :lol: Jäiköhän niille "töille" sitten hintaa enää 30€ kun alettiin tekemään "TÖITÄ" laskun loppusumman kanssa. Ihme sinäänsä mitä osia nyt 15tkm huoltoon voi mennä, varsinkaan kun tulppia ei vaihdeta. Ainoat osat oli öljyt (ei longlife) ja ilmansuodatin. Ekassa laskussa oli osat 120€ ja työ 140€, eli yhteensä 260€.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Tiemmä tommonen heitto arvion ja loppusumman välillä ei kuluttaja-asiamiehelle enää kelpaa, eli ei muuta kun peräämään oikeuksiaan.. :evil:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Larelinan
Posts: 22
Joined: 8.3.2005 1:28
Location: Ikaalinen
Contact:

Post by Larelinan »

Noh, isukki kävi auton sieltä eilen hakemassa kun mä en töistä päässyt. Sanoi sinne sit suorat sanat ja ne oli änkyttäneet et kun kesätyöntekijä oli unohtanut aamulla summasta töiden hintoja. No voivoi! Iskä oli sit sanonut että ei maksa sitä loppusummaa koska aamulla oli ihan eri hinta. Noh, oli ne sitä sit laskeneet onneksi. Lopuksi iskä oli vaan sanonut että voivat poistaa mun auton tiedot systeemistään että ei varmasti tule enää sinne huollettavaksi.
VW Bora Variant 1.9 TDI -00 Highline Tiptronic
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

Kyllähän se on hyvä laittaa kesätyöläisen piikkiin :lol:
Ei siellä ikaalisissa ole oikein silloinkaan toiminut mikään kun itse siellä asuin. Mutta mielestäni kumminkin inasen parempi kun tampereen toimipiste.
Itse vien vanattaraan vaikka kilsoja tuleekin, mut palvelu,hinnat ja työn jälki on sen arvosta.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Oikein homma kunnossa siis. Sehän ny on ihan sama minkä piikkiin siellä hinnat laitetaan, kunhan asiakas maksaa oikean loppusumman.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
haisuli
Posts: 181
Joined: 10.7.2008 9:50

Post by haisuli »

Kannentiivisteen vaihto hinta-arvio 500-600e ja kannen oikaisu ~200e päälle. Itse vaihdettuna tarvikkeet ~100e. Ja kuten tuonne toiseen kyselyyni laitoin, niin ei merkkiliike keksinyt syytä / vikaa minkä takia ei flekti pyöri, että kansipahvia olisi todennäköisesti vaihdeltu merkkiliikkeen toimesta useampaankin kertaan jos sinne olisin vienyt.

Mutta nyt toimii taas niin pitkään ennenkuin seuraavan kerran hajoaa . :lol:
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Section6
Posts: 65
Joined: 13.6.2008 21:33
Location: Kuopio

Post by Section6 »

Pitäisi päättää missä teettäisin 140tkm huollon, edellinen omistaja on teettänyt merkkiliikkeessä huollot tähän asti ja viimeisin 120tkm huolto on ollut isohuolto. Ajattelin huollattaa tuon jo nyt vaikka longlifeöljyillä ajaisi vielä kympin muttei tiedä mitä kuraa se entinen on sinne kaatanut ja pakkaset painaa päälle.

Kävin Laakkosella kysymässä huollon hintaa ja siellä oli aika suolainen 360e sisältäen jarrunesteen vaihdon ja öljyt.. huh aika suolaista valohoidosta ja työstä minkä itsekkin osaisin tehdä. Nyt olen miettinyt että maksanko 360 euroa lähinnä merkkileimasta vai veisikö esim Fixus tai Bosch huoltamoon mistä saisi myös sen perhanan "leiman".

Miten mielestänne auton jälleenmyyntiarvoon vaikuttaa tuo merkkihuoltohistoria? Tekisi mieli myös siirtyä perinteiseen 15tkm huoltoväliin ja vaihtaa öljyt syksyllä ja keväällä.
VW Golf IV 2.0 Variant Trendline 2005 (AZJ)
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Aika vähän ainakin meikäläiselle se leiman laatu mitään tarkottaa. Kyllä merkkihuollonkin jälki on välillä semmosta ettei sitä leimaa kannattais suotta tuhlata.
Enempi autoa hankkiessa vaikuttaa se että huoltokirjassa on joka huollon kohdalla maininta että on tehty ja kilometrit merkattuna ja niiden perusteella huolto tehty ajallaan.
Longlife öljyjen "loppuun" ajamisella voi huonolla säkällä saada öljyt kuraksi, sihdin tukkoon ja sitten on öljypula koneessa. Ääriesimerkki mutta näitäkin kuulemma on ollut. "Vähän myöhässä on huolto" kun 40tkm mittarissa longlifeillä, jokka tahmana sihdissä. On kuulemma iso remppa vielä putsailla, kertoo Laakkosella näitäkin tekevä kaveri :lol:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
pebe
Posts: 37
Joined: 19.10.2007 14:44
Location: Keski-Suomi

Post by pebe »

Mikan autopaja (AD korjaamo) Jyväskylässä, siellä on tullut käytettyä monenlaista autoa, eikä ainakaan vielä ole valittamisen aihetta. Viimeisin huolto ATD Golfiin:
Jakopäänhihna + kiristimet, moniurahihna, vesipumppu, jäähdytysnesteen vaihto, 4h töitä + asennustarvikkeet = 507e
Verrattuna Lohjan autohajottamoon (merkkiliike) 860e arvio ero on melkoinen. Jo pelkästään Nummelan Autoasi-liikkeen tuntivelotus 70,50e riitti unohtamaan Länsi-Uudenmaan huoltamot...
Post Reply