Vw Golf Variant 1.6 -04, takaluukku halkeaa...
-
- Posts: 28
- Joined: 2.12.2008 17:48
Vw Golf Variant 1.6 -04, takaluukku halkeaa...
Hellou,
Mielenkiintoinen huoltoreissu tänään. Golffillani ajettu 163tkm ja käytin auton Longlife huollossa tänään Kotkalaisella merkkipajalla. Huolto+kaikkien jarrupalojenvaihto 700e, ihanan kallista =/
Ei siinä vielä mitään, pitäähän autoa huoltaa, mutta autoa noudettaessa pyysi huoltopäällikkö käymään katsomaan autoa korjaushalliin. Olivat paikallistaneet sellaisen vian, että takaluukun sisälle vuotaa vettä ja takaluukku ruostuu sisältäpäin. Ulkoisesti ei mitään vikaa minun silmilläni, pientä ruostetahraa vesireissä, ei muuta. VW kuulemma tulisi ystävällisesti vastaa takaluukun vaihdossa ja korvaisi korjauksesta 70%, mutta loput 30% jäisi minun maksettavakseni eli puhutaan silti yli 500e summasta. =/
Onko teidän korvaanne asiassa mitään järkeä? Pitäisikö vain ajella ja ottaa riski, että luukku halkeaa hitsaussaumoista niinkuin tuolla korjaamolla peloittelivat? Kuinka todennäiköistä tämä edes on? Ei huvittaisi maksaa tavallaan tyhjästä useita satoja euroja. Jos joku aiheesta kiinnostuu voin napsia huomenna valoisalla tilanteesta kuvia. Lähinnä kiinnostaa mitä olette mieltä ja onko kellekään muulle käynyt näin? Huoltamolla kertoivat ettei ole ensimmäinen golffi ko. ongelman kanssa.
Lisäksi seuraavan korjauskehoituksen antoivat: Akun päällä olevassa sulakerasiassa merkkejä laturin johtimen ylikuumenemisesta -> suositellaan johtimen uusintaa.
Jokohan tämä oli allekirjoittaneen viimeinen käynti merkkipajalla, on vaan niin ***tanan kallista lystiä.
/Janne
Mielenkiintoinen huoltoreissu tänään. Golffillani ajettu 163tkm ja käytin auton Longlife huollossa tänään Kotkalaisella merkkipajalla. Huolto+kaikkien jarrupalojenvaihto 700e, ihanan kallista =/
Ei siinä vielä mitään, pitäähän autoa huoltaa, mutta autoa noudettaessa pyysi huoltopäällikkö käymään katsomaan autoa korjaushalliin. Olivat paikallistaneet sellaisen vian, että takaluukun sisälle vuotaa vettä ja takaluukku ruostuu sisältäpäin. Ulkoisesti ei mitään vikaa minun silmilläni, pientä ruostetahraa vesireissä, ei muuta. VW kuulemma tulisi ystävällisesti vastaa takaluukun vaihdossa ja korvaisi korjauksesta 70%, mutta loput 30% jäisi minun maksettavakseni eli puhutaan silti yli 500e summasta. =/
Onko teidän korvaanne asiassa mitään järkeä? Pitäisikö vain ajella ja ottaa riski, että luukku halkeaa hitsaussaumoista niinkuin tuolla korjaamolla peloittelivat? Kuinka todennäiköistä tämä edes on? Ei huvittaisi maksaa tavallaan tyhjästä useita satoja euroja. Jos joku aiheesta kiinnostuu voin napsia huomenna valoisalla tilanteesta kuvia. Lähinnä kiinnostaa mitä olette mieltä ja onko kellekään muulle käynyt näin? Huoltamolla kertoivat ettei ole ensimmäinen golffi ko. ongelman kanssa.
Lisäksi seuraavan korjauskehoituksen antoivat: Akun päällä olevassa sulakerasiassa merkkejä laturin johtimen ylikuumenemisesta -> suositellaan johtimen uusintaa.
Jokohan tämä oli allekirjoittaneen viimeinen käynti merkkipajalla, on vaan niin ***tanan kallista lystiä.
/Janne
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
-
- Posts: 28
- Joined: 2.12.2008 17:48
Jäi kuvat sitten luukusta napsimatta...
Tänään lähdin ajelemaan kotia kohti kun tapahtui seuraavaa:
Airbag fault tuli lukemaan ajotietokoneeseen + airbag varoitus valo
ABS:n varoitusvalo syttyi palamaan
Kun painoi jarrupoljinta mankka käynnistyi joka kerta uudelleen...
No eihän siinä sitten muuta, kun auto tien sivuun ja ihmettelemään. Kun yritin käynnistää autoa ei se inahtanutkaan ja kojetaulussa paloi kaikki mahdolliset varoitus valot. Hinausautolla takaisin huoltoon ja nyt vuokra-auto alla ja huomenna vaihtavat laturin johtimen, toivottavasti tässä syyllinen ko. vikoihin.
Kuvia siis myöhemmin, kunhan saan auton takaisin. Ystävällisesti huolto järkkäri huomiselle aamulle heti ajan, jotta pääsevät tutkimaan autoa, joten siitä propsit heille.
Lisäksi sain laskelman takaluukun korjauksesta ja se oli 450e, minusta kohtuullinen hinta. Päälle tulee vielä rikkoutunut takalasipyyhkimen moottori joka tekee n. 150e. Eli n. 600e olisi laskun loppusumma... Kaippa tuo täytyy korjata, vaikka ei yhtään huvittaisi =/
Tänään lähdin ajelemaan kotia kohti kun tapahtui seuraavaa:
Airbag fault tuli lukemaan ajotietokoneeseen + airbag varoitus valo
ABS:n varoitusvalo syttyi palamaan
Kun painoi jarrupoljinta mankka käynnistyi joka kerta uudelleen...
No eihän siinä sitten muuta, kun auto tien sivuun ja ihmettelemään. Kun yritin käynnistää autoa ei se inahtanutkaan ja kojetaulussa paloi kaikki mahdolliset varoitus valot. Hinausautolla takaisin huoltoon ja nyt vuokra-auto alla ja huomenna vaihtavat laturin johtimen, toivottavasti tässä syyllinen ko. vikoihin.
Kuvia siis myöhemmin, kunhan saan auton takaisin. Ystävällisesti huolto järkkäri huomiselle aamulle heti ajan, jotta pääsevät tutkimaan autoa, joten siitä propsit heille.
Lisäksi sain laskelman takaluukun korjauksesta ja se oli 450e, minusta kohtuullinen hinta. Päälle tulee vielä rikkoutunut takalasipyyhkimen moottori joka tekee n. 150e. Eli n. 600e olisi laskun loppusumma... Kaippa tuo täytyy korjata, vaikka ei yhtään huvittaisi =/
Aika huonoa säkää jos noin äkkiä sitten poksahti. Elleivät huollossa sitä johtoa ole roplanneet ja siitä ottanut vähän kiihdytystä kohti tuhoa.
Jätä se takalasin pyyhin kokonaan pois, säästät samalla noi moottori rahat. Ja tulppauta se pesurin nesteletku jostain konehuoneesta
Sillä takalasin sudilla mitään tee...
Jätä se takalasin pyyhin kokonaan pois, säästät samalla noi moottori rahat. Ja tulppauta se pesurin nesteletku jostain konehuoneesta

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
-
- Posts: 28
- Joined: 2.12.2008 17:48
Huoh, alkaa allekirjoittaneella huumorintaju loppua.
Tänään hain auton huollosta, laturin johdin, kannatin ja muutama sulake oli vaihettu sekä kaasuläppä putsattu. Auto oli herjannut korkeusanturi vikaa, mutta se oli hävinnyt koeajon aikana. Loppulasku 339,-
25km myöhemmin, autossa palaa moottorin vikavalo sekä EPC. Ajotietokone herjaa engine & emission workshoppia. Eli huomenna pajalle ja lupasivat pähkäillä mistä kyse. Kuulemma pahin mahdollinen skenaario, että puhutaan uudesta moottorinohjausyksiköstä, enkä halua edes tietää kuinka paljon se maksaa.
Lähinnä siksi tänne tämän nyt jaoin, koska haluaisin kuulla mielipiteenne? Tekikö huolto virheen antaessaan minulle auton maanantaina huollon jälkeen ajoon vaikka tuo laturin johtimen kuumeneminen oli tiedossa? Olisiko heidän pitänyt vaihtaa osa samantien ja näiltä eilisen ja tämän päivän ongelmilta olisi säästytty? Tuntuu vain niin väärältä, että auto toimi moitteettomasti huoltoon viedessä ja nyt kolme päivää myöhemmin ja 1000e köyhempänä on kaikenlaista vikaa.
Auton tyhjäkäynti vaeltaa 800-1200r/min välillä. Ajoittain ei vastaa kaasupolkimeen mitenkään ja muutenkin röpöttää. Ilmeisesti siksi, koska korkeusanturi luulee, että olen alpeilla monen sadan metrin korkeudessa. Ja tuo anturi on kuulemma sellainen, ettei sitä voi korjata?
Ideoita, miten lähtisi liikkeelle. Vararikko tässä kohta tulee vanhan Golfin kanssa... toivottavasti kestää huomenna edes huollon pihaan asti.
/Janne
Tänään hain auton huollosta, laturin johdin, kannatin ja muutama sulake oli vaihettu sekä kaasuläppä putsattu. Auto oli herjannut korkeusanturi vikaa, mutta se oli hävinnyt koeajon aikana. Loppulasku 339,-
25km myöhemmin, autossa palaa moottorin vikavalo sekä EPC. Ajotietokone herjaa engine & emission workshoppia. Eli huomenna pajalle ja lupasivat pähkäillä mistä kyse. Kuulemma pahin mahdollinen skenaario, että puhutaan uudesta moottorinohjausyksiköstä, enkä halua edes tietää kuinka paljon se maksaa.
Lähinnä siksi tänne tämän nyt jaoin, koska haluaisin kuulla mielipiteenne? Tekikö huolto virheen antaessaan minulle auton maanantaina huollon jälkeen ajoon vaikka tuo laturin johtimen kuumeneminen oli tiedossa? Olisiko heidän pitänyt vaihtaa osa samantien ja näiltä eilisen ja tämän päivän ongelmilta olisi säästytty? Tuntuu vain niin väärältä, että auto toimi moitteettomasti huoltoon viedessä ja nyt kolme päivää myöhemmin ja 1000e köyhempänä on kaikenlaista vikaa.
Auton tyhjäkäynti vaeltaa 800-1200r/min välillä. Ajoittain ei vastaa kaasupolkimeen mitenkään ja muutenkin röpöttää. Ilmeisesti siksi, koska korkeusanturi luulee, että olen alpeilla monen sadan metrin korkeudessa. Ja tuo anturi on kuulemma sellainen, ettei sitä voi korjata?
Ideoita, miten lähtisi liikkeelle. Vararikko tässä kohta tulee vanhan Golfin kanssa... toivottavasti kestää huomenna edes huollon pihaan asti.
/Janne
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Sen korkeusanturin vaihto ei auta tuohon vikaan. Niitä on turhaan vaihdettu paljon "maailmalla". Miksi sulle oli tehty kaasuläpän perussäätö? Tuo vika kaikkine oireineen on harmillisen yleinen, ja pahimmissa tapauksissa tosiaan on jouduttu vaihtamaan koko ohjainlaite, mutta se on sitten se aivan viimeinen oljenkorsi.
Oliko kaasuläppä putsattu kunnolla ennen perussäädön tekemistä? Oliko opitut arvot poistettu ennen perussäädön tekemistä? Jos ei, niin perussäädön tekemisellä saadaan vain hallaa aikaiseksi. Eli järjestyksen kuuluu olla tämä: Kaasuläppä irti, putsaus ja kiinni, tämän jälkeen opitut arvot pois, sitten se perussäätö kaasuläppään sekä egr-venttiiliin perussäätö. Opittujen arvojen poisto aiheuttaa myös egr-venttiilin säätöjen hukkumisen. Moottorin ohjainlaitteen päivittäminen myös ehdottoman suositeltavaa jos löytyy uusi versio. Jos ei vieläkään toimi niin egr-venttiilin uusinta. Jos ei siltikään toimi niin sit on se viimeinen oljenkorsi moottorin ohjainlaitteen uusinta.
Eli tuo sun ongelman alku ja juuri taitaa olla se kaasuläpän perussäätö, mikäli sitä ei ole tehty "oikein" niin se sekoaa juuri noin että joutokäynti heijaa ylös alas ja mittaristo huutaa ja piippaa epc valoa ja moottorin häiriövaloa.
Ps. Missäpäin asustat?
Oliko kaasuläppä putsattu kunnolla ennen perussäädön tekemistä? Oliko opitut arvot poistettu ennen perussäädön tekemistä? Jos ei, niin perussäädön tekemisellä saadaan vain hallaa aikaiseksi. Eli järjestyksen kuuluu olla tämä: Kaasuläppä irti, putsaus ja kiinni, tämän jälkeen opitut arvot pois, sitten se perussäätö kaasuläppään sekä egr-venttiiliin perussäätö. Opittujen arvojen poisto aiheuttaa myös egr-venttiilin säätöjen hukkumisen. Moottorin ohjainlaitteen päivittäminen myös ehdottoman suositeltavaa jos löytyy uusi versio. Jos ei vieläkään toimi niin egr-venttiilin uusinta. Jos ei siltikään toimi niin sit on se viimeinen oljenkorsi moottorin ohjainlaitteen uusinta.
Eli tuo sun ongelman alku ja juuri taitaa olla se kaasuläpän perussäätö, mikäli sitä ei ole tehty "oikein" niin se sekoaa juuri noin että joutokäynti heijaa ylös alas ja mittaristo huutaa ja piippaa epc valoa ja moottorin häiriövaloa.
Ps. Missäpäin asustat?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
-
- Posts: 28
- Joined: 2.12.2008 17:48
Pyhtäällä asustelen (Kotkasta n. 25km etelään, jos ei sano mitään) Ja Kotkan paikallisessa merkkiliikkeessä auto on nyt korjattu. Ideoita mistä huomenna lähtisin liikkeelle, kun auton huoltoon jälleen kerran kiikutan.Pasi Häkli wrote: Eli tuo sun ongelman alku ja juuri taitaa olla se kaasuläpän perussäätö, mikäli sitä ei ole tehty "oikein" niin se sekoaa juuri noin että joutokäynti heijaa ylös alas ja mittaristo huutaa ja piippaa epc valoa ja moottorin häiriövaloa.
Ps. Missäpäin asustat?
Ja kysyit, että miksi oli kaasuläpän perussäätö oli tehty, ilmeisesti siksi, koska se oli tänään putsattu? Tän päivän kuitissa lukee seuraavaa:
"Laturin johto+sulake uusittu. Lataus OK. Vikamuistissa alijännite vikoja ja imusarjan korkeusanturi vikaa, kaasuläppä putsattu, jonka jälkeen antoi samaa vikakoodia muutaman kerran, mutta pitkän koeajon jälkeen ei enää antanut. Pienellä varauksella, että voi ilmaantua korkeusanturi vikaa vielä uudelleen."
/Janne
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
-
- Posts: 28
- Joined: 2.12.2008 17:48
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tässä näkys olevan egr-venttiili 158€, muistaisin sen olleen hiukan kalliimpi.
http://www.jussinmaki.net/egrventtiili- ... -5315.html
http://www.jussinmaki.net/egrventtiili- ... -5315.html
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
-
- Posts: 28
- Joined: 2.12.2008 17:48
Näyttäis siltä, että Golberosta leivottiin sittenkin vielä kulkupeli after all. Auto oli tänään taas päivän pajalla ja niinhän se oli, että olivat "unohtaneet" päivittää ohjelmiston uusimpaan versioon ja siitä johtui nämä eiliset oikuttelut. Taas siis mennään ja tällä kertaa ei tarvinnut lompakkoakaan kaivaa marmoritiskillä =)
Nyt sitten pohtimaan mitä tehdään takaluukun kanssa. Otan huomenna muutaman kuvan, kun en tänään kerennyt kotiin valoisan aikaan...
Kiitos erityisesti Pasille pähkäilyistä! =)
Nyt sitten pohtimaan mitä tehdään takaluukun kanssa. Otan huomenna muutaman kuvan, kun en tänään kerennyt kotiin valoisan aikaan...
Kiitos erityisesti Pasille pähkäilyistä! =)
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mulla ainakin kun on noi jätesäkkitummennokset
niin se poistaa lopunkin tarpeen pyyhkimestä. En sitä poistanut ole kun on lasin läpi mutta en sitä myöskään käytä. Noh ei tällä väittelyllä tässä mitään saavuteta, kunhan heitin vaihtoehdon ilmaan.
Toiset tykkää että takalasista näkee kokoajan kirkkaasti läpi, itse en sitä kaipaa kun sivupeileistä näkee ihan riittävästi.
Jaa piti onnitella että ainakin nyt on kone kunnossa taas, tässä sitä foorumin suurta arvoa kun saa vinkkejä mitä autolle voisi tehdä että alkaisi toimimaan, ja voi huoltoliikkeellekkin vähän vinkkiä antaa että mitä se auto voisi kaivata

Toiset tykkää että takalasista näkee kokoajan kirkkaasti läpi, itse en sitä kaipaa kun sivupeileistä näkee ihan riittävästi.
Jaa piti onnitella että ainakin nyt on kone kunnossa taas, tässä sitä foorumin suurta arvoa kun saa vinkkejä mitä autolle voisi tehdä että alkaisi toimimaan, ja voi huoltoliikkeellekkin vähän vinkkiä antaa että mitä se auto voisi kaivata

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Palataan nyt vielä aiheeseenAjH wrote: En sitä poistanut ole kun on lasin läpi mutta en sitä myöskään käytä. Noh ei tällä väittelyllä tässä mitään saavuteta, kunhan heitin vaihtoehdon ilmaan.

Tuskin katsastajaa niinkään kiinnostaa takalasin naarmuttajan olemassaolo. Enempi tässä varmaan haettiin sitä, kuinka tyylikäs se auton perä on ilman sitä.
eikä herneitä kellekkään, makuasioita nää on.

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Itse otin ihan ulkonäkösyistä pyyhkijän pois vaikka sillä välillä olisikin kiva pyyhkäistä takalasi et näkis läpi. kaikki romut takaluukun sisältä pois ja lasinen tulppa lasiin ja letkun tukkiminen. Sulaketaulusta vielä sulake pois niin ei sitten yritäkään ruikkia mitään jos vahingossa painaa viikseä. Etuvalojen pesureilta tuli kanssa otettua sulake pois kun tuppas kulumaan sitä ainetta niin pirusti. Taidan kyllä laittaa ajovalojen pesurit jonkin napin taakse niin saa sitten välillä vaan niitäkin pestyä. Eikä mulla ainakaan ole katsaria kiinnostanut ollenkaan mitkään takalasinpyyhkijät. Hyvä kun toisella katsastuksella jaksoi jopa heilutella alustan niveliä nimittäin ekalla kerralla nosti auton ilmaan ja kurkkas auton alle ja tokas et "Ehjähän tää on." ja laski alas.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Siitä Kotkan marmoritiskistä on niin huonot kokemukset, että sinne ei enää mennä edes hinurilla/kirveellä/vesurilla tai millään muullakaan. Ei mikään ihme, että kyseiseltä liikkeeltä on vuosien saatossa hävinnyt kaikkien muiden VAG konsernin merkkihuoltojen lisenssit. Audi lähti ekana. Tuollanen töppäily ja selittely huolloissa ja korjauksissa on enemmän kuin tuttua. Luultavasti tilaavat sulle sitten transportterin takaluukun golfiin, kannattaa varautua
Niiden tekemiä mokia on niin pitkä lista, ettei sitä jaksa enää edes luetella. Viimeisin niitti oli se, että laittoivat vanhat moottoriöljyt takaisin koneeseen. Jos oikeasti asut Pyhtäällä, niin tee pieni lenkki ja aja Kouvolaan bernerille. Parempi palvelu, halvempi hinta ja huolto joka toimii.

Niiden tekemiä mokia on niin pitkä lista, ettei sitä jaksa enää edes luetella. Viimeisin niitti oli se, että laittoivat vanhat moottoriöljyt takaisin koneeseen. Jos oikeasti asut Pyhtäällä, niin tee pieni lenkki ja aja Kouvolaan bernerille. Parempi palvelu, halvempi hinta ja huolto joka toimii.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Missäs tuollainen asema on? Itselle tuntuu tulevan aina semmoinen hemmo, joka hakemalla hakee vikaa. Viimeksi pettyneenä totesi, ettei mitään korjattavaa löydy. Se olen huomannut, että mitä vanhempi auto on, niin sen suurempi tarve se on hylätä. Aikoinaan erään vanhan autoni pohjaan piti oikein väkisellä saada reikä. Katsuri totesi vielä tyytyväisenä, että menihän se läpi.Dubsonic wrote: Eikä mulla ainakaan ole katsaria kiinnostanut ollenkaan mitkään takalasinpyyhkijät. Hyvä kun toisella katsastuksella jaksoi jopa heilutella alustan niveliä nimittäin ekalla kerralla nosti auton ilmaan ja kurkkas auton alle ja tokas et "Ehjähän tää on." ja laski alas.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Audin vaatimukset on muutenkin aika korkealla, että saa huoltoa pitää yllä. Lue=kalliita vaatimuksia, jotka koskee ihan kaikkea rakennuksen ulkonäöstä lähtien.. Oliskohan se ollut niin että viime vuosina on yli 50 toimipistettä jättänyt audi-edustuksen pois. Lukema on mun mielestä aika korkea, mutta kaiketi jotenkin perusteltavissa.DJDH wrote:Ei mikään ihme, että kyseiseltä liikkeeltä on vuosien saatossa hävinnyt kaikkien muiden VAG konsernin merkkihuoltojen lisenssit. Audi lähti ekana.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Hah. Tästä edustusliikkeiden ulkonäöstä tuli mieleen kuinka tarkkoja ne on noista. Lahden autotalo laakkosellakin kun saatiin uusi pytinki pystyyn niin rakennusvaiheen aikana oli jo tehtaan design ihmiset vaihtaneet sisäseinien värikarttoja juuri pykälän verran jo vedetystä sävystä sivuun. Tarkastuskierroksella sitten olivat vaan tokaisseet jotain et "ei tätä nyt heti tarvii uusiksi maalata kun on ihan uusi, mut sitten kun jotain pikku remonttia seuraavan kerran tulee niin vaihtakaa toi väri oikeaan". Ja kattojen loisteputkivalot vaihdettiin tutun sähkärin mukaan ainakin 3 kertaa erilaisiin kun eihän volkkaripuolella voi olla kirkkaammat valot kuin audi puolella.
Siellä ne oli tehtaan tarkastajat kävelly eestaas lux mittareiden kanssa.

Kesäpirssi GIV -05 ATD