egr

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
comfort
Posts: 84
Joined: 19.8.2005 18:35

egr

Post by comfort »

pitäis tukkia tuo egr kierrätys ja tulipa mieleen että voiko tuossa ahdin vaurioitua mitenkään,eikös turbo pyöri kovempaa kun egr on tukossa koska kaikki pakokaasut johdetaan turbon läpi pakoputkeen..lyhentääkö laakereiden ikää tms.kertokaa asiasta tietävät.
Taajuus
Posts: 30
Joined: 6.5.2005 10:17
Contact:

Post by Taajuus »

Ei vahingoita, tukkoon vaan! :shock:
User avatar
miihkali
Posts: 933
Joined: 11.11.2003 9:07
Location: Siilinjärvi
Contact:

Post by miihkali »

Tukkoon!! 8)
- miihkali from Kuopio-

TeeDeeIiiPaku & avo Bemu
User avatar
VW-Bastard
Posts: 131
Joined: 13.7.2005 12:20
Location: Pohjois-Pohjanmaa

Post by VW-Bastard »

Pistin EGR:lle menevän putken puristukseen ja ajelin muutaman päivän. Vetoja kyllä tuli lisää, mutta ei taida lämmitä auto ihan yhtä vilkkaasti, kuin normaalisti - kokemuksia?
Skoda Superb II 2.0 TDI CR 170 hv man TWD -09
VW Golf Variant 1.6 16v 105 hv man -03
User avatar
miihkali
Posts: 933
Joined: 11.11.2003 9:07
Location: Siilinjärvi
Contact:

Post by miihkali »

Tukkimisen jälkeen on pysynyt imusarja puhtaana..... Oli ennen aivan gauheen näkönen.... :?
- miihkali from Kuopio-

TeeDeeIiiPaku & avo Bemu
comfort
Posts: 84
Joined: 19.8.2005 18:35

Post by comfort »

ainakin entiseen golffiin vaikutti tuo egr:n tukkiminen niin että kylmällä ilmalla kone ei lämmennyt 25km: työmatkalla täysiin lämpöihin pakkasta n.15 astetta.en tiedä sit kumpi on parempi että ajaako alhaisilla moottorin lämmöillä vai syöttääkö paskaa koneeseen.. :shock: kumpikaan vaihtoehto ei tietenkään ole hyväksi mutta täytynee valita talveksi tuo lämmin auto ja tukkii sen egr:n sit kesäksi :lol:
User avatar
mm101
Posts: 36
Joined: 21.7.2005 6:02
Location: Parainen

Post by mm101 »

No kertokaapas missä se fyysisesti -04 TDI 130 Hp Pasuunassa oikein sijaitsee että pääsen kokeilee kans.
Passat Variant PD Highline 4Motion -04
ryynänen
Posts: 119
Joined: 7.3.2009 21:36
Location: Kempele/Oulu

Post by ryynänen »

Mitenkähän tuon afn lohkon Egr tulpataan. vm.97 1,9tdi 110hp.
Volkswagen Golf Variant 1.8 Turbo
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Paat pakosarjasta egr venttiiliin menevän putken päihin "sokeat" laipat.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
ryynänen
Posts: 119
Joined: 7.3.2009 21:36
Location: Kempele/Oulu

Post by ryynänen »

onks ne millaset putket, ihan kumiletkua?? riittääkö pultti?
Volkswagen Golf Variant 1.8 Turbo
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Siihen tarttii sellasen salmiakkikuvioisen metallinpalan, ei kaljatölkistä :)
ryynänen
Posts: 119
Joined: 7.3.2009 21:36
Location: Kempele/Oulu

Post by ryynänen »

joo kävinkin vilkasemassa. Sehän on sellanen suht paksu jööti joka nousee siitä pakosarjasta siihen imusarjaan. Liekkö tuosta huomattavaa eroa käytössä tässä meikäläisen lohkossa. Astraa tein kaljatölkistä eikä kestäny, et tiedossa oli tuo metallin paksuus. Kellään hyvää ideaa tähän..
Last edited by ryynänen on 6.10.2009 13:41, edited 1 time in total.
Volkswagen Golf Variant 1.8 Turbo
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ite tein millisestä alumiinipellistä, joka on jo lähes puhki syöpynyt, johtuisko lämmön vaikutuksesta..?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Jos se tuke on pakosarjan päässä niin varmaan lämpö tappaa, ei alumiini ihan kauheasti kestä kuitenkaan.
Eikö se kestävästi ja suht helposti synny mustasta riittävän leveästä latan pätkästä?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ei kun se on siellä venttiilin päässä. Täytyy varmaan pistää sinne pakosarjan päähän peltilaippa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
topi69
Posts: 39
Joined: 27.9.2006 23:01

Post by topi69 »

Eli se putki/letku ei ole ihan ohut jos se on laipalla kiinni? Pääseekö siihen käsiksi alakautta vai? AGR-kone 1,9TDI
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Pasi Häkli wrote:Ei kun se on siellä venttiilin päässä. Täytyy varmaan pistää sinne pakosarjan päähän peltilaippa.
Sit ei kyllä ihan pysty ymmärtään kun se pellinlipare kuitenkin tukkii EGR putken ettei siellä virtaa mitään. Ei sen pitäisi niin kovasti lämmetäkkään siellä venttiilin tuntumassa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Mut eikös se pellinpala kummassa päässä nyt onkaan tuki pakokaasun reitin, jolloin siihen peltiin kumminkin kohdistuu kuuma kaasu koko sen ajan jolloin se muuten virtais imusarjaan? Vai onko se tarpeeksi lämmintä?
User avatar
Rave
Posts: 84
Joined: 2.7.2009 15:57
Location: Vantaa

Post by Rave »

Ei sielä mikään millin tai kahdenkan pelti kestä, palaa aika nopeasti veke sieltä, kokemusta on...

3-4mm lätkä on hyvä laittaa, onhan ne pakokaasut kuitenkin suhteellisen kuumia, varsinkin kun ajattelee mitä sielä turbolla pyörii.
Tosiaan lämpenemiseen vaikuttaa ja jonkin verran myös imusarjan sotkeentumiseen. Tosin paras tulos saadaan kun huohottimen pää siirretään sinne tyhjään kaljatölkkiin.
Post Reply