egr
egr
pitäis tukkia tuo egr kierrätys ja tulipa mieleen että voiko tuossa ahdin vaurioitua mitenkään,eikös turbo pyöri kovempaa kun egr on tukossa koska kaikki pakokaasut johdetaan turbon läpi pakoputkeen..lyhentääkö laakereiden ikää tms.kertokaa asiasta tietävät.
- VW-Bastard
- Posts: 131
- Joined: 13.7.2005 12:20
- Location: Pohjois-Pohjanmaa
ainakin entiseen golffiin vaikutti tuo egr:n tukkiminen niin että kylmällä ilmalla kone ei lämmennyt 25km: työmatkalla täysiin lämpöihin pakkasta n.15 astetta.en tiedä sit kumpi on parempi että ajaako alhaisilla moottorin lämmöillä vai syöttääkö paskaa koneeseen.. kumpikaan vaihtoehto ei tietenkään ole hyväksi mutta täytynee valita talveksi tuo lämmin auto ja tukkii sen egr:n sit kesäksi
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Siihen tarttii sellasen salmiakkikuvioisen metallinpalan, ei kaljatölkistä
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
joo kävinkin vilkasemassa. Sehän on sellanen suht paksu jööti joka nousee siitä pakosarjasta siihen imusarjaan. Liekkö tuosta huomattavaa eroa käytössä tässä meikäläisen lohkossa. Astraa tein kaljatölkistä eikä kestäny, et tiedossa oli tuo metallin paksuus. Kellään hyvää ideaa tähän..
Last edited by ryynänen on 6.10.2009 13:41, edited 1 time in total.
Volkswagen Golf Variant 1.8 Turbo
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Jos se tuke on pakosarjan päässä niin varmaan lämpö tappaa, ei alumiini ihan kauheasti kestä kuitenkaan.
Eikö se kestävästi ja suht helposti synny mustasta riittävän leveästä latan pätkästä?
Eikö se kestävästi ja suht helposti synny mustasta riittävän leveästä latan pätkästä?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Sit ei kyllä ihan pysty ymmärtään kun se pellinlipare kuitenkin tukkii EGR putken ettei siellä virtaa mitään. Ei sen pitäisi niin kovasti lämmetäkkään siellä venttiilin tuntumassa.Pasi Häkli wrote:Ei kun se on siellä venttiilin päässä. Täytyy varmaan pistää sinne pakosarjan päähän peltilaippa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Mut eikös se pellinpala kummassa päässä nyt onkaan tuki pakokaasun reitin, jolloin siihen peltiin kumminkin kohdistuu kuuma kaasu koko sen ajan jolloin se muuten virtais imusarjaan? Vai onko se tarpeeksi lämmintä?
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Ei sielä mikään millin tai kahdenkan pelti kestä, palaa aika nopeasti veke sieltä, kokemusta on...
3-4mm lätkä on hyvä laittaa, onhan ne pakokaasut kuitenkin suhteellisen kuumia, varsinkin kun ajattelee mitä sielä turbolla pyörii.
Tosiaan lämpenemiseen vaikuttaa ja jonkin verran myös imusarjan sotkeentumiseen. Tosin paras tulos saadaan kun huohottimen pää siirretään sinne tyhjään kaljatölkkiin.
3-4mm lätkä on hyvä laittaa, onhan ne pakokaasut kuitenkin suhteellisen kuumia, varsinkin kun ajattelee mitä sielä turbolla pyörii.
Tosiaan lämpenemiseen vaikuttaa ja jonkin verran myös imusarjan sotkeentumiseen. Tosin paras tulos saadaan kun huohottimen pää siirretään sinne tyhjään kaljatölkkiin.