Tätä hämärää aihetta tutkineena pari päivää... lähdetään liikenteeseen vaikka tästä:
- Onko Golf TDI 1.9 4Motion -2001:ssä erillisjousitus takana?
Golf IV 4Motion maavaran nosto
Re: Golf IV 4Motion maavaran nosto
http://www.partsbase.org/vw/golf-varian ... rear-axle/" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi 100 2.5TDI R5 "Urs4-look" vm.-93
Re: Golf IV 4Motion maavaran nosto
Kiitos, en paljon tuosta tajua mutta ilmeisesti on erillisjousitus 
Kysyn, koska Ameriikoista saisi Metalnerdiltä tilattua kunnon metalliset +20mm välipalat jousien päähän, mutta eivät ilmeisesti käy kuin taka-akseliltaan erillisjousittamattomiin golfeihin.
Nämä rimpulat sitten löytyy lähempää:
http://www.slamit.net/product/7684/weit ... octavia-a3" onclick="window.open(this.href);return false;
Jotenkin ei tuo muovi vakuuta verrattuna käsityönä metallisorvattuun versioon, ja nostoakin edessä on 5mm vähemmän.
Mites tuo TÜV- hyväksyntä: jos se löytyy osilta, niin jousituksen muutoksen saa lailliseksi muutoskatsastuksella? Jos ei TÜV- hyväksyntää löydy kuten noilla jenkkiosilla, niin edes muutoskatsastus ei auta?

Kysyn, koska Ameriikoista saisi Metalnerdiltä tilattua kunnon metalliset +20mm välipalat jousien päähän, mutta eivät ilmeisesti käy kuin taka-akseliltaan erillisjousittamattomiin golfeihin.
Nämä rimpulat sitten löytyy lähempää:
http://www.slamit.net/product/7684/weit ... octavia-a3" onclick="window.open(this.href);return false;
Jotenkin ei tuo muovi vakuuta verrattuna käsityönä metallisorvattuun versioon, ja nostoakin edessä on 5mm vähemmän.
Mites tuo TÜV- hyväksyntä: jos se löytyy osilta, niin jousituksen muutoksen saa lailliseksi muutoskatsastuksella? Jos ei TÜV- hyväksyntää löydy kuten noilla jenkkiosilla, niin edes muutoskatsastus ei auta?
Re: Golf IV 4Motion maavaran nosto
Periaatteessa ei, mikä tahansa instanssi voi tutkia tietyn osan sopimisen tiettyyn automalliin, ei sen tarvi olla juuri TÜV. Mutta tokko jenkkiläiset ovat tuota tutkimusta tehneet.Peruvian wrote: Jos ei TÜV- hyväksyntää löydy kuten noilla jenkkiosilla, niin edes muutoskatsastus ei auta?
Eri asia sitten huomaako katsuri mitään epäilyttävää jos siellä on vakiolta näyttävät iskarit ja mustat jouset ja kaikki kuran ja paskan peitossa. Madalluksiinhan kiinnittää huomattavan paljon helpommin huomiota kuin korotuksiin.
Re: Golf IV 4Motion maavaran nosto
Ok. Tarkoitus on nostaa myös pyörät ja iskarit vaihtamalla sen verran että huomaa, eli hyväksytyt puslat on paremmat koska kaikkien mittojen laillisuus varmaankin tarkistetaan.
Saatan päätyä kuitenkin helppouden vuoksi muovirimpuloihin... Suomessa oli kai joku instanssi joka tutkii ja kirjoittaisi TÜV-paperit parilla kympillä mutten nyt muista mikä. Jos pääsisi varmuuteen asiasta jota Metalnerd ehdotti, eli että nuo etupuslat http://www.metalnerd.com/cat09.htm" onclick="window.open(this.href);return false; saattaisi käydä myös taakse, voisikin pistää tuon 2" eli yli viiden sentin setin. Menisi laillisuuden rajoille mutta vielä oikealle puolelle
Saatan päätyä kuitenkin helppouden vuoksi muovirimpuloihin... Suomessa oli kai joku instanssi joka tutkii ja kirjoittaisi TÜV-paperit parilla kympillä mutten nyt muista mikä. Jos pääsisi varmuuteen asiasta jota Metalnerd ehdotti, eli että nuo etupuslat http://www.metalnerd.com/cat09.htm" onclick="window.open(this.href);return false; saattaisi käydä myös taakse, voisikin pistää tuon 2" eli yli viiden sentin setin. Menisi laillisuuden rajoille mutta vielä oikealle puolelle
