Golf IV 4Motion maavaran nosto

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Peruvian
Posts: 4
Joined: 9.1.2015 17:32

Golf IV 4Motion maavaran nosto

Post by Peruvian »

Tätä hämärää aihetta tutkineena pari päivää... lähdetään liikenteeseen vaikka tästä:

- Onko Golf TDI 1.9 4Motion -2001:ssä erillisjousitus takana?
Vwarre_00
Posts: 107
Joined: 18.6.2014 23:37
Location: Oulu

Re: Golf IV 4Motion maavaran nosto

Post by Vwarre_00 »

http://www.partsbase.org/vw/golf-varian ... rear-axle/" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi 100 2.5TDI R5 "Urs4-look" vm.-93
Peruvian
Posts: 4
Joined: 9.1.2015 17:32

Re: Golf IV 4Motion maavaran nosto

Post by Peruvian »

Kiitos, en paljon tuosta tajua mutta ilmeisesti on erillisjousitus :roll:

Kysyn, koska Ameriikoista saisi Metalnerdiltä tilattua kunnon metalliset +20mm välipalat jousien päähän, mutta eivät ilmeisesti käy kuin taka-akseliltaan erillisjousittamattomiin golfeihin.

Nämä rimpulat sitten löytyy lähempää:

http://www.slamit.net/product/7684/weit ... octavia-a3" onclick="window.open(this.href);return false;

Jotenkin ei tuo muovi vakuuta verrattuna käsityönä metallisorvattuun versioon, ja nostoakin edessä on 5mm vähemmän.

Mites tuo TÜV- hyväksyntä: jos se löytyy osilta, niin jousituksen muutoksen saa lailliseksi muutoskatsastuksella? Jos ei TÜV- hyväksyntää löydy kuten noilla jenkkiosilla, niin edes muutoskatsastus ei auta?
Jultsu
Posts: 1228
Joined: 3.6.2013 10:09
Location: Tarnów, Puola

Re: Golf IV 4Motion maavaran nosto

Post by Jultsu »

Peruvian wrote: Jos ei TÜV- hyväksyntää löydy kuten noilla jenkkiosilla, niin edes muutoskatsastus ei auta?
Periaatteessa ei, mikä tahansa instanssi voi tutkia tietyn osan sopimisen tiettyyn automalliin, ei sen tarvi olla juuri TÜV. Mutta tokko jenkkiläiset ovat tuota tutkimusta tehneet.

Eri asia sitten huomaako katsuri mitään epäilyttävää jos siellä on vakiolta näyttävät iskarit ja mustat jouset ja kaikki kuran ja paskan peitossa. Madalluksiinhan kiinnittää huomattavan paljon helpommin huomiota kuin korotuksiin.
Peruvian
Posts: 4
Joined: 9.1.2015 17:32

Re: Golf IV 4Motion maavaran nosto

Post by Peruvian »

Ok. Tarkoitus on nostaa myös pyörät ja iskarit vaihtamalla sen verran että huomaa, eli hyväksytyt puslat on paremmat koska kaikkien mittojen laillisuus varmaankin tarkistetaan.

Saatan päätyä kuitenkin helppouden vuoksi muovirimpuloihin... Suomessa oli kai joku instanssi joka tutkii ja kirjoittaisi TÜV-paperit parilla kympillä mutten nyt muista mikä. Jos pääsisi varmuuteen asiasta jota Metalnerd ehdotti, eli että nuo etupuslat http://www.metalnerd.com/cat09.htm" onclick="window.open(this.href);return false; saattaisi käydä myös taakse, voisikin pistää tuon 2" eli yli viiden sentin setin. Menisi laillisuuden rajoille mutta vielä oikealle puolelle :)
Post Reply