Volkswagen passat 1.8 20v 1998
Volkswagen passat 1.8 20v 1998
Morjesta, onko kellään ilmennyt samanlaista vikaa passatissa mitä minulla ja osaisi neuvoa mikä mahtaisi olla vika. Auto pätkii ja turisee/pätskää imupuolella välikaasulla, ei meinaa rueta kiertämään yli 5500rpm kunnolla ja vedot kateissa. Välillä myöskin tyhjäkäynnillä seisoessa autoon tulee pahan hajunen käry ja paikallaan kierrättäessä jos polkaset kaasun pohjaan niin tukehtuu? mahtaisiko kyseessä olla imuvuoto, koska olen vaihtanu lambdan, ilmamassamittarin, puolan ja kaikki anturit koneelle ja vika ei ole siltikkää korjautunut?
Re: Volkswagen passat 1.8 20v 1998
Huohotin sulana tai onko ehjä? Haitari osa hapertuu ajan myötä... voi korjata sähköputkella toimivaksi kuten itse tein väliaikaisen patentin ennenkuin korvasin uudella koko imuputken. Yhtä palaa on ainakin Golopalloissa.
Jos ei vikakoodia anna niin lähtin noita imuputkia ja muita näpertelemään läpi.
Jos ei vikakoodia anna niin lähtin noita imuputkia ja muita näpertelemään läpi.
Audi 100 2.5TDI R5 "Urs4-look" vm.-93
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Volkswagen passat 1.8 20v 1998
Ootko koittanut kaasuläppää putsata ja sopeuttaa? Entä onko sytytyksen esiastetta uusittu koskaan? Se kikkare ilmanputsarikotelon kannessa. Ja huohotinputkessa oleva takaiskuventtiili voi olla myös rikki. Onko vikakoodit luettu? Moottorin jako varmasti paikoillaan?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Volkswagen passat 1.8 20v 1998
vikakoodit luettu vagcomilla antoi ilmamassamittarin joka vaihdettu uuteen ja vika ei korjautunut silläkään
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Volkswagen passat 1.8 20v 1998
Lähtikö vikakoodi? Vai onko edelleen... Niistä on ollut johtojakin poikki liittimen juuresta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Volkswagen passat 1.8 20v 1998
lähti vikakoodit pois ainut mitä antaa vikakoodia enään niin on kylmäkäynnistys anturi ja vikakoodi ei häviä uudella anturillakaan ja imusarjan säädintappi ei liiku, eikös sen kuulus liikkua kun kaasua painaan ainakin kaiken järjen mukaan? 

Re: Volkswagen passat 1.8 20v 1998
kaasuläppä vaihdettu uuteen, huohotin katsottu ei vikaa ja auto ei siltikään toimi. alkaa outo vika olemaan kun kaikki maholliset osat uusittu mistä vika voisi johtua ja ei vaan rupee toimii
Re: Volkswagen passat 1.8 20v 1998
Olihan sopeutus tehty??Pasi Häkli wrote:Ootko koittanut kaasuläppää putsata ja sopeuttaa?
Re: Volkswagen passat 1.8 20v 1998
Morjes!
Lainataan topiccia niin ei tarvitse uutta tehdä.
Auto passat variant 1.8 vapari ARG -vm 2000. Ongelmana lievä pakoputkessa tupsahtelu tyhjäkäynnillä ja värinänä tuntuu samalla persauksissa. Paikoillaan kierroksia pidettäessä 3000-4000rpm tupsahtelu pahenee jonkin verran. Ajossa tupsahtelua/pätkimistä ei huomaa millään lailla ja kone kiertää normaalisti. Sytytyskatkoksia? Vikakoodeja ei ole Autocomin mukaan.
Vaihdettua osaa puolen vuoden sisään. Ilmamassamittari alkuper. Bosch, moottorin lämpöanturi alkuper., termostaatti, sytytystulpat NGK BKUR6 ET-10, tulpan johdot 1 ja 2 sylintereille (vanha johto 2 sylinterille löi kipinää läpi), huohotinputket.
Imuvuodot käyty myös läpi savulla. Sytytyspuolapaketti todnäk. seuraavaksi menee vaihtoon, koska siitä löytyi hiushalkeamia 4 sylinterin/3 sylinterin puolasta. Voisiko tupsahtelu johtu puolapaketista vai onko vielä muita ehdotuksia?
Lainataan topiccia niin ei tarvitse uutta tehdä.
Auto passat variant 1.8 vapari ARG -vm 2000. Ongelmana lievä pakoputkessa tupsahtelu tyhjäkäynnillä ja värinänä tuntuu samalla persauksissa. Paikoillaan kierroksia pidettäessä 3000-4000rpm tupsahtelu pahenee jonkin verran. Ajossa tupsahtelua/pätkimistä ei huomaa millään lailla ja kone kiertää normaalisti. Sytytyskatkoksia? Vikakoodeja ei ole Autocomin mukaan.
Vaihdettua osaa puolen vuoden sisään. Ilmamassamittari alkuper. Bosch, moottorin lämpöanturi alkuper., termostaatti, sytytystulpat NGK BKUR6 ET-10, tulpan johdot 1 ja 2 sylintereille (vanha johto 2 sylinterille löi kipinää läpi), huohotinputket.
Imuvuodot käyty myös läpi savulla. Sytytyspuolapaketti todnäk. seuraavaksi menee vaihtoon, koska siitä löytyi hiushalkeamia 4 sylinterin/3 sylinterin puolasta. Voisiko tupsahtelu johtu puolapaketista vai onko vielä muita ehdotuksia?
Passat Variant 1.8 Trendline -00
-
- Posts: 166
- Joined: 9.11.2015 20:07
- Location: Hanko
Re: Volkswagen passat 1.8 20v 1998
Hiushalkeamat puolissa on ainakin yksi syy "tupsahtelulle", voipi olla jopa se ainoa syykin.
VW Passat Variant GLX -95 (B4 / VR6)