Jarrut
Jarrut
Elikkäs mistähän kannattais kysellä levyjä ja paloja
vai täytyykö tyytyä vw:n tiskiin...
vai täytyykö tyytyä vw:n tiskiin...
Isän passattiin löytyi halvimmalla jarruosat vw: tiskiltä, Laakkoselta vaikka aluks en ollu uskoa. Samoin kävi mulla Hellan takalampun kans
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Volvo V70R AWD
Mulla oli 1.8t Golffissa Zimmermannin rei'itetyt levyt ja Ferodon palat. Eron huomasi selkeästi. Mulla tosin ne levyt oli vaihdettu 288 -> 312mm.... Mutta on noita Zimmermanneja laitelleet orkkiskokoisinakin. Mulla helpotti se jarrujen häipyminen vesikelillä miltei kokonaan.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Juu 1.8t Golffissa samat satulat käy. Molempien levyjen paksuus tais olla 25mm. Nuo 312mm levythän ovat S3/TT/Octavia RS vakiokoko. Olikohan V6 Golffissakin... Vaihdoin vain satulankannakkeet, itse levyt ja kilvet. Mutta oliko niin, että kaikissa golffeissa ei ole sitä irroitettavaa(ja näin isompaan vaihdettavaa) satulan kannaketta? Muistelen jonkun puhuneen, että pitäisi vaihtaa koko olka-akselit TT:stä, että pääsisi jarruja päivittämään...
Tähän mun Passattiin kai sais kanssa päivitettyä jarruja samalla systeemillä. On ollu jo harkinnassa... V6 tai W8 Passatin jarruhilut käy varmaan suoraan.
Edittiä: Koivunen Oy niitä taitaa tuoda ainakin maahan. Varaosaliikkeistä saattaapi löytyä.
Tähän mun Passattiin kai sais kanssa päivitettyä jarruja samalla systeemillä. On ollu jo harkinnassa... V6 tai W8 Passatin jarruhilut käy varmaan suoraan.
Edittiä: Koivunen Oy niitä taitaa tuoda ainakin maahan. Varaosaliikkeistä saattaapi löytyä.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
mmmkay, pitääkin muistaa katella nuo kannakkeet kesärenkaita vaihtaessa ja laittaa mieleen että tulee tilattua oikean kokoiset lätyt kunhan se tulee ajankohtaiseksi.
Micco: yritähän keretä irkissäkin käydä tarinoimassa uusista visioista
Micco: yritähän keretä irkissäkin käydä tarinoimassa uusista visioista
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Jees, jos satulankannakkeet on 2 pultilla kiinni, eikä kiinteät, niin näyttää hyvältä... Joo pitää yrittää käydä irkkikanavalla taas, kunhan saan muuttokiireet tehtyä. Lähden hakemaan pakua ihan tällä sekunnilla...
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Ääni PowerDiscien puolesta
http://www.ate-tuning.com/ate_flash/index_e.htm
Noista ei ole valituksia tullut.
Mikäli rahapussissa löysää niin sitten täältä valitsemaan:http://www.koivunen.fi/www/Koivunenwww. ... ruosat.pdf
http://www.ate-tuning.com/ate_flash/index_e.htm
Noista ei ole valituksia tullut.
Mikäli rahapussissa löysää niin sitten täältä valitsemaan:http://www.koivunen.fi/www/Koivunenwww. ... ruosat.pdf
Golf IV Variant -05 1,9 PD
Mitäs levyjä ja paloja jengi suosittelee nelosgolffiin? Palat alkaa olla loppu ja orkkislevytkin on vähän kierot josko ne vaihtais samalla. Haussa edukas, normaalikokoinen setti orkkisten tilalle.
Tuolla vapaassa keskustelussa oli jotain juttua levyistä ja paloista. Mahtaako nuo jarrupalojen sarjat tarkoittaa sarjaa per jarru?
Tuolla vapaassa keskustelussa oli jotain juttua levyistä ja paloista. Mahtaako nuo jarrupalojen sarjat tarkoittaa sarjaa per jarru?
Tero L wrote:AD liikkeestä tuli sähköpostia noista levyistä/paloistaEn ole ikinä kuullutkaan mistään fostersin levyistä...tervehdys.
Normaalit fostersin jarrulevyt 130?/pari, eli 65? kappale.
Zimmermanin reikälevyt 170?/pari, eli 85? kappale.
ferodon jarrupalat 40?/ sarja
Brembon alkuperäisvastaavat levyt 90?/pari, eli 45? kappale
jarrupalat 38? sarja.
edit: otsikkona tuossa saamassani postissa tosin oli Passatin jarrut
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mä tilasin Aten Powerdiskit passattiin. Motonetissä oli 85€/kpl. Tulee tosin vasta ens maanantaina. Mistäs noita Ferodon jarrupaloja vois käydä hakemassa Porin seudulla? Vai meneekö tilaustavaraksi? Onko ne Ferodon palat sellasia mitkä suttaa vähemmän vanteita?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Pitäisi ainakin olla tuossa hinnassa kummallekkin puolelle eteen. Näin ainakin pyysin hinnat ilmoittamaanMahtaako nuo jarrupalojen sarjat tarkoittaa sarjaa per jarru?
Tuosta ventosta löytyy Ferodon palat, kyllähän nuokin jonkin verran sotkee, lähtee kyllä ihan kohtuudella harjalla hankaamalla pesun yhteydessä. Noitakin ferodon jarrupaloja ILMEISESTI (kuulopuhetta) on useampaa mallia, kalliimpaa ja halvempaa, tiedä sitten mitä eroa niissä on.
Golf Variant TDI -00 (ALH)
Vento -93 1.8 (ABS)
Golf -90 1.8 (RP)
Vento -93 1.8 (ABS)
Golf -90 1.8 (RP)
Kyllä niitä Ferodon jarrupaloja on olemassa erilaisia. Peruspaloja ja sitten racing paloja erilaisilla kitkapintaseoksilla.
http://www.sarlinraceteam.fi/service/tu ... erodo.html
http://www.sarlinraceteam.fi/service/tu ... erodo.html
Nyt olis jarrujen uusinta edessä. Ei taida olla varaa tehdä het kerralla eteen ja taakse, joten aloitan niin, että uudet eteen ja herkistys taakse, ettei ihan kokonaan jumiudu..Tarkoitus olisi laittaa alle hieman vakioita paremman jarrukyvyn omaavat levyt ja palat, mutta ei ihan kalleimpia Bremboja kuitenkaan..
Auto on siis G4 96KW TDi 4-Motion, -02...
Mitenkäs nuo levyt menee G4 TDi 4-Motionissa..Jostain sain sellaisen kuvan, että takana olisi jotenkin erikoisen kokoiset jarrut, kun eräällä sivulla oli Golfin takalevyjä, niin oikein oli painotettu, että vain 2WD (vaikka koneen koko oli sama)..
Katselin kiiltovaunu.org :sta noita BlackDiamond-levyjä (ilmeisesti oikea koko olisi tuo 288mmx25mm), minkäköhänlaisia ovat? Väri on ainakin hämäävä..Olisivat ainakin reiitetyt ja uritetut..Mites, luin kyllä ylempää, mutta varmaa vastausta en osannut lukea, että millä operaatiolla noiden 288mm tilalle saisi nuo 312mm:et..? Ja minkälaisia paloja suosittelette..Tuolla oli tarjolla noi EBC Green:ejä..
Eli neuvoja yleensäkin levyjen merkin valinnan ja myös koon valinnan suhteen ja tietoja 4-motion takalevyistä..Nekin on sitten vaihtolistalla kesän aikana, ensin kuitenkin eteen..Kiitokset jo etukäteen!
Auto on siis G4 96KW TDi 4-Motion, -02...
Mitenkäs nuo levyt menee G4 TDi 4-Motionissa..Jostain sain sellaisen kuvan, että takana olisi jotenkin erikoisen kokoiset jarrut, kun eräällä sivulla oli Golfin takalevyjä, niin oikein oli painotettu, että vain 2WD (vaikka koneen koko oli sama)..
Katselin kiiltovaunu.org :sta noita BlackDiamond-levyjä (ilmeisesti oikea koko olisi tuo 288mmx25mm), minkäköhänlaisia ovat? Väri on ainakin hämäävä..Olisivat ainakin reiitetyt ja uritetut..Mites, luin kyllä ylempää, mutta varmaa vastausta en osannut lukea, että millä operaatiolla noiden 288mm tilalle saisi nuo 312mm:et..? Ja minkälaisia paloja suosittelette..Tuolla oli tarjolla noi EBC Green:ejä..
Eli neuvoja yleensäkin levyjen merkin valinnan ja myös koon valinnan suhteen ja tietoja 4-motion takalevyistä..Nekin on sitten vaihtolistalla kesän aikana, ensin kuitenkin eteen..Kiitokset jo etukäteen!
Kellään kokemuksia noista Black Diamond jarrulevyistä ja joistain niihin sutjakasti käyvistä paloista?
Myös tuo 4-Motionin takalevyjen "erikoisuus" mietityttää? Eli onko erikokoinen kuin esim. etuvetoisen takalevyt..?
Myös tuo 4-Motionin takalevyjen "erikoisuus" mietityttää? Eli onko erikokoinen kuin esim. etuvetoisen takalevyt..?
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Soittelin asiasta marmoritiskille..Koot on 4-Motioniin:
Edessä: 288mm*25mm
Takana: 239mm*9mm (etuvetoisessa 232mm*9mm)
Meinasin tosiaan noita Black Diamondeja (autokin olisi sopivasti musta ), mutta kokemuksia kaivattaisiin..Vai olisiko joku muu vastaava..Hakusessa kuitenkin on rei`tetyt ja/tai uritetut...Hintaa ei tule kovin paljoa lisää alkuperäisiin, n. kolmannes...Palat sen sijaan (esim EBC) maksaa n. puolet enemmän..
Edessä: 288mm*25mm
Takana: 239mm*9mm (etuvetoisessa 232mm*9mm)
Meinasin tosiaan noita Black Diamondeja (autokin olisi sopivasti musta ), mutta kokemuksia kaivattaisiin..Vai olisiko joku muu vastaava..Hakusessa kuitenkin on rei`tetyt ja/tai uritetut...Hintaa ei tule kovin paljoa lisää alkuperäisiin, n. kolmannes...Palat sen sijaan (esim EBC) maksaa n. puolet enemmän..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Black Diamondit on kait kuitenkin ihan metallia, eli parin jarrutuksen jälkeen kirkkaat. Tietysti napaosat ja reunat on mustat pidempään..
Ei ole juuri noista kokemuksia kuulunut, mutta tuskin ihan huonoja. Zimmermannit toinen vaihtoehto, vaikkakin urat puuttuu.
Ei ole juuri noista kokemuksia kuulunut, mutta tuskin ihan huonoja. Zimmermannit toinen vaihtoehto, vaikkakin urat puuttuu.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tarkista onko sulla 2 pultilla kiinni olevat satulankannakkeet, eivätkä kiinteät. Jos on, niin saadaksesi 312mm levyt eteen, sun tarvii hommata pelkästään 312mm levylle tarkotetut satulankannakkeet ja kilvet.shoebox wrote: Katselin kiiltovaunu.org :sta noita BlackDiamond-levyjä (ilmeisesti oikea koko olisi tuo 288mmx25mm), minkäköhänlaisia ovat? Väri on ainakin hämäävä..Olisivat ainakin reiitetyt ja uritetut..Mites, luin kyllä ylempää, mutta varmaa vastausta en osannut lukea, että millä operaatiolla noiden 288mm tilalle saisi nuo 312mm:et..? Ja minkälaisia paloja suosittelette..
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ffp:llä oli juur myynnissä isompien jarrujen kannakkeet ja satulat... mutta varmaan menny jo
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitähän tuollaset satulankannakkeet ja kilvet tulee kustantaa lisää? Ei nyt hirveesti viittis noihin laittaa, ku ei tuo orkkiskokokaan huono ole..Tekis vaan mieli parantaa, mutta pakko ei ole..Tuonne olikin tullut myyntiin (Djisotela) Zimmermannin levyt (288), pitänee miettiä niitä...Mitä lie sitten ne uutena maksaa..?Micco wrote:Tarkista onko sulla 2 pultilla kiinni olevat satulankannakkeet, eivätkä kiinteät. Jos on, niin saadaksesi 312mm levyt eteen, sun tarvii hommata pelkästään 312mm levylle tarkotetut satulankannakkeet ja kilvet.shoebox wrote: Katselin kiiltovaunu.org :sta noita BlackDiamond-levyjä (ilmeisesti oikea koko olisi tuo 288mmx25mm), minkäköhänlaisia ovat? Väri on ainakin hämäävä..Olisivat ainakin reiitetyt ja uritetut..Mites, luin kyllä ylempää, mutta varmaa vastausta en osannut lukea, että millä operaatiolla noiden 288mm tilalle saisi nuo 312mm:et..? Ja minkälaisia paloja suosittelette..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Uutena varmaan ainakin 250€ maksaa nuo zimmermanit.. Jos djisotela myy 150€+pk niin on halpa. Itse ostaisin heti jos ne vaan sopisi(väärä jako).
Last edited by Pasi Häkli on 3.4.2007 17:37, edited 1 time in total.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
Muistelen, että golffiin mulla satulankannakkeet makso jotain 250e luokkaa, kilvet saa varmaan 20-30e. Noiden kannakkeiden hinnasta en ole yhtään varma, mutta muistelen että ne tuota luokkaa olivat.shoebox wrote: Mitähän tuollaset satulankannakkeet ja kilvet tulee kustantaa lisää? Ei nyt hirveesti viittis noihin laittaa, ku ei tuo orkkiskokokaan huono ole..Tekis vaan mieli parantaa, mutta pakko ei ole..Tuonne olikin tullut myyntiin (Djisotela) Zimmermannin levyt (288), pitänee miettiä niitä...Mitä lie sitten ne uutena maksaa..?
Kyllä nuo 288 zimmermannit taitaa uutena kaupasta haettuna olla 230-240e luokkaa.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Tehtiin DJisotelan kanssa jo alustavat kaupat noista levyistä.. Koska on pakko hommata uudet, niin miksi tyytyä taviksiin.. Ei jaksa ruveta panostaa isompiin..Turhuuksia normiajossa..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Samalla linjalla..Tutun kautta saisin Brembon jarrupaketteja tonnilla, mutta hei, TONNI jarruihin, kun ajaa pääasiassa työmatkaa.. Ei ehkä kuitenkaan..Eri juttu tosiaan, jos rahaa tulisi ovista ja ikkunoista..Niin, ei siis tuu.. Joten katsotaan DJ:n kanssa kaupat noista, niin saa ainakin vähän tavallisesta poikkeavaa kotelon sisään.
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Sun kannattais katsella löytyskö TT:n olka-akseleita jarruineen tjms käytettynä. Vois saada kohtuu budjetilla 312mm jarruhilut kiinni, jos hyvä tuuri käy. Haapalalla muistaakseni TT:n olka-akselit on kiinni, ja se niitä kehui? Muistikuva ois, että Haapala ois kehunut ajettavuuden paranemista.DJisotela wrote:^Eipä saa edullisesti ei, kun mulla on kiinteät satulankannakkeet.. Joutuu vaihtaan olka-aksulat enne ko saapi isompaa "edullista" jarrua..
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Kaivat ETKA:sta tai sitten tuon venäläisen nettietkan kautta mikä olta-akseli paketti sopii parhaiten ja tilaat esim www.motoso.de kautta kyseiset romppeet. Mun tuohon omaan sopii parhaiten uuden kuplan 1,8 turbon paketti, mennee tuo vetoakselikin suoraan paikalleen. Alle 1000 km ajetut täydelliset olka-akselit oli 65 eur kpl + postikutut. ebaystä sitte löyty talvella täys paketti 25th gti golffin käytännössä uudet etu- (312mm)ja takajarrut (256mm), hintaa 202 eur + postikutut. eli etu ja takajarrupäivitys kokonaisuudessaan 500 eur, kun tarttee hakea hieman lisäosia marmoritiskiltä.
Olka-akseli paketissa oli valmiina:
-olka-akseli
-laakeri
-etunapa
-abs-anturi
-jarrukilpi
-alapallonivel
Olka-akseli paketissa oli valmiina:
-olka-akseli
-laakeri
-etunapa
-abs-anturi
-jarrukilpi
-alapallonivel
Last edited by Jouni on 14.4.2007 18:16, edited 2 times in total.
Jep, 1J0 407 255 AH ja 1J0 407 256 AH on osa numerot ne on beetlessä ja 150hp golffissa samat.. Tuo ETKAN haku millä näkee missä muissa autoissa on sama osanumero, on kätevä! Siis noihin olka-akseleihin saa toiset satulat kiinni. Ja vanhat laakerit + muut käy suoraan. Täytyy kysyä paljon maksaavat suomessa..
Sitten tod.näk. ettiä saksasta. Vois vaikka noutaa kevään itävallan reissun aikana..
Sitten tod.näk. ettiä saksasta. Vois vaikka noutaa kevään itävallan reissun aikana..
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"