Jarrut

Kaikki tekniikkaan liittyvä
User avatar
Bråman
Posts: 30
Joined: 5.3.2005 16:34
Location: Kuopio
Contact:

Jarrut

Post by Bråman »

Elikkäs mistähän kannattais kysellä levyjä ja paloja :?:
vai täytyykö tyytyä vw:n tiskiin...
Markku&VW
Posts: 13
Joined: 29.1.2006 16:35
Location: Ylivieska

Post by Markku&VW »

Warrmasti saat halvemmalla samat palat ja levyt ilman VWlogoja ku haet ihan normi autotarvike/varaosaliikkeestä...
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Post by jopo »

Isän passattiin löytyi halvimmalla jarruosat vw: tiskiltä, Laakkoselta vaikka aluks en ollu uskoa. Samoin kävi mulla Hellan takalampun kans
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
User avatar
Bråman
Posts: 30
Joined: 5.3.2005 16:34
Location: Kuopio
Contact:

Post by Bråman »

Ei oo pakko olla orkkis osat :lol:
Mut 1500€ bremboja ei kannata ehdottaa :wink:
Laittakaas vaihtoehtoja :?:
User avatar
Kemizti
Posts: 648
Joined: 14.6.2005 23:16
Location: Tanpere
Contact:

Post by Kemizti »

Uritettu ATE-PowerDisc (Ø256mm) 22-5786 Motonetistä 42.50€/kpl

..aivan sikana paree, kun silee orkkislevy...eron pysätysvoimassa huomaa ihan perstuntumalla...
Octavia 2,0TDI Combi -06
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Mulla oli 1.8t Golffissa Zimmermannin rei'itetyt levyt ja Ferodon palat. Eron huomasi selkeästi. Mulla tosin ne levyt oli vaihdettu 288 -> 312mm.... :roll: Mutta on noita Zimmermanneja laitelleet orkkiskokoisinakin. Mulla helpotti se jarrujen häipyminen vesikelillä miltei kokonaan.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
Dalton
Posts: 230
Joined: 11.11.2003 7:51
Location: Toivakka

Post by Dalton »

Joo kyllähän ne ilmanmuuta kannattaa jo ulkonäkösyistä vaihtaa uritettuihin/rei'itettyihin!
Muistaakseni Zimmermannin levyt olivat lähes samoissa hinnoissa VW-alkuperäisten kanssa.
Touareg King Kong, Typ1 -71
User avatar
Bråman
Posts: 30
Joined: 5.3.2005 16:34
Location: Kuopio
Contact:

Post by Bråman »

Ja zimmermaneja myy :?:
User avatar
Puuhis
Posts: 279
Joined: 25.5.2004 10:45
Location: Jyväskylä

Post by Puuhis »

Micco: Meneekös nuo 312mm lätyt tuon vakio 288mm satulan kanssa?
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Juu 1.8t Golffissa samat satulat käy. Molempien levyjen paksuus tais olla 25mm. Nuo 312mm levythän ovat S3/TT/Octavia RS vakiokoko. Olikohan V6 Golffissakin... Vaihdoin vain satulankannakkeet, itse levyt ja kilvet. Mutta oliko niin, että kaikissa golffeissa ei ole sitä irroitettavaa(ja näin isompaan vaihdettavaa) satulan kannaketta? Muistelen jonkun puhuneen, että pitäisi vaihtaa koko olka-akselit TT:stä, että pääsisi jarruja päivittämään... :?

Tähän mun Passattiin kai sais kanssa päivitettyä jarruja samalla systeemillä. On ollu jo harkinnassa... :wink: V6 tai W8 Passatin jarruhilut käy varmaan suoraan.

Edittiä: Koivunen Oy niitä taitaa tuoda ainakin maahan. Varaosaliikkeistä saattaapi löytyä.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
Puuhis
Posts: 279
Joined: 25.5.2004 10:45
Location: Jyväskylä

Post by Puuhis »

mmmkay, pitääkin muistaa katella nuo kannakkeet kesärenkaita vaihtaessa ja laittaa mieleen että tulee tilattua oikean kokoiset lätyt kunhan se tulee ajankohtaiseksi.

Micco: yritähän keretä irkissäkin käydä tarinoimassa uusista visioista ;)
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Jees, jos satulankannakkeet on 2 pultilla kiinni, eikä kiinteät, niin näyttää hyvältä... :wink: Joo pitää yrittää käydä irkkikanavalla taas, kunhan saan muuttokiireet tehtyä. Lähden hakemaan pakua ihan tällä sekunnilla... :roll:
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Vessu
Posts: 38
Joined: 29.3.2006 20:24
Location: Hyvinkää

Post by Vessu »

Ääni PowerDiscien puolesta
http://www.ate-tuning.com/ate_flash/index_e.htm
Noista ei ole valituksia tullut.

Mikäli rahapussissa löysää niin sitten täältä valitsemaan:http://www.koivunen.fi/www/Koivunenwww. ... ruosat.pdf
Golf IV Variant -05 1,9 PD
User avatar
Dalton
Posts: 230
Joined: 11.11.2003 7:51
Location: Toivakka

Post by Dalton »

Bråman: Tuolta tilasin omani.
Touareg King Kong, Typ1 -71
User avatar
-MITO-
Posts: 17
Joined: 28.3.2006 9:42
Location: Lohja
Contact:

Post by -MITO- »

VW Golf III Variant 1.9 TDI -98 Joker
User avatar
Bråman
Posts: 30
Joined: 5.3.2005 16:34
Location: Kuopio
Contact:

Post by Bråman »

Jarrut ostettu ja huomenna paikalleen :!: ATE powerdisc ja ferodo palat :lol:
IV 1.6 16V -01
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

Bråman wrote:Jarrut ostettu ja huomenna paikalleen :!: ATE powerdisc ja ferodo palat :lol:
Paljonko köyhdyit?
User avatar
Bråman
Posts: 30
Joined: 5.3.2005 16:34
Location: Kuopio
Contact:

Post by Bråman »

Noin 200€ alennusten kanssa... Elämä on :?:
IV 1.6 16V -01
User avatar
Bråman
Posts: 30
Joined: 5.3.2005 16:34
Location: Kuopio
Contact:

Post by Bråman »

Joo levyt ja palat on paikallaan :lol:
ja satulat sai uuden sinisen sävyn :shock:
IV 1.6 16V -01
User avatar
Jari P
Posts: 408
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

Miltä tuntuu verrattuna vakioihin?
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
User avatar
Bråman
Posts: 30
Joined: 5.3.2005 16:34
Location: Kuopio
Contact:

Post by Bråman »

En oo vielä päässy kokeilemaan, kun auto jäi firmalle tunkin nokkaan...
mut jospa sillä tänään sais koeajon tehtyä
IV 1.6 16V -01
User avatar
Bråman
Posts: 30
Joined: 5.3.2005 16:34
Location: Kuopio
Contact:

Post by Bråman »

Image
jarrut toimii kuin ennenkin... en ainakaan vielä huomannut mitään eroa :roll:
IV 1.6 16V -01
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Onko toi Kemiztin mainitsema jarrulevy jäähdytetty vai noup? Kuulostaa toi hinta vain hiukka edulliselle...
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

JukkaA: käsitin että jäähdytetty, koska se jäähdytetty, mutta urittamaton on vieläkin halvempi. 2 kpl jotain 55 eur.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

Mitäs levyjä ja paloja jengi suosittelee nelosgolffiin? Palat alkaa olla loppu ja orkkislevytkin on vähän kierot josko ne vaihtais samalla. Haussa edukas, normaalikokoinen setti orkkisten tilalle.

Tuolla vapaassa keskustelussa oli jotain juttua levyistä ja paloista. Mahtaako nuo jarrupalojen sarjat tarkoittaa sarjaa per jarru?


Tero L wrote:AD liikkeestä tuli sähköpostia noista levyistä/paloista
tervehdys.

Normaalit fostersin jarrulevyt 130?/pari, eli 65? kappale.

Zimmermanin reikälevyt 170?/pari, eli 85? kappale.

ferodon jarrupalat 40?/ sarja

Brembon alkuperäisvastaavat levyt 90?/pari, eli 45? kappale

jarrupalat 38? sarja.
En ole ikinä kuullutkaan mistään fostersin levyistä...

edit: otsikkona tuossa saamassani postissa tosin oli Passatin jarrut :)
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Mä tilasin Aten Powerdiskit passattiin. Motonetissä oli 85€/kpl. Tulee tosin vasta ens maanantaina. Mistäs noita Ferodon jarrupaloja vois käydä hakemassa Porin seudulla? Vai meneekö tilaustavaraksi? Onko ne Ferodon palat sellasia mitkä suttaa vähemmän vanteita?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Tero L
Posts: 91
Joined: 30.8.2005 20:04
Location: Tupos

Post by Tero L »

Mahtaako nuo jarrupalojen sarjat tarkoittaa sarjaa per jarru?
Pitäisi ainakin olla tuossa hinnassa kummallekkin puolelle eteen. Näin ainakin pyysin hinnat ilmoittamaan

Tuosta ventosta löytyy Ferodon palat, kyllähän nuokin jonkin verran sotkee, lähtee kyllä ihan kohtuudella harjalla hankaamalla pesun yhteydessä. Noitakin ferodon jarrupaloja ILMEISESTI (kuulopuhetta) on useampaa mallia, kalliimpaa ja halvempaa, tiedä sitten mitä eroa niissä on.
Golf Variant TDI -00 (ALH)
Vento -93 1.8 (ABS)
Golf -90 1.8 (RP)
User avatar
MarkusK
Posts: 645
Joined: 1.12.2003 20:32
Location: Porvoo

Post by MarkusK »

Kyllä niitä Ferodon jarrupaloja on olemassa erilaisia. Peruspaloja ja sitten racing paloja erilaisilla kitkapintaseoksilla.

http://www.sarlinraceteam.fi/service/tu ... erodo.html
shoebox
Posts: 335
Joined: 8.1.2007 8:41
Location: Jyväskylä

Post by shoebox »

Nyt olis jarrujen uusinta edessä. Ei taida olla varaa tehdä het kerralla eteen ja taakse, joten aloitan niin, että uudet eteen ja herkistys taakse, ettei ihan kokonaan jumiudu..Tarkoitus olisi laittaa alle hieman vakioita paremman jarrukyvyn omaavat levyt ja palat, mutta ei ihan kalleimpia Bremboja kuitenkaan.. :)

Auto on siis G4 96KW TDi 4-Motion, -02...

Mitenkäs nuo levyt menee G4 TDi 4-Motionissa..Jostain sain sellaisen kuvan, että takana olisi jotenkin erikoisen kokoiset jarrut, kun eräällä sivulla oli Golfin takalevyjä, niin oikein oli painotettu, että vain 2WD (vaikka koneen koko oli sama)..

Katselin kiiltovaunu.org :sta noita BlackDiamond-levyjä (ilmeisesti oikea koko olisi tuo 288mmx25mm), minkäköhänlaisia ovat? Väri on ainakin hämäävä..Olisivat ainakin reiitetyt ja uritetut..Mites, luin kyllä ylempää, mutta varmaa vastausta en osannut lukea, että millä operaatiolla noiden 288mm tilalle saisi nuo 312mm:et..? Ja minkälaisia paloja suosittelette..Tuolla oli tarjolla noi EBC Green:ejä..

Eli neuvoja yleensäkin levyjen merkin valinnan ja myös koon valinnan suhteen ja tietoja 4-motion takalevyistä..Nekin on sitten vaihtolistalla kesän aikana, ensin kuitenkin eteen..Kiitokset jo etukäteen! 8)
shoebox
Posts: 335
Joined: 8.1.2007 8:41
Location: Jyväskylä

Post by shoebox »

Kellään kokemuksia noista Black Diamond jarrulevyistä ja joistain niihin sutjakasti käyvistä paloista?

Myös tuo 4-Motionin takalevyjen "erikoisuus" mietityttää? Eli onko erikokoinen kuin esim. etuvetoisen takalevyt..?
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Halkaisijassa ei muistaakseni ole eroa, mutta siinä navan "kauluksen koossa" on eroa. Kiinnityspinnasta(napa) levyn kulutuspintaan on 4motionissa eri matka kuin etuvetosessa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
shoebox
Posts: 335
Joined: 8.1.2007 8:41
Location: Jyväskylä

Post by shoebox »

Soittelin asiasta marmoritiskille..Koot on 4-Motioniin:

Edessä: 288mm*25mm
Takana: 239mm*9mm (etuvetoisessa 232mm*9mm)

Meinasin tosiaan noita Black Diamondeja (autokin olisi sopivasti musta :) ), mutta kokemuksia kaivattaisiin..Vai olisiko joku muu vastaava..Hakusessa kuitenkin on rei`tetyt ja/tai uritetut...Hintaa ei tule kovin paljoa lisää alkuperäisiin, n. kolmannes...Palat sen sijaan (esim EBC) maksaa n. puolet enemmän..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Black Diamondit on kait kuitenkin ihan metallia, eli parin jarrutuksen jälkeen kirkkaat. Tietysti napaosat ja reunat on mustat pidempään..
Ei ole juuri noista kokemuksia kuulunut, mutta tuskin ihan huonoja. Zimmermannit toinen vaihtoehto, vaikkakin urat puuttuu.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

shoebox wrote: Katselin kiiltovaunu.org :sta noita BlackDiamond-levyjä (ilmeisesti oikea koko olisi tuo 288mmx25mm), minkäköhänlaisia ovat? Väri on ainakin hämäävä..Olisivat ainakin reiitetyt ja uritetut..Mites, luin kyllä ylempää, mutta varmaa vastausta en osannut lukea, että millä operaatiolla noiden 288mm tilalle saisi nuo 312mm:et..? Ja minkälaisia paloja suosittelette..
Tarkista onko sulla 2 pultilla kiinni olevat satulankannakkeet, eivätkä kiinteät. Jos on, niin saadaksesi 312mm levyt eteen, sun tarvii hommata pelkästään 312mm levylle tarkotetut satulankannakkeet ja kilvet.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

ffp:llä oli juur myynnissä isompien jarrujen kannakkeet ja satulat... mutta varmaan menny jo :?
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
RKoo
Posts: 65
Joined: 19.1.2007 11:26
Location: Salo

Post by RKoo »

AjH wrote:Black Diamondit on kait kuitenkin ihan metallia, eli parin jarrutuksen jälkeen kirkkaat.
Onks jollain varmaa tietoa tosta?
shoebox
Posts: 335
Joined: 8.1.2007 8:41
Location: Jyväskylä

Post by shoebox »

Micco wrote:
shoebox wrote: Katselin kiiltovaunu.org :sta noita BlackDiamond-levyjä (ilmeisesti oikea koko olisi tuo 288mmx25mm), minkäköhänlaisia ovat? Väri on ainakin hämäävä..Olisivat ainakin reiitetyt ja uritetut..Mites, luin kyllä ylempää, mutta varmaa vastausta en osannut lukea, että millä operaatiolla noiden 288mm tilalle saisi nuo 312mm:et..? Ja minkälaisia paloja suosittelette..
Tarkista onko sulla 2 pultilla kiinni olevat satulankannakkeet, eivätkä kiinteät. Jos on, niin saadaksesi 312mm levyt eteen, sun tarvii hommata pelkästään 312mm levylle tarkotetut satulankannakkeet ja kilvet.
Mitähän tuollaset satulankannakkeet ja kilvet tulee kustantaa lisää? Ei nyt hirveesti viittis noihin laittaa, ku ei tuo orkkiskokokaan huono ole..Tekis vaan mieli parantaa, mutta pakko ei ole..Tuonne olikin tullut myyntiin (Djisotela) Zimmermannin levyt (288), pitänee miettiä niitä...Mitä lie sitten ne uutena maksaa..?
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Uutena varmaan ainakin 250€ maksaa nuo zimmermanit.. Jos djisotela myy 150€+pk niin on halpa. Itse ostaisin heti jos ne vaan sopisi(väärä jako).
Last edited by Pasi Häkli on 3.4.2007 17:37, edited 1 time in total.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Markku Duus
Posts: 369
Joined: 4.9.2006 17:03
Location: Kuopio

Post by Markku Duus »

Varsin tyytyväinen olen noihin reikä zimmermanneihin, kiitoksia vaan Micco :wink:
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

Nii olisin ittekin tyytyväinen, mutta 105hp 4-motionissa(-03) on 280*22 levyt edessä... :evil: Ja bonuksena kiinteät kannakkeet, eli olka-akseli kauppaan ennen ko saa isompia jarruja!! :tear

Ja sitten muuten tuleekin isot.. Kele!
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

shoebox wrote: Mitähän tuollaset satulankannakkeet ja kilvet tulee kustantaa lisää? Ei nyt hirveesti viittis noihin laittaa, ku ei tuo orkkiskokokaan huono ole..Tekis vaan mieli parantaa, mutta pakko ei ole..Tuonne olikin tullut myyntiin (Djisotela) Zimmermannin levyt (288), pitänee miettiä niitä...Mitä lie sitten ne uutena maksaa..?
Muistelen, että golffiin mulla satulankannakkeet makso jotain 250e luokkaa, kilvet saa varmaan 20-30e. Noiden kannakkeiden hinnasta en ole yhtään varma, mutta muistelen että ne tuota luokkaa olivat.

Kyllä nuo 288 zimmermannit taitaa uutena kaupasta haettuna olla 230-240e luokkaa.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
shoebox
Posts: 335
Joined: 8.1.2007 8:41
Location: Jyväskylä

Post by shoebox »

Tehtiin DJisotelan kanssa jo alustavat kaupat noista levyistä.. 8) Koska on pakko hommata uudet, niin miksi tyytyä taviksiin.. :) Ei jaksa ruveta panostaa isompiin..Turhuuksia normiajossa..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ite oon ihan samaa mieltä, kylläkin budjettisyistä :twisted: Jos olis rahaa vaikka muille jakaa niin aivan satavarmasti alla pyöris jotkut pirun isot brembot tms. :twisted:
Nyt on National Performancesin reijitetyt ja uritetut 288x25, oli edulliset ja oon ollut tyytyväinen.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
shoebox
Posts: 335
Joined: 8.1.2007 8:41
Location: Jyväskylä

Post by shoebox »

Samalla linjalla..Tutun kautta saisin Brembon jarrupaketteja tonnilla, mutta hei, TONNI jarruihin, kun ajaa pääasiassa työmatkaa.. :buttrock Ei ehkä kuitenkaan..Eri juttu tosiaan, jos rahaa tulisi ovista ja ikkunoista..Niin, ei siis tuu.. :( Joten katsotaan DJ:n kanssa kaupat noista, niin saa ainakin vähän tavallisesta poikkeavaa kotelon sisään. ;)
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

Kattelin tota golf kitcar osaluetteloa, 375mm/ 6mäntäiset satulat olis asfaltille tarjolla.. Paljonkohan mahtais kustantaa, ei etka tuntenut niitä osanummeroita. Alkais riittään :D Hetkiseksi..
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Golffiin saa suht järkevästi kohtalaisia jarruja ihan OEM osia hyödyntämällä. Jos 312:set ei riitä nelimäntäisellä satulalla, niin seuraavaksi vuorossa taitaa olla R32:sen levyt. Saattaa kalliiksi tulla noi kitcar osat, joten eiköhän kannata pysytellä siviiliautojen osissa...
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

^Eipä saa edullisesti ei, kun mulla on kiinteät satulankannakkeet.. Joutuu vaihtaan olka-aksulat enne ko saapi isompaa "edullista" jarrua..
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

DJisotela wrote:^Eipä saa edullisesti ei, kun mulla on kiinteät satulankannakkeet.. Joutuu vaihtaan olka-aksulat enne ko saapi isompaa "edullista" jarrua..
Sun kannattais katsella löytyskö TT:n olka-akseleita jarruineen tjms käytettynä. Vois saada kohtuu budjetilla 312mm jarruhilut kiinni, jos hyvä tuuri käy. Haapalalla muistaakseni TT:n olka-akselit on kiinni, ja se niitä kehui? Muistikuva ois, että Haapala ois kehunut ajettavuuden paranemista.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
Jouni
Posts: 155
Joined: 6.4.2004 9:40
Location: Tornio

Post by Jouni »

Kaivat ETKA:sta tai sitten tuon venäläisen nettietkan kautta mikä olta-akseli paketti sopii parhaiten ja tilaat esim www.motoso.de kautta kyseiset romppeet. Mun tuohon omaan sopii parhaiten uuden kuplan 1,8 turbon paketti, mennee tuo vetoakselikin suoraan paikalleen. Alle 1000 km ajetut täydelliset olka-akselit oli 65 eur kpl + postikutut. ebaystä sitte löyty talvella täys paketti 25th gti golffin käytännössä uudet etu- (312mm)ja takajarrut (256mm), hintaa 202 eur + postikutut. eli etu ja takajarrupäivitys kokonaisuudessaan 500 eur, kun tarttee hakea hieman lisäosia marmoritiskiltä.

Olka-akseli paketissa oli valmiina:
-olka-akseli
-laakeri
-etunapa
-abs-anturi
-jarrukilpi
-alapallonivel
Image
Last edited by Jouni on 14.4.2007 18:16, edited 2 times in total.
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

Jep, 1J0 407 255 AH ja 1J0 407 256 AH on osa numerot ne on beetlessä ja 150hp golffissa samat.. Tuo ETKAN haku millä näkee missä muissa autoissa on sama osanumero, on kätevä! Siis noihin olka-akseleihin saa toiset satulat kiinni. Ja vanhat laakerit + muut käy suoraan. Täytyy kysyä paljon maksaavat suomessa..
Sitten tod.näk. ettiä saksasta. Vois vaikka noutaa kevään itävallan reissun aikana.. :D
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
Post Reply