G4 TDI Highline Vari Nro 2 -> OOOO Amme EVO 2

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

Osa 2. Auton osto ja liikkeelle

Päästyämme liikkeeseen, Golf oli korjaamohallissa konepelti auki. Rouva Ehnes kiirehti meille kahvia ja samalla ilmestyi Herra Ehneskin kertomaan, kuinka autosta oli ollut akku tyhjä aamulla. Auto oli seissyt hänellä muutaman kuukauden ja nyt kun "Guys from Finland" olivat tulossa se ei ollut inahtanutkaan aamulla.

Auton tutkiskelua ja riski kannatti jälleen, vain pari pientä lommoa vasemman takaoven takana, mutta muuten liki virheetön auto. Siistimpi vielä kuin edellinen. Noh, vuoden uudempikin. :) Auto käyntiin ja koeajolle, Herra Ehnes kiirehti meitä, jotta kilvet saataisiin ajoissa autoon ennen kilpipajan sulkeutumista (klo 12.00)

Auto vaikutti soivalta peliltä, joten ei muuta kuin papereiden tekoon. Vakuutuspaperit Suomeen ja soittelua vakuutusyhtiöön ja muutaman tunnin päästä kaikki olikin valmiina taas. Rouva Ehnes käytti auton kilpipajalla ja nyt akkukin oli latautunut.

Ei muuta kuin bahnalle ! Tällä kertaa Navin tilalla oli vain orginaali Radio Beta kasettinauhureineen, nyt ajettaisiin suoraan Tukholmaan, turistikierrokselle sitten joskus myöhemmmin.

Image

Image

Saksan läpiajosta ei kyllä voi juuri sanoa mitään uutta, verenmaku suussa oikea jalka suorana kohti pohjoista.

Pienen vetristelyn jälkeen maagisen 200km/h sai taas mittariin. Golf kulki normaaliin tapaan, mitä nyt orkkis 15" vanteet ja vakio Offroad-alusta aiheuttivat Autobahnan kurveissa 180km/h paremmalla puolella pientä pelkoa, ominaisuudet alkoivat alustassa loppua kyllä kesken. Ero edelliseen oli kyllä kuin yöllä ja päivällä. 5- portaisen automaatin 4- ja 5- pykälien erot vaikuttivat hiukan liian suurilta ja vasemmalla kaistalla tuntui meno "hyytyvän" aina väärään aikaan, kun tomaatti työnsi suurinta vaihdetta päälle. Mutta 140km/h paremmalla puolella taas mentiin. 25nm eroa edelliseen mustaan ei kyllä autobahnalla välityksien ansiosta huomannut (AUY 310nm vs AJM 285nm). Muuten automaatti kyllä vaikuttaa oikein mukavalta peliltä.

Image

Koko Saksan läpiajo meni yhtä putkea, vain vähän jaloittelua. Hampurin perjantai-illlan ruuhka oli kyllä erittäin hermoja raastava.

Image

Ajoimme suoraan Puttgardenin kautta Tanskaan yöksi ja sieltä sitten rutiinin omaisesti Tukholmaan ja Helsinkiin sunnuntai aamiaiselle Caruselliin.

Image

Tukholman satamassa "turvallisesti" 1800km koeajo takana.

Image
Last edited by Harri on 27.1.2007 17:29, edited 4 times in total.
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

Normaalin laiskasti en ole jaksanut taas napsia kuvia, mutta updatea seuraa kunhan ehdin. Nyt alla on jo hiukan erilaista talvivannetta. :)
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

Laajakaista huutaa leipää tätä topiccia avatessa.

Tässä tämän hetkinen talvi-look:

Image

Image

Alla nyt 16" Speedline Corsa Chronot, jotka tulivat sopivasti vaihtokaupassa. Sattuvat ainakin omaan silmään aika passelisti hopeaan ulkoväriin.
Jotkut vieteritkin jo hyllyssä odottavat alle asentamista....
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

Merkittäköön tiedoksi, että Joey-mod ei onnistu euromallin umpioiden kanssa. Vortexilla kehuvat operaatiota helpoksi, mutta 3 tunnin tappelemisen jälkeen en saanut umpiosta lasia irti.

Umpio oli kyllä tavallisessa uunissa 5 kertaan 200´c, viimeisellä kerralla 3min. (Jotta siis liimamassa pehmenisi ;) ;) ) Hitsin vahvaa liimaa, umpion muovi vaan alkoi sulamaan, mutta liimamassalle ei tapahtunut yhtikäs mitään. Kokeilin myös kuumailmapuhellinta, mutta samalla lailla vaan umpion muovit alkoivat sulaa ympäriltä. prkl.

Eli, Jubi GTI -mallin tai Viitos-look umpiot tilaukseen, jahka taas harrastekassaan kertyy euroja. :wink:
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
plusevo
Posts: 30
Joined: 29.6.2006 0:10
Location: Helsinki

Post by plusevo »

hieno idea etuvalojen tummennukseen.. osaako kukaan sanoa saako noita oranssisia vilkkukupuja valkoisina ? vw golf v plussassa ne kiiluu liian oranssina.
http://img.photobucket.com/albums/v195/ ... maller.jpg
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

Ja nyt messuväsymyksestä melkein selvinneenä vaihdeltiin hiukan pyyhkimiä.

Eteen orginaalit Aero Twin- sulat ja varret ja taakse (muistaakseni) T5 Transporterin sulka ja varsi. Takapyyhkimen varsi on siis hiukan pidempi ja hyvin lähellä orkkis pituutta.

Hyvin pyyhkii ja hyvältä näyttää, vielä ne Pacific (Bora Vari)- takavalot ja faceliftaus 2006 Variksi on tehty. :)

Image
Image
Image
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Apparin puoleinen sulka on liian alhaalla :wink: Ottaa näköjään kiinni vesikaukalon suojamuoviin.
Miksi muuten vaihdatte nuo varretkin, kun Boschilta löytyy Aero Twin sulat, mitkä sopii noihin vanhanmallisiin varsiin?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

Pasi H. wrote:Apparin puoleinen sulka on liian alhaalla :wink: Ottaa näköjään kiinni vesikaukalon suojamuoviin.
Miksi muuten vaihdatte nuo varretkin, kun Boschilta löytyy Aero Twin sulat, mitkä sopii noihin vanhanmallisiin varsiin?
Eikä ota. ;)

Kuva vääristää (/asennus kesken) , sulka 10mm sen yläpuolella.

Tuohon ensimmäiseen siniseen G4:seen pistin nuo tavallisiin varsiin tarkoitetut Aero Twinit, mutta kun nyt OEM-thyynataan oikein olan takaa, pitää varretkin vaihtaa. :)
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ok kuva varmaan vääristää :oops:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
J.N
Posts: 222
Joined: 15.2.2004 13:05

Post by J.N »

No onhan nuo original zubehörit paremmat, ensinnäkin OEM:mää parhaimmillaan ja vieläpä ulkonäöllisestikin vähän paremmat. Niissä Boschin universal aero twineissä kun on melkoinen potikka se kiinnityskohta verrattuna noihin.

Olisi itsellekkin pitänyt soveltaa tuollaiset uudemman malliset varret... Ja ei nuo original sulat liene ainakaan huonommat, kuin Boschit, pari viikkoa ollut itsellä käytössä ja toimivuus on vähän... noh, vaihtelevaa... Iloisesti piirtää toinen jo paria raitaa ja välillä vähän hyppiikin...
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

Pasi H. wrote:Ok kuva varmaan vääristää :oops:
Tai sitten tuossa vaiheessa varsi oli vielä irti, asennuskuvia nääs. ;)
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

Nyt on kesävanteetkin toivottavasti hankittu, Ooo Eee Ämmää taas. Nyt Audi-puolelta.

Kiillotuslaikkaa tarvitaan, jos / ja kun vanteet maailmalta rantautuvat. Peukut pystyyn. :)

Eli legendaariset 17" Audi TT Parabol- vanteet:

Image
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Työkaverilla olis ollut tommoset kiillotettuna, ja tietääkseni vielä joutilaanakin tällä hetkellä :wink:
on kyllä hienot vanteet kiillotettuna!
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

Ovatkohan kenties kyseessä nämä vanteet. ;)

Image
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

Eikös nuo Jaakkolan parabolit varastettu rengasliikkeestä.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

No nehän ne, mutta sitä en muista että menikö nekin siinä samassa...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

Juu, juu. Arvelinkin, että juuri nuo. Kovin monia Paraboleja ei taida kiillotettuina (vielä) alla pyöriä täällä...

Ensi viikolla Golf menee Arton hoitoon Autohuolto S.Räsäselle Keravalle, aiheena ISO huolto.

Golf on kulkenut jo 10000km kotimaassa ilman ongelmia ja ensi viikolla turvallisia kilometreja lisätään jakohihnaremontilla, joka on nyt kilometrien mukaan ensimmäisen kerran ajankohtainen.

Samalla Arto ruuvaa alle Eibachin -30mm vieterit ja katsoo kulmat kohdalleen. Alunperin alle pitivät tulla "oman" merkin Oettingerin jouset (made by Eibach), mutta Tiptronic-TDI-Variant-Climatronic -yhdistelmä (=Korkea etuakselipaino) oli sen verran eksoottinen Oettingerille, eikä vaihtoehtoa heiltä tälle akselipainolle löytynyt. Ystävällisesti kuitenkin saman OE -alkuisen putiikin kautta alle laitettavat "aidot" Eibachit kuitenkin saapuivat.

Eibacheista on sen verran positiivisia kokemuksia edellisissä autoissa, joten valinta oli Oettingerin kariutumisen jälkeen helppo. H&R:iä olisi voinut myös kokeilla ihan mielenkiinnosta, mutta Eibach- tarjous oli sen verran hyvä, että siihen oli tartuttava.

Ja kohtahan tämä alkaa olla "valmis" ensi kevääksi. ;)


(Aero Twin- sarja muuten pyyhkii hyvin ja äänettömästi, näissä etelä-Suomen kurakeleissä niitä tarvitaankin.)
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

Nyt Golf on madallettu. :D

Kuvia tulossa, jahka auton ehtii pesemään. Ulkonäkö muuttui hillitysti ja ajettavuuden / mukavuuden kannalta lopputulos oli onnistunut, siihen nähden, että pelkät jouset vaihtuivat. Ei tullut pintakovaa, oikeastaan eroa ei kaupunkipyörityksessä huomaa mukavuudessa vakioon lainkaan.

Viikonlopun moottoritielenkkien jälkeen sitten näkee, kuinka alusta ottaa routaheitot.

Nyt kokemusta omaa kokemusta G4- madallusjousista on KW:stä, FK:stä ja Eibachista. KW oli ehdottomasti pintakovin tuossa sinisessä Golffissa, mustassa oli taas FK:ta joka oli positiivinen yllätys ja nyt Eibachit. Aiemmassa A3:ssani oli myös KW:n jouset, mutta se oli kyllä huomattavasti pehmeämpi kuin G4 KW:n jousilla, vaikka molemmissa alustarakenteet ovat samat....
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
- Mikko -
Posts: 303
Joined: 22.11.2006 23:52
Location: Lappeenranta

Post by - Mikko - »

Kiinnostaa kyllä tietää miltä uudet jouset vaikuttavat vanhoilla iskareilla moottoritieolosuhteissa. Itselläni olisi madallus edessä Variantin kanssa ja kieltämättä pelkkien jousien ostaminen kiinnostaisi - olisi nimittäin tulossa paljon muutakin ostettavaa.

Asiasta täysin moottorisahaan: Onko Harrilla, tai jollain muulla tietoa ovatko nuo Harrin auton puskuri- ja kylkilistat ihan valmiissa maalissa tai pohjamaalissa marmoritiskiltä tilattaessa?
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ne maalattavat listat toimitetaan pohjamaaleissa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

- Mikko - wrote:Kiinnostaa kyllä tietää miltä uudet jouset vaikuttavat vanhoilla iskareilla moottoritieolosuhteissa. Itselläni olisi madallus edessä Variantin kanssa ja kieltämättä pelkkien jousien ostaminen kiinnostaisi - olisi nimittäin tulossa paljon muutakin ostettavaa.

Asiasta täysin moottorisahaan: Onko Harrilla, tai jollain muulla tietoa ovatko nuo Harrin auton puskuri- ja kylkilistat ihan valmiissa maalissa tai pohjamaalissa marmoritiskiltä tilattaessa?
Lopputulos vaikuttaa melkoisen OK:lta, ottaa kuopat kauniimmin kuin musta Vari FK:n jousilla. Sinistä Golffia ei voi verratakaan (KW), se oli täysi paukkulauta tähän kokoonpanoon verrattuna. Eroa ei kyllä (juurikaan) pienellä kuormalla huomaa mukavuudessa vakioon normaalissa, mikä on sopii käyttöautoon.

Viikonlopun pikkujoulureissulla autossa matkusti kuljettajan lisäksi 2 raavasta miestä ja takakontti täynnä tavaraa, silti alusta otti moottoritien pitkät heitot melko mukavasti, eli ei pohjaamistaipumuksia. Raskaalla kuormalla tosin asfaltin saumat tulivat selvemmin sisälle läpi. Rengastuksena 205/55/16 Hakkapeliitta 4:set.

Mutka-ajosta ei juuri kokemusta, mutkaisella maalaistiellä tuli nastapyörien pitoa kokeiltua kuivalla asfaltilla, mutta ennen kesärengaskautta ei oikein kurviin ajosta osaa sanoa juuta eikä jaata.
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

Vannesarja saapuu huomenna Suomeen, eli joulun pyhien jälkeen saan sen käsiin.

Joulun pyhiksi sen sijaan on pieni puuhapussi odottamassa, eli josko sitä rentoutuisi autotallissa joulunpyhinä.

Kuvia madalluksesta ja puuhapussista tulossa. :)
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
Len
Posts: 24
Joined: 18.1.2006 11:02
Location: Lohja

Post by Len »

OEM parkkitutka?
OEM puuratti?
OEM sadetunnistin?
VW bussi lehmänahkapenkeillä ja pasuuna kardaanilla
User avatar
plusevo
Posts: 30
Joined: 29.6.2006 0:10
Location: Helsinki

Post by plusevo »

Jos sun autos näyttää tältä kesälookissa niin multa tulee itku http://home.euphonynet.be/slider/foto/R ... C06027.JPG
tuossa taitaa olla hieman madallusta enemmän mutta...
User avatar
MIKU
Posts: 447
Joined: 21.12.2004 10:35

Post by MIKU »

Ton verran kun sais madallusta :D
Golf iv variant 1.6 -03
J.N
Posts: 222
Joined: 15.2.2004 13:05

Post by J.N »

Mikä sitä estää...? Ilmajousikaupoille...

[/OT]
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

Image

No siinäpä joulun kunniaksi yksi tänään napsaistu kuva, kommentteja ja projektin päivitystä tulossa. Joulun pyhinä on ehtinyt jo vähän askartelemaan. :)

Ei mikään übermatala, mutta luonnossa sopivan "lättänän" näköinen. Jos se nyt vähän erottuisi muista perheautoista.
plusevo wrote:Jos sun autos näyttää tältä kesälookissa niin multa tulee itku http://home.euphonynet.be/slider/foto/R ... C06027.JPG
tuossa taitaa olla hieman madallusta enemmän mutta...
Joo, ei kyllä ihan noin pitkälle mennä, vaikka tuo on ihan sikahieno. :)

Tosiaan ilmajousilla taitaa tuo olla, vanteet ovat Audi A8 Star 18", eli hyvin läheisesti noita TT 17" Paraboleja muistuttavat. Pulttijako on noissa 5 x 112, eli kuvan vessasta löytyvät adapterit välistä.
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
Pekka H
Posts: 339
Joined: 5.9.2005 19:34
Location: Muhos

Post by Pekka H »

Hyvältä näyttää! Tuo 30 mm madallus on sopivan hillitty. Mulla saman verran madallusta ja on jo ongelmia esim. mökkiteillä...
:(
VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

No niin, puuhapussin purkuun:

Aiemmin kuljettajan jalkatilaan tuli jo ruuvattua Beetle RSI:in vasemman jalantuki paikalleen ja siitä lähtien polkimetkin ovat kaivanneet jotakin koristukseksi. Koska Golf on Tiptronicilla, eikä manuaalilla, OEM ratkaisua piti hetken kuuklettaa.

Ratkaisuna on Audi TT 3.2 DSG:n jarrupoljin ja kaasupoljin. Kaasupoljin on kyllä sama kuin manuaalissakin, eli se oli helppo.

Image

Image

TT DSG:n poljin on hiukan leveämpi, mutta polkimen kumitutti on 1=1 :een Golffin oman kanssa, samoin polkimen toinen reuna. Polijin istahti siis painamalla paikalleen, mutta koska polkimen vasen reuna oli leveämpi kiinnitys oli varmistettava Sikaflex- klöntillä, jotta vasen reuna pysyy varmasti paikallaan. Lopputulos on hyvä, ja ratkaisua voi suositella automaattivaihteisiin autoihin. Polijnsarjaa saa vaikka meiltä, hinta sama kuin manuaalin sarjan..
Last edited by Harri on 26.12.2006 19:23, edited 2 times in total.
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

Seuraavassa kuva, miltä kuljettajan ympäristö nyt näyttää:

Image

Lisäyksinä siis orginaaliin nähden tuo lepuutustuki, poljinpinnat ja mittariston alumiinikehykset. Kuvassa ei onneksi näy, että tuo kehys asennus pitää pistää vielä uusiksi, kun tuli tuo mittariston kehys tipautettua maahan asennuksen yhteydessä.

Samassa näkyy myös toinen (OEM-) uudistus. Golffin mukana seurasi hieno BETA- kasettinauhuri ja CD:itäkin olisi mukava kuunnella. Eteen sattui sopivasti oravannahkakaupalla alkuperäinen kojelautaan säilytyslokeron tilalle asennettava alkuperäinen Volkswagen 6 CD:n boksi. Lokero irti ja rosvoilla ISO- liittimistä boksille virta ja liittimet BETA:n persuksiin ja CD- boksi heräsi henkiin! Samalla siirsin soittimen ylemmäksi kojelaudassa.

"Vilkkuvalo"- soittimet eivät oikein omaan silmään satu ja kun hifi-korvaakaan ei paljoakaan ole, lopputulos on ulkonäölliisesti ja toiminnallisesti jees. Ajatuksena oli alunperin säästää euroja ja hankkia orkkis MFD- navi ja sille CD- boksi kaveriksi joskus keväällä, mutta tuollekin boksille näytti löytyvän hansikaslokeroon asennuskehystä, eli katsotaan sitä sitten, jos soittimen vaihto tulee ajankohtaiseksi...
Last edited by Harri on 26.12.2006 20:06, edited 4 times in total.
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

Kolmas OEM- uudistus:

Samalla kun soitin oli irti kojelaudasta oli helppo irrottaa mukitelinekin ja......

...asentaa uudemmista VAG-malleista tuttu 3 väläytyksen Comfort- vilkkusarja, orginal züberhör aus Slamit.net:

Image

Tuossa siis tuo jälkiasennussarja koko komeudessaan. Eli alkuperäisen vilkkureleen (hätävilkkukatkaisija) rinnalle kytketään tuo mukavuusvilkkurele. Ohjeet ovat yksinkertaiset, joten jopa kauppamies osaa sarjan asentaa. Ja onhan näitä jo edelliseen asennettukin.

Image

Helpointa on irrottaa kojelaudan alamuovit kuljettajan puolelta sekä yllämainitut soitin ja mukiteline, jotta keskisuulakkeessa olevien katkaisimien liittimet saa pujoteltua jalkatilaan ja kytkennän tehtyä tuohon hätävilkkukatkaisijan liittimeen.

Image

Tuossa vielä tuo kojelaudan keskiosan liitinnippu pujoteltuna esiin......

Image

....ja tässä kuva valmiista kytkennästä:

Image

Kaikkein p*skamaisinta on saada liitinnippu takaisin paikalleen, Golffissani on ESP- nappi ja ESP:n liitin häiritsemässä ja ylimääräisen liittimen mahduttaminen mukitelineen yläpuolelle vaatii pientä akrobatiaa.

Job done, mukavuusvilkku toimii, erinomainen varuste moottoritieajossa.....

Eli tällaisia pikkupäivityksiä, W8- sisävalokin odottaa vielä asennusta. Nappasin samalla kojelaudan päätymuovien ollessa irrallaan valolle jo valokatkaisijalta johdon, eli enää itse valo pitäisi ruuvata paikalleen...

Image
Last edited by Harri on 26.12.2006 20:04, edited 1 time in total.
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
plusevo
Posts: 30
Joined: 29.6.2006 0:10
Location: Helsinki

Post by plusevo »

No niin hienoa jälkeä harri ; ) Joulupyhät eivät menneet hukkaan!
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

Nyt maailmalta rantautuivat mukavasti hapettuneet Paraboolit. :)
Ovat ilmeisesti olleet ulkosäilytyksessä ja siksi lakkakin on antautunut parista vanteesta, alimmaisessa renkaassa kasvaa lisäksi brittiläistä sammalta. :D :D

Ei muuta kuin kiilloituslaikka taas esiin, pictures coming !

W8-kattovalokin on nyt paikallaan, eksklusiivinen ohjaamotunnelma alkaa olla valmis. ;)
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

Tuoreet kuvat seuraavasta sormenpään nahat kuorivasta projektista. Oletteko nähneet aiemmin kiillotettuja TT Paraboleja G4 Varissa? ;)

Image

Detaljikuvia, mitä ulkosäilytys on lakatuille vanteille tehnyt. Huonoimmassa kunnossa (Lähikuvat) on ilmeisesti alimpana maata vasten ollut pyörä, jonka renkaassa kasvaa sammalta. Muissa on vain pientä hapettumaa. :D

Nääh, nitromors ja kiillotustahna ovat halpaa ja vapaa-aika viikonloppuisin on ilmaista!


Image
Image
Image
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Posts: 3367
Joined: 5.6.2006 22:46
Location: Ulvila-City

Post by Sami Mäkinen »

Harri wrote: Nääh, nitromors ja kiillotustahna ovat halpaa ja vapaa-aika viikonloppuisin on ilmaista!
Niin mutta ne asennuskaljat ei :D
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Kylläpäs on karuun kuntoon edellinen omistaja päästänyt vanteensa... Meitä on moneksi.... Mutta hienot noista tulee kiillotettuina että tsemppiä vaan hieromiselle :lol:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

sami.m wrote: Niin mutta ne asennuskaljat ei :D
Selvinpäin tuohon urakkaan lienee tosiaan turha ryhtyä. :D

Ensimmäinen vanne on vielä kivaa, toinen suht kivaa ja kaksi viimeistä on sitten suurta tuskaa. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa.
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
Pasi
Posts: 172
Joined: 13.11.2003 19:12
Location: Liminka

Post by Pasi »

Harri wrote:
sami.m wrote: Niin mutta ne asennuskaljat ei :D
Selvinpäin tuohon urakkaan lienee tosiaan turha ryhtyä. :D

Ensimmäinen vanne on vielä kivaa, toinen suht kivaa ja kaksi viimeistä on sitten suurta tuskaa. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa.

Kannattaa Harri aloittaa vaikeemmasta päästä niin ei ketuta niin paljoa. :lol:
Skoda Octavia Combi 2,0 CR DPF RS
User avatar
plusevo
Posts: 30
Joined: 29.6.2006 0:10
Location: Helsinki

Post by plusevo »

joko ne on kiillotettu?
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

plusevo wrote:joko ne on kiillotettu?
hahahhaah. :D

Kannattaa huhtikuun alussa kysyä uudelleen.
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

Vähän aikaa piti guugletella, mutta löysinhän muutaman kuvan Variantista Paraboleilla:

Eli tässä samat vanteet samanvärisessä (Bora) Variantissa.

Eihän noita ole edes kiillotettu. ;)

KUVA 1
KUVA 2

Kiillotusprojekti on edennyt siihen vaiheeseen, että kaikki vanteet on käyty läpi maalinpoistoaineella. Lakka lähtee nopeasti irti, mutta puolien välissä oleva hopea maali on tiukemmassa. Puolien välit on maalattu joskus uudestaan ja maalia on paksu kerros.
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ne puolien välit ei oo alunperin kiillotetut, niin niiden kanssa joutuu tekemään vähän enemmän töitä jos ne välitkin meinaat kiillottaa. Muistan vaan kun peksi niitä omia paraboleja kiillotteli...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

sitten kun kiiltää noin paljon niin on hyvät... 8)

Image
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Joona
Posts: 247
Joined: 21.8.2005 22:09

Post by Joona »

Onnea, oot kyllä komeat vanteet löytänny. Mielestäni juuri nuo Parabolit on ne kaikkein kauneimmat vanteet mitkä voi Golfiin laittaa. Uskaltaako kysyä paljonko noista maksoit? :)
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI PD quattro
Audi A4 B6 2.0
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

Miettinen wrote:Uskaltaako kysyä paljonko noista maksoit? :)
Noin 50% vähemmän kuin noista yleensä pyydetään Suomessa / Saksassa. ;)
Tosin pientä fiksailuahan nuo vaativat, mutta kun ne jokatapauksessa olisin kiillottanut....

Brittien ebaystä nuo on siis bongattu.
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

Tämä "projekti" on edennyt siihen vaiheeseen, että kotimaiset rekisterikilvet on vihdoin muutaman kommelluksen jälkeen ruuvattu paikalleen.

+ Golffissa on nyt uunituore tuulilasi, kiitos ihanan eurotalven ja irtoavien nastojen.

Ensimmäinen vanne hiottuna ja valmiina lumppulaikkakäsittelyyn. Täytyy yrittää saada projektia lähiviikonloppuina eteenpäin, tosin kaikenlaista viikonloppuohjelmaa taas tuntuu kerääntyvän, että huhtikuu tulee vastaan varmaan taas aika nopeasti.
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

Vaihteeksi taas jotakin päivitystä, ensimmäinen vanne on nyt valmiina. Jee-jee. :)

Usko lisääntyy siihen, että kovin pitkälle kesään ei tarvitse ajella nastoilla. Alla muutama kuva:

Image

Maalin ja lakan poistoa, hiukan maalia vielä puolien välissä jäljellä.

Ja seuraavaksi pakollinen fiiliksen nostatus: - Kiillotettu vanne mallailtuna auton kupeella, tulis nyt se kevät. :)

Image

Image
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
MaHu
Posts: 139
Joined: 11.3.2006 19:33
Location: Joensuu

Post by MaHu »

Voi veljet vaan on komiat.. :o
3C -07 1.9 Tdi Variant LuxLine
3BG -01 1.6 Firstline
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Kyllä näyttää hyvältä
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
User avatar
piritek
Posts: 109
Joined: 22.9.2005 20:43
Location: Oulu
Contact:

Post by piritek »

Puskurin alaosat vielä korinväriin :)
piritek.com
Locked