Moottorin/vaihdelaatikon tukikumien vaihto.

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
enska
Posts: 314
Joined: 28.10.2005 20:31
Location: Lapinjärvi

Moottorin/vaihdelaatikon tukikumien vaihto.

Post by enska »

Onkos kuinka suuritöinen/kallis operaatio vaihtaa nuo kumit?
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Moottori täytyy saada tietysti kannatukselle. Jakopään puoli käy melko joutuisasti, vaihteiston puoli on pikkusen suuritöisempi.
Mutta miksi niitä aiot vaihtaa? Ei vielä kertaakaan mun aikanani oo vaihdettu kannatinkumeja, että olis viallisia. Niitä tankoja on ilmeisesti vaihdettu, mikä tukee moottorin alapuolelta siihen apurunkoon.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
enska
Posts: 314
Joined: 28.10.2005 20:31
Location: Lapinjärvi

Post by enska »

No rupee olemaan ainakin vaihdelaatikon päässä aika pehmee se kumi. Auto oli äsken huollossa, niin asentaja vaan sano, että ei sen luultavasti noin paljoa pitäis heiluu, että kannattais harkita toimenpiteitä. Jakopään päässä on paljon tukevampi.
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Juu no en vastaan väitä etteikö vois olla viallinen.. Ne on kyllä uutenakin jo niin väljiä että koko vaihdekeppi heiluu reilusti käynnistettäessä ja sammutettaessa...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
enska
Posts: 314
Joined: 28.10.2005 20:31
Location: Lapinjärvi

Post by enska »

Juu, keppi heiluu kyllä suuntaan ja toiseen, mutta ongelma onkin se, että kun heiluu koko auto tyhjäkäynnillä, välillä aika rajustikin. Ja kaasua painaessa tasoittuu. Joku vaan jossain sanoi, että saattais johtua noista kumeista :?
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

No käykö se moottori edes kunnolla jos joutokäynnillä koko auto heiluu :lol:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
enska
Posts: 314
Joined: 28.10.2005 20:31
Location: Lapinjärvi

Post by enska »

Ei siinä moottorin käynnissä mitään vikaa ole.
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ei kai siinä sitten muu auta, kuin pistää uutta kannatingummia ja kattoo, että tasottuuko heilunta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Alkaline
Posts: 315
Joined: 20.4.2008 9:57
Location: Tampere

gummmit

Post by Alkaline »

Mulla ainakin käynnistyksen yhteudessä kone tuntuu heilahtavan reilusti enemmän kuin aikaisemmissa pirsseissä. Ajattelin että "vika" tai ominaisuus on juuri näissä kannatuskumeissa, tiedä häntä. Autokin on melkolailla sama, omallani vaan ajettu karvan päälle 80tkm...
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...

Passat variant -13 tsi dsg
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Saman heilahtelun takia uusittiin yhteen melko tuoreeseen nelosgolffi varianttiin ne kannatinkumit, ja täysin tuloksetta. Kyllä se on ominaisuus.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Alkaline
Posts: 315
Joined: 20.4.2008 9:57
Location: Tampere

Post by Alkaline »

*huoh* toivottavasti se on ominaisuus sitten kun niin sanot... ;)
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...

Passat variant -13 tsi dsg
megamagnum
Posts: 42
Joined: 11.10.2006 10:17
Location: Liminka

Post by megamagnum »

Itsellä kans olisi tarkoitus ainakin ne kolme gummia jossain vaiheess vaihtaa ( kummallakin puolen konetta ja vaihdelaatikon kannake) kun hitaassa vauhdissa painasee kasaun pohjaan kuuluu sellasta kitinää ja natinaa aivan kun kone heiluisi edes takaisin liikaa. Lisäksi tätä mun autoa on vaivannut jo toista vuotaa sellainen kummallinen jurina kuskin puolen etupäästä ja ajattellut että joskos se moottori pääsee liikkumaan sivuttain niin paljon että vetoakselissa ei oo liikkeuma varaa tarpeeksi ja näin ollen aiheuttaa tuota jurinaa. Laakeri vaihdettu kahteen kertaan ja veto nivelet uusittu kans, tosin ainoastaan tuonne vasempaan kulmaan josta se äänikin tulee. Kai noita kannatin kumeja saa jostain tarvikeliikkestä ettei tartte orgis gummeja vaihtaa ..
Skoda Octavia Combi 1.8 20v
Honda Accord Type S
MaHu
Posts: 139
Joined: 11.3.2006 19:33
Location: Joensuu

Post by MaHu »

Tänään tuli todettua että vaihdelaatikon päässä oleva kumi on ihan kaput. Kumista on irronnut jo murusia, ja koko kone heiluu ilkeästi. Noh uus maksaa 107ekua ja ite ajattelin vaihtaa..eli ei hyvin paha. Jos loppus se nykiminen vihdoin ja viimein..
3C -07 1.9 Tdi Variant LuxLine
3BG -01 1.6 Firstline
User avatar
Alkaline
Posts: 315
Joined: 20.4.2008 9:57
Location: Tampere

Post by Alkaline »

pistä kommenttia kun saat asennettua niin tiedetään oliko vaikutusta!?!
Onkos yleisesti saatavana tarvikkeena ns. jäykempiä kumeja? jossakin joskus lueskelin kun joku myi!
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...

Passat variant -13 tsi dsg
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

powerflexiä saa mut inan ehkä liiankin jäykkiä, tuo tärinää hyttiin... ite otin hiukan niistä pois niin ei täristä eikä heilu ylimääräsiä
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
enska
Posts: 314
Joined: 28.10.2005 20:31
Location: Lapinjärvi

Post by enska »

Noniin, kyllä se on nyt pakko vaihdattaa ainakin vaihdelaatikon pään kumit, kun katsastajakin sano, että ei sen koneen noin paljoo pidä heiluu :? Ja ilmeisesti samasta syystä pakoputkistokin irronnu kiinnikkeistään..
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

No se pakoputki nyt repeää aina kiinnikkeistään siitä jouston takapuolelta. Oliskohan nyt neljättä kertaa irti omassa autossa. Ei jaksa enää hitsata sitä kiinni.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
Keskitalo
Posts: 76
Joined: 9.4.2007 20:55
Location: hämeenlinna

Post by Keskitalo »

onko kellään tietoa B4 passatin 1.9tdi vaihdelaatikon kannatinkumesta että millainen se oikeen on. tein passattiin kytkin remontin jonka jälkeen on alkanut moottorijarrutuksessa kuulumaan rohinaa vasemmalta puolelta eli edelliset keskustelut viittaa juurikin siihen laatikon kannatinkumeen.
irroittaessa pulttia piti vääntää paljon että sai auki, mutta kiinni ei mennyt kovin paljoa eli kysymys millainen se kiinnitys systeemi on millä korvallinen tulee kumiin kiinni onko olemassa joku oikea asennus tapa vai onko kumi mennyt irroittaessa vialliseksi

Kiitos etukäteen
oh6jwe
Posts: 63
Joined: 21.10.2008 11:19
Location: SJK

Post by oh6jwe »

Väittäisin, että tuo on ominaisuus jo uudesta asti. Kerro toki kun saat uuden kumin, että kuinka kävi.
Passat
User avatar
Keskitalo
Posts: 76
Joined: 9.4.2007 20:55
Location: hämeenlinna

Post by Keskitalo »

niin tosin samalla kuuluu pientä kolinaa
Post Reply