Moottorin/vaihdelaatikon tukikumien vaihto.
Moottorin/vaihdelaatikon tukikumien vaihto.
Onkos kuinka suuritöinen/kallis operaatio vaihtaa nuo kumit?
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Pioneer - DLS - Helix
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Moottori täytyy saada tietysti kannatukselle. Jakopään puoli käy melko joutuisasti, vaihteiston puoli on pikkusen suuritöisempi.
Mutta miksi niitä aiot vaihtaa? Ei vielä kertaakaan mun aikanani oo vaihdettu kannatinkumeja, että olis viallisia. Niitä tankoja on ilmeisesti vaihdettu, mikä tukee moottorin alapuolelta siihen apurunkoon.
Mutta miksi niitä aiot vaihtaa? Ei vielä kertaakaan mun aikanani oo vaihdettu kannatinkumeja, että olis viallisia. Niitä tankoja on ilmeisesti vaihdettu, mikä tukee moottorin alapuolelta siihen apurunkoon.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
No rupee olemaan ainakin vaihdelaatikon päässä aika pehmee se kumi. Auto oli äsken huollossa, niin asentaja vaan sano, että ei sen luultavasti noin paljoa pitäis heiluu, että kannattais harkita toimenpiteitä. Jakopään päässä on paljon tukevampi.
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Pioneer - DLS - Helix
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
gummmit
Mulla ainakin käynnistyksen yhteudessä kone tuntuu heilahtavan reilusti enemmän kuin aikaisemmissa pirsseissä. Ajattelin että "vika" tai ominaisuus on juuri näissä kannatuskumeissa, tiedä häntä. Autokin on melkolailla sama, omallani vaan ajettu karvan päälle 80tkm...
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...
Passat variant -13 tsi dsg
Passat variant -13 tsi dsg
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
-
- Posts: 42
- Joined: 11.10.2006 10:17
- Location: Liminka
Itsellä kans olisi tarkoitus ainakin ne kolme gummia jossain vaiheess vaihtaa ( kummallakin puolen konetta ja vaihdelaatikon kannake) kun hitaassa vauhdissa painasee kasaun pohjaan kuuluu sellasta kitinää ja natinaa aivan kun kone heiluisi edes takaisin liikaa. Lisäksi tätä mun autoa on vaivannut jo toista vuotaa sellainen kummallinen jurina kuskin puolen etupäästä ja ajattellut että joskos se moottori pääsee liikkumaan sivuttain niin paljon että vetoakselissa ei oo liikkeuma varaa tarpeeksi ja näin ollen aiheuttaa tuota jurinaa. Laakeri vaihdettu kahteen kertaan ja veto nivelet uusittu kans, tosin ainoastaan tuonne vasempaan kulmaan josta se äänikin tulee. Kai noita kannatin kumeja saa jostain tarvikeliikkestä ettei tartte orgis gummeja vaihtaa ..
Skoda Octavia Combi 1.8 20v
Honda Accord Type S
Honda Accord Type S
Tänään tuli todettua että vaihdelaatikon päässä oleva kumi on ihan kaput. Kumista on irronnut jo murusia, ja koko kone heiluu ilkeästi. Noh uus maksaa 107ekua ja ite ajattelin vaihtaa..eli ei hyvin paha. Jos loppus se nykiminen vihdoin ja viimein..
3C -07 1.9 Tdi Variant LuxLine
3BG -01 1.6 Firstline
3BG -01 1.6 Firstline
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
powerflexiä saa mut inan ehkä liiankin jäykkiä, tuo tärinää hyttiin... ite otin hiukan niistä pois niin ei täristä eikä heilu ylimääräsiä
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
onko kellään tietoa B4 passatin 1.9tdi vaihdelaatikon kannatinkumesta että millainen se oikeen on. tein passattiin kytkin remontin jonka jälkeen on alkanut moottorijarrutuksessa kuulumaan rohinaa vasemmalta puolelta eli edelliset keskustelut viittaa juurikin siihen laatikon kannatinkumeen.
irroittaessa pulttia piti vääntää paljon että sai auki, mutta kiinni ei mennyt kovin paljoa eli kysymys millainen se kiinnitys systeemi on millä korvallinen tulee kumiin kiinni onko olemassa joku oikea asennus tapa vai onko kumi mennyt irroittaessa vialliseksi
Kiitos etukäteen
irroittaessa pulttia piti vääntää paljon että sai auki, mutta kiinni ei mennyt kovin paljoa eli kysymys millainen se kiinnitys systeemi on millä korvallinen tulee kumiin kiinni onko olemassa joku oikea asennus tapa vai onko kumi mennyt irroittaessa vialliseksi
Kiitos etukäteen