T4 hankkimassa
T4 hankkimassa
Eli kokemuksia kestävyydestä 1,9 vai 2,4 diesel tietysti kumpaa kannattaa haeskella? Entä kulutus noilla diesel ei ilmasta ole kuitenkaan?
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
ja tuon mun vw manuaalin mukaan ikkunapaku vie vähemmän, kuin umpipaku...
kyllä mun 1.9td kiihtyi rivakammin kuin tuo 2,4d, mut oisko välitykset erona, kun se oli umpipaku... koittakaa katella joskus niit manuaaleja ja vertailla kulutuksia.
1.9td ssä ei myöskään koneen lämmöt seilannut, kuin tuossa 2.4d ssä... vääntööhän tuossa on enemmän kuin 1.9td ssä. mut jos mahdollista valita, 2.5tdi 102hv mieluiten.
tulikohan ihan puutaheinää...
kyllä mun 1.9td kiihtyi rivakammin kuin tuo 2,4d, mut oisko välitykset erona, kun se oli umpipaku... koittakaa katella joskus niit manuaaleja ja vertailla kulutuksia.
1.9td ssä ei myöskään koneen lämmöt seilannut, kuin tuossa 2.4d ssä... vääntööhän tuossa on enemmän kuin 1.9td ssä. mut jos mahdollista valita, 2.5tdi 102hv mieluiten.
tulikohan ihan puutaheinää...
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Itse jos voisin valita, ottaisin 1.9TD:n koska siinä on aika reilusti viripotentiaalia. 2.4:ssä aika paljon kulutukseen ja myös kulkuun vaikuttaa se, kuinka paljon syöttöjä on ruuvattu. Juuri muuta viritystähän tuolle koneelle ei juuri voikaan tehdä.
Omassa 2.4 dieselissä lämmöt seilailivat niin kauan, kunnes tinasin mittariston liitokset kuntoon.
Omassa 2.4 dieselissä lämmöt seilailivat niin kauan, kunnes tinasin mittariston liitokset kuntoon.
Kuhan välttää sitä oikeasti laiskaa 46kw 1,9D:tä. Sitä laiskempaa saa jo oikeasti hakea. Huippuja ei juurikaan yli 120km/h löydy ja nukkuva norsukin nousee nopeammin juoksuun kun tolla pääsee vaihdekaaviossa ykköseltä kolmoselle. Oikeasti jos halusi rekasta mennä ohi, piti jättää 300m väli, ennakoida ja sitten kerätä se 300m vauhtia ja juuri ja juuri saada sata rinnalle vauhtia. Viimeset 25m saa hyvin kerättyä vauhtia rekan imussa. Se oli sellanen sopiva työauto, tuntiliksalla tietenkin
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Ajokokemusta on molemmista, omistan tuon 1,9td:n. Omasta mielestäni tuo 2,4d kannattaa unohtaa. Vähäisellä syöttöjen nostolla kulku parani varsinkin alaväännön osalta. Nyt liikkuu ihan tarpeeksi jo suomen teille. Yli 100km nopeudessa ongelmana on hillitön meteli, ei niinkään tehojen puuttuminen. Kulutus nyt kaupunki/maantieajossa 8,2L/100km, paku miltei tyhjänä, ilman kuormaa.
edit: kulutus siis talvirenkailla mitattuna...kohta tietää mitä eroa kesäkumit tekee.
edit: kulutus siis talvirenkailla mitattuna...kohta tietää mitä eroa kesäkumit tekee.
Last edited by reds on 22.5.2008 12:44, edited 1 time in total.
T4 `99
vanhalla vm 91 hiacella 550tkm täyteen eikä mitään vikaa paitsi että pellit katosi ympäriltä...jmr wrote:Montako sataa tuhatta meinasit sillä ajaa?
kai volkkarilla saman ajaa? 1,9 kuullostaa hyvltä kun paljon kevyellä kuormalla ajelen ympäri kaupunkia.. köyhänä timpurina kuitenkin ajaelen ettei kulutus saisi olla suuri
eikös 2.5tdi veisi vähemmän... ei se 1.9td kyllä mulla kestänyt, eikä tunnu kestävän tämäkään....
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Toki TDI olisi ihan eri planteetalta kulun ja kulutuksen suhteen, mutta noissa sitten hintakin pompsahtaa. Noista jakopääremonteista: talvella 2.4 dieseliin maksoi täydellinen hihnanvaihto noin 400€. Vuosi aiemmin 1.9TD golffiin 530€, kun siinä on se kuluva limppu ja oikaistava akselin pää.
Itselläni on syncro, joka kuluttaa talvella reilusti päälle kympin, mutta en kovin helpolla vaihtaisi niitä etenemisominaisuuksia pieneenkään kulutukseen. Juuri aamulla tankkasin ja sekalaisen, paljon maantieajoa sisältäneen 600 km lenkin keskikulutus oli 8.6 l/100.
Itselläni on Caravelle ali bussimalli, jossa on jo tehtaalla laitettu hieman enemmän äänieristystä mm. lattiamattojen alle. Lisäksi olen hyvin pienin kustannuksin saanut mm. renkaiden ja alustan kautta tulevaa melua vähennettyä eristämällä ovipaneelit ja tavaratilan sivupaneelit.
Itselläni on syncro, joka kuluttaa talvella reilusti päälle kympin, mutta en kovin helpolla vaihtaisi niitä etenemisominaisuuksia pieneenkään kulutukseen. Juuri aamulla tankkasin ja sekalaisen, paljon maantieajoa sisältäneen 600 km lenkin keskikulutus oli 8.6 l/100.
T4-malleja on hyvin monia eri varustuksella. Ei todellakaan voi vertailla kahta eri T4 -mallia, koska jo rengastuksissa on valtavia eroja: toisessa voi olla melkein maastokuviolla varustettu LI 100 -rengas ja toisessa jotain ihan muuta. Monissa busseissa on Suomessa asennetut sisälokarit, joita ei tuontivehkeissä välttämättä ole. Nuo alentavat rengasmelua kokemukseni mukaan melkoisesti. Olen kuullut monista puuttuvan myös melua eristävän pohjapanssarin.Yli 100km nopeudessa ongelmana on hillitön meteli, ei niinkään tehojen puuttuminen
Itselläni on Caravelle ali bussimalli, jossa on jo tehtaalla laitettu hieman enemmän äänieristystä mm. lattiamattojen alle. Lisäksi olen hyvin pienin kustannuksin saanut mm. renkaiden ja alustan kautta tulevaa melua vähennettyä eristämällä ovipaneelit ja tavaratilan sivupaneelit.
mulla maksoi 1.9td nokkaremmin ja laturiremmin vaihto yhteensä 180e
TDI on kyl luokattoman paljon kalliimpi, jos vähän ajetun haluaa.
TDI on kyl luokattoman paljon kalliimpi, jos vähän ajetun haluaa.
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Suurin osa metelistä mulla tulee koneesta. 80km/h asti meteli siedettävää 5. vaihteella körötellessä, 100km/h jo korvia halkovaa huutoa. Kuudes vaihde ei olisi ollenkaan pahitteeksi. Vaimennettu pohjapanssari löytyy, sisälokarit ilmeisesti olis hyvä hankinta. Alla 40-sarjalaiset kesäkumit jotka ei mielestäni ujella juurikaan. Väliseinä ja takatila vaimenee kokonaan lähiaikoina, lämpöeristyksen ja verhoilun myötä. Kojelaudan alle kai ruvettava fylliä työntämään seuraavaksi... meni kyllä offtopiciksi...lukkari wrote:Toki TDI olisi ihan eri planteetalta kulun ja kulutuksen suhteen, mutta noissa sitten hintakin pompsahtaa. Noista jakopääremonteista: talvella 2.4 dieseliin maksoi täydellinen hihnanvaihto noin 400€. Vuosi aiemmin 1.9TD golffiin 530€, kun siinä on se kuluva limppu ja oikaistava akselin pää.
Itselläni on syncro, joka kuluttaa talvella reilusti päälle kympin, mutta en kovin helpolla vaihtaisi niitä etenemisominaisuuksia pieneenkään kulutukseen. Juuri aamulla tankkasin ja sekalaisen, paljon maantieajoa sisältäneen 600 km lenkin keskikulutus oli 8.6 l/100.T4-malleja on hyvin monia eri varustuksella. Ei todellakaan voi vertailla kahta eri T4 -mallia, koska jo rengastuksissa on valtavia eroja: toisessa voi olla melkein maastokuviolla varustettu LI 100 -rengas ja toisessa jotain ihan muuta. Monissa busseissa on Suomessa asennetut sisälokarit, joita ei tuontivehkeissä välttämättä ole. Nuo alentavat rengasmelua kokemukseni mukaan melkoisesti. Olen kuullut monista puuttuvan myös melua eristävän pohjapanssarin.Yli 100km nopeudessa ongelmana on hillitön meteli, ei niinkään tehojen puuttuminen
Itselläni on Caravelle ali bussimalli, jossa on jo tehtaalla laitettu hieman enemmän äänieristystä mm. lattiamattojen alle. Lisäksi olen hyvin pienin kustannuksin saanut mm. renkaiden ja alustan kautta tulevaa melua vähennettyä eristämällä ovipaneelit ja tavaratilan sivupaneelit.
Varmasti 2,5tdi on hyvä valinta jos on pätäkkää enemmän ja painavan tavaran roudaustarve. Muuten kyllä riittää 1.9td:ssä kulku ihan hyvin. Makuasioita tietysti nämäkin.
T4 `99
Kun itse asensin 1.9TD golfiin välijäähdyttimen, viilasin ahtokaran ja tuplasin ahdot, niin kulku alkoi suorastaan hymyilyttämään.
Kannattaa myös katsella nelivetoja, jos on tarvis päästä talvella tiettömän taipaleen taakse.
Kyllä se kuorma kulkee noilla muillakin. Kun käyn hakemassa polttopuukuorman, tiukkaan pakattu kärrylasti koivuhalkoa (arviolta 700 kg) ei vielä juuri vauhtia hidasta.Varmasti 2,5tdi on hyvä valinta jos on pätäkkää enemmän ja painavan tavaran roudaustarve
Kannattaa myös katsella nelivetoja, jos on tarvis päästä talvella tiettömän taipaleen taakse.
Otetaas hitusen takas, pakoputken uusiminen katista taaksepäin vähensi moottoritienopeuksissa ollutta huutoa huomattavasti. Oli meinaan sen verran kyläsepän korjaama putki että oli naurussa pitelemistä. Samaan syssyyn katista meni rautakanki läpi. Ei ahista enää.reds wrote:Suurin osa metelistä mulla tulee koneesta. 80km/h asti meteli siedettävää 5. vaihteella körötellessä, 100km/h jo korvia halkovaa huutoa. Kuudes vaihde ei olisi ollenkaan pahitteeksi. Vaimennettu pohjapanssari löytyy, sisälokarit ilmeisesti olis hyvä hankinta. Alla 40-sarjalaiset kesäkumit jotka ei mielestäni ujella juurikaan. Väliseinä ja takatila vaimenee kokonaan lähiaikoina, lämpöeristyksen ja verhoilun myötä. Kojelaudan alle kai ruvettava fylliä työntämään seuraavaksi... meni kyllä offtopiciksi...lukkari wrote:Toki TDI olisi ihan eri planteetalta kulun ja kulutuksen suhteen, mutta noissa sitten hintakin pompsahtaa. Noista jakopääremonteista: talvella 2.4 dieseliin maksoi täydellinen hihnanvaihto noin 400€. Vuosi aiemmin 1.9TD golffiin 530€, kun siinä on se kuluva limppu ja oikaistava akselin pää.
Itselläni on syncro, joka kuluttaa talvella reilusti päälle kympin, mutta en kovin helpolla vaihtaisi niitä etenemisominaisuuksia pieneenkään kulutukseen. Juuri aamulla tankkasin ja sekalaisen, paljon maantieajoa sisältäneen 600 km lenkin keskikulutus oli 8.6 l/100.T4-malleja on hyvin monia eri varustuksella. Ei todellakaan voi vertailla kahta eri T4 -mallia, koska jo rengastuksissa on valtavia eroja: toisessa voi olla melkein maastokuviolla varustettu LI 100 -rengas ja toisessa jotain ihan muuta. Monissa busseissa on Suomessa asennetut sisälokarit, joita ei tuontivehkeissä välttämättä ole. Nuo alentavat rengasmelua kokemukseni mukaan melkoisesti. Olen kuullut monista puuttuvan myös melua eristävän pohjapanssarin.Yli 100km nopeudessa ongelmana on hillitön meteli, ei niinkään tehojen puuttuminen
Itselläni on Caravelle ali bussimalli, jossa on jo tehtaalla laitettu hieman enemmän äänieristystä mm. lattiamattojen alle. Lisäksi olen hyvin pienin kustannuksin saanut mm. renkaiden ja alustan kautta tulevaa melua vähennettyä eristämällä ovipaneelit ja tavaratilan sivupaneelit.
Varmasti 2,5tdi on hyvä valinta jos on pätäkkää enemmän ja painavan tavaran roudaustarve. Muuten kyllä riittää 1.9td:ssä kulku ihan hyvin. Makuasioita tietysti nämäkin.
T4 `99
jurvan autodigissä.... vai digiauto..
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä