Evry
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Evry
Ffp:ltä lueskelin et Ajm-koneeseen ei paljoo lisää sais evryllä.. Tai aika vähän tolla konetyypillä löyty muutenkaan tietoa.. Onkos täällä jollai kokemusta?
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Luinpas väärin.. Evrytettyyn ei saa bleedaamalla lisää savuja.. No kumminkin 
Tässä vaikka muille tiedoksi: linkki

Tässä vaikka muille tiedoksi: linkki
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Mistäs löydän tuon polttonesteen lämpötila-anturin? Jos lähtis tolla evryn rakentamisella etenemään.. Jos joku vois kuvan kanssa neuvoa? Koneena siis AJM..
edit:siirsin tänne..
edit:siirsin tänne..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Mulla on tollanen tehoboxi joka ilmeisesti tekee saman asian kuin EVRY, tulee siihen 8-napaiseen liittimeen kiinni jne. Kun sen säätää niin että syöttöä oikeesti tulee lisää siis niin että tyhjäkäynti muuttuu epätasaiseksi ja siitä puolikierrosta taaksepäin kuten tehobocin ohjeissa luki niin hehkuvalo alkaa vilkkumaan aina hetken ajamisen jälkeen. Hehkuvalo ei siis vilku heti käynnistäessä vaan hetken saa ajaa ennen kun alkaa vilkkumaan. Mustaa tehosavua tulee myös reilusti kun painaa kaasua, mutta kyllä auto myös kiihtyy hyvin. Tehoboxia säätämällä pienemmmälle oikein reilusti hehkuvalo ei enään syty, savua ei enään tule ja tehoakaan ei ole kuin ehkä näennäisesti enemmän. Mitä siis kannattaa tehdä? Onko tuo valon vilkkuminen tai savutus epäterveellistä autolle, voiko jotain mennä rikki? Kannattaako boxi säätää suosiolla pienemmälle vai kokeilla jotain muuta kikkaa?
Entä jos bleedaan ahtoja maltillisesti vaikka 1,0bar=>1,1bar Vaikuttaako se valon vilkkumiseen tai savun määrään?
Niin ja mulla on 66kw AHU
Entä jos bleedaan ahtoja maltillisesti vaikka 1,0bar=>1,1bar Vaikuttaako se valon vilkkumiseen tai savun määrään?
Niin ja mulla on 66kw AHU
Kyllä sen tehon lisäyksen huomaa ihan persdynollakin sillon kun on siis tossa tilassa että savuttaa ja hehkutusvalo heittää valodiscoa. Mutta siitä ei tarvitse riidellä etteikö vaikka ahtimen ja suuttimien vaihto ois parempi viritys. Toi nyt kuitenkin on mulla jo ja rahaa ei ole isompiin virityksiin juuri tällä hetkellä.KakePro wrote:Joo-o...mielestäni tuollaiset saisi heittää kuuseen. Ei antureita/ecua kusettamalla tehoja saa, amis savua kylläkin![]()
Jos mieltää lisätehoja hakea, haetaan niitä oikein.
Tätä mieltä tästä. Jokainen tyylillään.
Savua tulee koska dieseliä menee koneeseen enemmän ja palo muuttuu vähän epätäydellisemmäksi(?) eli nokea pössäyttää.
Ahtoja nostamalla kone saa lisää happea palotapahtumaan eli pitäisi savun vähentyä kun ilma-polttonesteseos muuttuu vähemmän rikkaaksi.
Ahtojen nostaminen lisännee kyllä tehoa enempi kuin pelkkä syötön lisääminen, yhdistelmä ehdottomasti paras.
Valoshowsta osaa joku muu sanoa enempi, ja jos yllä jäi jotain korjattavaa niin ehkä sekin oikaistaan.
Ahtoja nostamalla kone saa lisää happea palotapahtumaan eli pitäisi savun vähentyä kun ilma-polttonesteseos muuttuu vähemmän rikkaaksi.
Ahtojen nostaminen lisännee kyllä tehoa enempi kuin pelkkä syötön lisääminen, yhdistelmä ehdottomasti paras.
Valoshowsta osaa joku muu sanoa enempi, ja jos yllä jäi jotain korjattavaa niin ehkä sekin oikaistaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Juu onhan se näinkin. Kyllä lompsansa saa äkkiä pahasti miinukselle kun alkaa turboa ja muita vaihtelemaanRamirez wrote:Kyllä sen tehon lisäyksen huomaa ihan persdynollakin sillon kun on siis tossa tilassa että savuttaa ja hehkutusvalo heittää valodiscoa. Mutta siitä ei tarvitse riidellä etteikö vaikka ahtimen ja suuttimien vaihto ois parempi viritys. Toi nyt kuitenkin on mulla jo ja rahaa ei ole isompiin virityksiin juuri tällä hetkellä.KakePro wrote:Joo-o...mielestäni tuollaiset saisi heittää kuuseen. Ei antureita/ecua kusettamalla tehoja saa, amis savua kylläkin![]()
Jos mieltää lisätehoja hakea, haetaan niitä oikein.
Tätä mieltä tästä. Jokainen tyylillään.

Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Valon vilkkuminen johtunee IQ rajarvon alittumisesta (olisko joku 1.1), polttoaineen koostumus ja palotapahtuma muuttuu kun auto lämpiää. Käynnisteässä arvo voi olla vaikka 7 ja auton ollessa lämmin 3. Tähän kun huijataan syöttöä boksilla/vastuksella niin lämpimänä tulee rajarvo vastaan.Eihän tuo sinänsä mitään haittaa, mutta ei kone pysty kaikkea tavaraa polttamaan.Ramirez wrote: Mitä siis kannattaa tehdä? Onko tuo valon vilkkuminen tai savutus epäterveellistä autolle, voiko jotain mennä rikki? Kannattaako boxi säätää suosiolla pienemmälle vai kokeilla jotain muuta kikkaa?
Entä jos bleedaan ahtoja maltillisesti vaikka 1,0bar=>1,1bar Vaikuttaako se valon vilkkumiseen tai savun määrään?
Niin ja mulla on 66kw AHU
Jos boksi on liian suurella voi auto jopa sammuttaa itsensä. Esim jos vetää säätöpotikalla nupit överisti kaakkoon tulee hetken mustaa ja meno on aika mukavaa sitten auto sammuu, ja on paskat housussa kun miettuu mikä hajos, koitettu on. Boksi / evry kikkaillukohteena oli tosin 81kw ASV mosa.
Eihän se mitään jos ahtoja hiukan bleedaa, savuttaa vähemmän.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
Eli tota valon vilkkumista ei pysty estämään jos haluaa nostaa polttoaineen syöttöä niin että tehoissa alkaa näkymään? Entä voiko mitään mennä rikki jos on "nupit liian kaakossa" ja valo vilkku aina (siis jotain muuta rikki kuin voimansiirrossa kytkin tms.)? Jos auto sammuu niin lähteekö se heti uudestaan käyntiin kun kääntää avaimesta vai mitä pitää tehdä?paerikss wrote:Valon vilkkuminen johtunee IQ rajarvon alittumisesta (olisko joku 1.1), polttoaineen koostumus ja palotapahtuma muuttuu kun auto lämpiää. Käynnisteässä arvo voi olla vaikka 7 ja auton ollessa lämmin 3. Tähän kun huijataan syöttöä boksilla/vastuksella niin lämpimänä tulee rajarvo vastaan.Eihän tuo sinänsä mitään haittaa, mutta ei kone pysty kaikkea tavaraa polttamaan.Ramirez wrote: Mitä siis kannattaa tehdä? Onko tuo valon vilkkuminen tai savutus epäterveellistä autolle, voiko jotain mennä rikki? Kannattaako boxi säätää suosiolla pienemmälle vai kokeilla jotain muuta kikkaa?
Entä jos bleedaan ahtoja maltillisesti vaikka 1,0bar=>1,1bar Vaikuttaako se valon vilkkumiseen tai savun määrään?
Niin ja mulla on 66kw AHU
Jos boksi on liian suurella voi auto jopa sammuttaa itsensä. Esim jos vetää säätöpotikalla nupit överisti kaakkoon tulee hetken mustaa ja meno on aika mukavaa sitten auto sammuu, ja on paskat housussa kun miettuu mikä hajos, koitettu on. Boksi / evry kikkaillukohteena oli tosin 81kw ASV mosa.
Eihän se mitään jos ahtoja hiukan bleedaa, savuttaa vähemmän.
Ymmärsinkö oikein että jos bleedaa ahtoja, niin IQ arvo ei alitu yhtä helposti koska kone pystyy polttamaan enemmän polttoainetta?
Itse säätäisin boksin niin, että valo ei vilku. Itseäni tuo häritsisi kuitenkin vaikka ei sinänsä mitään haittaakkaan. Jos boksin säätö tuntuu hankalalta niin toinen tapa on VAG-comilla muuttaa tuota IQ arvoa, ylöspäinhän sitä pystyy kasvattamaan, alaspäin tiettyyn rajaan asti.
ASV toimi muistaakseni parhaiten ilman valojen villkumista kunhan rajarvo ei alittanut 1.5 normilämpöisenä.
ASV toimi muistaakseni parhaiten ilman valojen villkumista kunhan rajarvo ei alittanut 1.5 normilämpöisenä.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
Evry-mod Passat B4 TDi:hin
Kaverin kanssa koitettiin asentaa B4 passattiin 1.9 TDi:hin (1Z 66kW) tuota EVRY-modia.
Toimi muuten hyvin mutta 3500rp/m jälken loppu veto ku seinään, tuntuu niinku ois jotenki alkanu yht äkkiä rajottaa polttoaineen syöttöä. Toinen oli että sekos välillä sillälailla että kierrokset alko kantamaan, tai nousi yht äkkiä joku 300-400rpm tyhjäkäynti, ja sitten kun polkasi kaasua niin auto sammu.
Kellään kokemuksia tuosta evrystä kyseisen moottorin kanssa? Mistähän mahollisesti johtuu? Pistäkää toki yv:tä jos joku tietää! Kiitooos!
Toimi muuten hyvin mutta 3500rp/m jälken loppu veto ku seinään, tuntuu niinku ois jotenki alkanu yht äkkiä rajottaa polttoaineen syöttöä. Toinen oli että sekos välillä sillälailla että kierrokset alko kantamaan, tai nousi yht äkkiä joku 300-400rpm tyhjäkäynti, ja sitten kun polkasi kaasua niin auto sammu.
Kellään kokemuksia tuosta evrystä kyseisen moottorin kanssa? Mistähän mahollisesti johtuu? Pistäkää toki yv:tä jos joku tietää! Kiitooos!
- Tuomas.H