3bg 4motion peräpää
3bg 4motion peräpää
Juupa juu. oiskohan kellään tietoa, mistä saisi -03 4motion 3bg farkkuun taakse jäykempää jousta halvalla? tai mikä olisi fiksuin/helpoin/edullinen ratkaisu? Kärrin vetoa paljon ja nuo orkkis jouset on perässä hirveet! Kiitoksia jo etukäteen!
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Äkkiseltään kuulostaisi iskarit olevan vaihtoiässä jos jää vellomaan, eikä siinä jäykempi jousi ainakaan menoa vakauta.
Omassa kanssa tällä hetkellä vakio (sport) takajousi ja jäykempi iskari alustasarjasta lainattuna. Yksiakselinen Soliferi tulee perässä oikein mukavasti eikä jää heijailemaan.
Omassa kanssa tällä hetkellä vakio (sport) takajousi ja jäykempi iskari alustasarjasta lainattuna. Yksiakselinen Soliferi tulee perässä oikein mukavasti eikä jää heijailemaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
tää on jo toinen 3bg mulla ja molemmissa ollu sama vika ku tuota kahen hevosen koppia vetää. ei iskareissa mitää sanomista ole, tutkittiin. setä mies laitto peugeottii hydrauliperän ja sillä on pirun tasanen vedellä. itsellänikin on tuo "sport" alusta tehtaalta tuossa kiinni mut en tykkää. jollain ku sais korotettua vähän ja jäykistettyä. mitä tekee nelikolla missä on "maavaraa" noin "tulitikkuaskin" verran...
VW Passat Variant 1,9TDi PowerD 4Motion Highline -03 160hv
Mitenkä te noi iskarit tutkitte? Silmämääräisesti vai jollain testerillä?
Varma valinta olis heittää alle vaikka KW Street Comfort, jossa säätövaraa on vakiosta 40mm alaspäin, eli saa korkeallekkin halutessaan. Ja iskarit on vakiota jämäkämmät.
Edelleenkin iskarit vaimentaa heijaamisen, ei jousi. Jäykempi jousi vaan heijaa entistä väkevämmin jos iskari ei sitä liikettä saa vaimennettua. Ja kuten edellä jo kerroin niin omassa juuri iskarin vaihto jämäkämpään paransi veto-ominaisuuksia. Alustasarjan jäykemmät jouset taas eivät jostain syystä sopineet kuvioon.
Varma valinta olis heittää alle vaikka KW Street Comfort, jossa säätövaraa on vakiosta 40mm alaspäin, eli saa korkeallekkin halutessaan. Ja iskarit on vakiota jämäkämmät.
Edelleenkin iskarit vaimentaa heijaamisen, ei jousi. Jäykempi jousi vaan heijaa entistä väkevämmin jos iskari ei sitä liikettä saa vaimennettua. Ja kuten edellä jo kerroin niin omassa juuri iskarin vaihto jämäkämpään paransi veto-ominaisuuksia. Alustasarjan jäykemmät jouset taas eivät jostain syystä sopineet kuvioon.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
setä mies ne tutki töissään, kun on asentaja ammatiltaan. tokihan sen nyt jokainen ymmärtää ettei pelkkä jousi alustasta jämäkkää tee. itsestään selvyys. mut noi vakio iskarit on kyllä jostain pimeästä paikasta... se vois olla että löis jotain säädettävää iskaria alle ni paranis.
mut onko kellä kokemuksia niistä hydrauli/ilma peristä?
mut onko kellä kokemuksia niistä hydrauli/ilma peristä?
VW Passat Variant 1,9TDi PowerD 4Motion Highline -03 160hv
Eihän tuo 4motion Passat mikään maasturi ole nelivedostaan huolimatta. Hyvä ja jämäkkä peli se minun mielestäni on raskaankin kuorman vetoon. Toimii hyvin raskaan hevoskuorman vedossa. Mutta en minä sillä mihinkään likomärkään peltoon raskaan kärryn kanssa ajaisi. Jos on extreme tarpeita, niin niihin on kyllä parempiakin laitteita tarjolla.
Passat Variant TDI 4Motion Highline -05
hyvin sillä kalja päissään nous pellosta akselistaan makaamaan jäänyt land cruiseri.
ei toki muuta tarvetta yleensä ole maastoon, kun menee mökille pohjoiseen niin siellä sais 5cm olla enempi maavaraa...
Ja en tuon takia kyllä autoa vaihda. totta, että on pirun hyvä vetää raskastakin kuormaa esim. liukkaalla. mut vähän kun sais jäykemmäks perän...

ei toki muuta tarvetta yleensä ole maastoon, kun menee mökille pohjoiseen niin siellä sais 5cm olla enempi maavaraa...
Ja en tuon takia kyllä autoa vaihda. totta, että on pirun hyvä vetää raskastakin kuormaa esim. liukkaalla. mut vähän kun sais jäykemmäks perän...
VW Passat Variant 1,9TDi PowerD 4Motion Highline -03 160hv
Tuskinpa on, metallilankaahan näihin yleensä vaihdetaan alle mutta vähän matalamman toivossa.puuhis82 wrote:mut onko kellä kokemuksia niistä hydrauli/ilma peristä?
Toinen asia on että mistä meinaat löytää hydrauli tai ilmajousituksen? Mallikohtaista sarjaa tuskin ihan helposti löytyy ja sitten sen pitäisi olla vielä jollain tapaa hyväksyttyä laatua ettei leimamies rupee vihotteleen.
Edit: jaa niin jos parempaa iskaria pelkästään hakee niin kyllähän noita löytyy, Koni on tunnettu merkki ja löytyy säädöllä varustettua mallia, Bilsteiniltäkin varmaan säädettävää löytyy. Ja jos vaikkapa Slamitilta oikein kauniisti tiedustelee esim KW Variante 2 tai Street comfort -sarjan takaiskareita erikseen niin uskoisin toimituksen onnistuvan.
Vaan edeleen jos raha ei ole este niin laittaisin suosiolla koko paketin uusiksi ja olisi etupää myös samaa laatua perän kanssa. Jos perää kuorman takia jäykistää niin kuormaamattomana ajo-ominaisuudet luultavasti kärsii jossain määrin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Onkos muuten tietoa,että mimmoinen vetokoukku sopisi 4motion farkkuun?Saako 2 vetoisen koukun sopimaan mahdollisesti?
Listojen mukaan olisi oma malli 4 vedolle,mutta olisi vaan yksi uusi koukku 2 vetoisesta tiedossa
Listojen mukaan olisi oma malli 4 vedolle,mutta olisi vaan yksi uusi koukku 2 vetoisesta tiedossa

Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ei sovi... pohja erilainen
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;