Onko tosiaan niin että pyörännapa kiristetään ensiksi 115nm ja sitten 180 astetta????
kyseessä passat 1.8 vm97
pyörän navan kiristys
pyörän navan kiristys
Passat variant 1.8 vm 97
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
juu ihan normia.... uudella pultilla
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Onkos tää nyt jo 3B korinen, no jokatapauksessa 3BG Passattiin Haynes tarjoaa 115Nm+180 astetta jos on M14 pultti, M16 pultti väännetään 190Nm+180 astetta. Varmaan 3B on samoilla momenteilla, eikös näissä navat ole samat kuitenki?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
juu pultin koosta kiinni
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Millä renkaat laitat kiinni, nekin pitäisi 120Nm kireyteen painaa momenttiavaimella?
Mun letkuillakin onnistuu vaikka B-kaupan momenttikammessa ei oo kun alle 50cm vartta apuna. Toi 190Nm alkaa olla jo paljon puolen metrin kammelle, mutta metriseksi vaihtaa niin pitäisi mennä aika kivuttomasti. Ei nyt ole mitenkään tarkoitus vähätellä, mutta ei toi nyt vielä mikään hirveä momentti kuitenkaan ole.
Mitenköhän paljon momentissa mitattuna toi 180 astetta tekee lisää? Ainakin renkaan pultteja kun kiristelee niin 70-110Nm on jo arviolta puolikierrosta, menisikö 150-160Nm alueelle tosta 115Nm lähtien.
Vielä loppuun vertailuna Nissanin RB26 koneen jakopään hihnan kampurapyörän kiinnityspultti (vai mutteri kumpi lienee), ohjekireys on jossain 450Nm kohdilla. Sitä voi jo pitää kireänä.

Mitenköhän paljon momentissa mitattuna toi 180 astetta tekee lisää? Ainakin renkaan pultteja kun kiristelee niin 70-110Nm on jo arviolta puolikierrosta, menisikö 150-160Nm alueelle tosta 115Nm lähtien.
Vielä loppuun vertailuna Nissanin RB26 koneen jakopään hihnan kampurapyörän kiinnityspultti (vai mutteri kumpi lienee), ohjekireys on jossain 450Nm kohdilla. Sitä voi jo pitää kireänä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
tai portterin kunkkupultti...liki 300nm plus 18p astetta vai mitä se oli
ne on yleensä viä piukemmas ku noi rb koneiden, kyl niitäkin saa silti usein vääntää kunnon jatkojen kans
noissa napapulteissa alkaa lopussa melkei löystymään ku kiristää...


Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;