Öljyproppu kiinni ja pysyy (aukes)
Öljyproppu kiinni ja pysyy (aukes)
Kuinka s**tanan lujassa tuossa värkissä (T4 2,5tdi) on öljyproppu kiinni? Sopivaa kuusiokoloavainta ei ollut niin tein kannaltaan (14 mm) sopivasta pultista hitsaamaalla avaimen mutta v**ut se mitään kestäny, katkesi kolmeen otteeseen ja nyt ei ole enää kuin kanta jäljellä, rystysistäkin nahka lähti siinä remutessa. Meinasin jo päästää porakoneella 12 millin reiän keskelle öljypohjaa mutta oli onneksi porakoneesta eteenpäinajovaihde kadonnu niin sai senkin p**keleen heittää mettään:x. Perjantaina haen ripakopallisen 1/2 ja 3/4 tuuman hylsyjä niin katsotaan repeääkö öljypohja, aukeaako proppu, montako niveltä on rikki käsistä/seljästä ja montako litraa on verenhukka 
  Jos ei aukea niin uusi porakone on ostettuna ja tallista löytyy reikäporia väliltä 12-56 mm, jo luulisi tulevan öljyt pihalle kun niitä kaikkia kokeilen öljypohjaan 
 Hieman vain hankaloittaa kun pitää ulkona rassata kun ei pääse talliin montun päälle, koska kilpuri makaa siellä, eikä mutterimopokaan mahdu öljypohjan ja etupalkin väliin. Nyt rupean ymmärtämään uusia pitkiä öljynvaihtovälejä, kukaan viitti ruveta 10 tkm välein yhden ropun takia taistelemaan 
  Heitän koko propun mäjelle kun saan sen s**tanan irti ja lyön koivutapin reikään niin saa vaihdettua joskus öljytkin 
  Kaveri jo etukäteen varoitteli, että tarvitsee tukevan avaimen ja vähintää kolme metrisen jatkovarren. Oli omassa ransportterissaan kanssa joutunut taistelemaan öljypropun kanssa.
			
			
													
					Last edited by estate on 13.6.2010 0:06, edited 1 time in total.
									
			
						
							Jeep, Citroen, VW
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
			
						Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
ruostuneet pultit, nuo elämämme sympaattiset rystysenhalkaisijat. vttu että vtuttaa. 
toi oli juuri päivitys veispuukkiin, kun hondan pakaria yritän irroittaa. aamulla taas.
			
			
									
						
							toi oli juuri päivitys veispuukkiin, kun hondan pakaria yritän irroittaa. aamulla taas.
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
			
						vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
En laita samaa pulttia takasi ku koivusta vuolen timmin tapin reikään 
 ennenkin hyväksi havaittu materiaali tukittaessa epämääräisiä reikiä moottorissa  
 Miksi v**ussa se öljyproppu pitää olla kuusiokolo? Jos olisi normaali 6-kulmainen pultti niin saisi tehtyä vahvistetun hylsyn. Nyt pitää hakea jo varuiksi säkillinen 14 millin kuusikolohylsyjä, kumminkin menevät korkkiruuville tai katkeavat kun kunnolla ruvetaan tempomaan. Kuinkahan paljon öljypohjaan uskaltaa antaa lämpöä ettei syty öljyt palamaan? Helpottaisi varmaankin avaamista kun kaasutoholla kuumittaisi öljypohjan punahehkuun (vai valkohehkuun köykämiinin tapauksessa). Toisaalta niitä öljyjä ei enää tarvitsisi laskea pois kun antaisi palaa avoliekillä siellä öljypohjassa 
 Suunnittelin jo siinä v**tuuntuneena, että otan koko öljypohjan irti niin saa kaataa öljyt ensin syliin ja sitten loput keräysastiaan  
 Volkkarit on ilmiselvästi sukua UAZeille, niissä kun ei ollut lainkaan öljyproppua, näissä se on muodonvuoksi kun ei ole avattavaksi tarkoitettu 
			
			
									
						
							Jeep, Citroen, VW
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
			
						Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
Viimeeksi pajalla ollessaan jäi öljyt vaihtamatta kun eivät saaneet proppua auki.
Sanoivat että käy hakemassa uus proppu ja tuu sit uudestaan. Vanhan joutui hajottamaan!
 
Tuota edellisen kerran vaihdatin öljyt Huolto+:ssa, heidän jäljiltään oli "momentit".
   Ikinä ennen ei oo... ja nyt taas...
			
			
									
						
										
						Sanoivat että käy hakemassa uus proppu ja tuu sit uudestaan. Vanhan joutui hajottamaan!
Tuota edellisen kerran vaihdatin öljyt Huolto+:ssa, heidän jäljiltään oli "momentit".
Ei nyt luulis että öljyproppu juur ruostuu ?ruostuneet pultit, nuo elämämme sympaattiset rystysenhalkaisijat.
käy katsomas tuo välillä niin taas jaksaa. mikää ei mee kohtuuella!!  
http://www.youtube.com/watch#!v=CXEJN2mOCUs
			
			
									
						
										
						http://www.youtube.com/watch#!v=CXEJN2mOCUs
mulla ruostui vectrassa öljynsuodatin puhki, alkas tiputtaa öljyä läpi ja oli umpi ruosteessa. itsepuolustukseksi voin sanoa, että oli ollut mulla vasta muutaman päivän...Kuikka wrote:Viimeeksi pajalla ollessaan jäi öljyt vaihtamatta kun eivät saaneet proppua auki.
Sanoivat että käy hakemassa uus proppu ja tuu sit uudestaan. Vanhan joutui hajottamaan !!!![]()
Tuota edellisen kerran vaihdatin öljyt Huolto+:ssa, heidän jäljiltään oli "momentit".
Ei ny luulis että öljyproppu juur ruostuu ?ruostuneet pultit, nuo elämämme sympaattiset rystysenhalkaisijat.Ikinä ennen ei oo... ja nyt taas...
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
			
						vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
oli ihan peltiä.... 
			
			
									
						
							vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
			
						vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
No ny se ei ollu ees kiinni enää 
  Eilen hain pari 14 millin kuusiokolohylsyä ja tänään aamusella hain uuden propun ja tiivisteen. Vesisateessa auton alle ja kerran napautin vasaralla T-vääntimeen niin hyvä ettei kierrosta pyörähtänyt samoin tein 
  vissiinkin avitti avaamista kun auto ehti seisomaan korkeintaan minuutin sammutettuna kovan ajon jälkeen kun rupesin avaamaan. 
Propunkin metsästys oli oma seikkailu. Ensin paikalliseen varaosaputkaan kun sieltä melkein löytyy osa kuin osa hyllystä. Kirjojen perusteella myyjä antoi laipallisen 14 tai 16 millin kierteellä olevan pultin ja saman kokoisen kartiopultin, epäilin vähän että kumpikaan ei ole oikea mutta kun lupasi ottaa takaisin jos ei sovin niin otin ne. Ajoin sitten vielä toiseen itseään varaosaliikkeeksi mainostavaan puljuun (ikinä siellä ei kyllä mitään osia ole ollut kun olen käynyt kysymässä) ja vastauksena oli että ei meillä sellasia oo. Ajoin sitten vielä kolmisenkymmentä kilometriä naapuripitäjään merkkiliikkeeseen, ei ollut sielläkään hyllyssä mutta selvisi sentään pultin mitat (26x1,5). Sitten takaisin siihen kotipitäjän hyvään varaosaputkaan, myyjä hetken tutki opusta ja ensin tuumaili, että ei koko opus tunne kuin 25x1,5 pultin mutta vielä hetken tutkittuaan huudahti, että tuossahan se on ensimmäisenä. Pika-pikaa hyllyjen väliin ja kas vain kun löytyi oikea pultti, myyjä kirjoitti opukseensa sopivuudeksi VW 2,5tdi. Ei voi muuta sanoa kuin, että kyllä Ähtärin Autotarvikkeesta löytyy ja palvelu pelaa
Eikös muuten jossain VW:ssä ollut tyyppivikana öljypohjan puhkiruostuminen?
			
			
									
						
							Propunkin metsästys oli oma seikkailu. Ensin paikalliseen varaosaputkaan kun sieltä melkein löytyy osa kuin osa hyllystä. Kirjojen perusteella myyjä antoi laipallisen 14 tai 16 millin kierteellä olevan pultin ja saman kokoisen kartiopultin, epäilin vähän että kumpikaan ei ole oikea mutta kun lupasi ottaa takaisin jos ei sovin niin otin ne. Ajoin sitten vielä toiseen itseään varaosaliikkeeksi mainostavaan puljuun (ikinä siellä ei kyllä mitään osia ole ollut kun olen käynyt kysymässä) ja vastauksena oli että ei meillä sellasia oo. Ajoin sitten vielä kolmisenkymmentä kilometriä naapuripitäjään merkkiliikkeeseen, ei ollut sielläkään hyllyssä mutta selvisi sentään pultin mitat (26x1,5). Sitten takaisin siihen kotipitäjän hyvään varaosaputkaan, myyjä hetken tutki opusta ja ensin tuumaili, että ei koko opus tunne kuin 25x1,5 pultin mutta vielä hetken tutkittuaan huudahti, että tuossahan se on ensimmäisenä. Pika-pikaa hyllyjen väliin ja kas vain kun löytyi oikea pultti, myyjä kirjoitti opukseensa sopivuudeksi VW 2,5tdi. Ei voi muuta sanoa kuin, että kyllä Ähtärin Autotarvikkeesta löytyy ja palvelu pelaa
Eikös muuten jossain VW:ssä ollut tyyppivikana öljypohjan puhkiruostuminen?
Jeep, Citroen, VW
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
			
						Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...