Vw Transporter -92 matkailuauto
Vw Transporter -92 matkailuauto
uutena käyttäjänä tällä foorumilla ajattelin tällaisen pienen esittelyn ajokistani tehdä.
Tuli tosiaan pieniin autoihin tympäytyneenä ja tilaakin joskus tarvivana hommattua tällainen transportteri -minibussi joka piti matkailuautoksi heti leimata diesel-veron pienentämiseksi.
Kojelaudan ilmeestä tykkäsin kun tuota jalopuujäljitelmää liimailtu:
http://img.photobucket.com/albums/v472/ ... ri/034.jpg
Lasien tummennus tuntui lähes välttämättömältä toimenpiteeltä vähän katseilta suojaamaan ja ensikesääkin ajatellen kun AC:tä ei tästä löydy. Ikkunoiden välien maalaus tasaisemmaksi mustaksi olisi myös edessä. Syöttöpumppukin vuotaa vähän dieseliä, mutta tähän on tiivisteet jo tilattu.
Kaikenkaikkiaan nyt autolla n.3000km ajaneena tyytyväinen kyllä autoon, mukava ajaa tienpäällä, vaikka kaupungissa ei mikään raketti olekkaan tuolla 2.4d moottorilla. Kulutuskin näin isoksi autoksi ihan siedettävä, seka-ajossa 8,5l/100km syönyt.
Matkailuautoksi muutos oli erittäin näppärä toimenpide, vähän keittolevyä ja laatikkoa vain. Penkit on kuulemma jo näistä niin monesta katottu, että ne kyllä kippaa sängyksi.
2 istuinpaikkaa piti poistaa, nykypykälien mukaan kuulemma 1+6 paikkainen saa kuulemma olla. No, jäipähän tavaratilaakin penkkien taa, ja nuo istuinpaikat kyllä riittävät.
Tuossa kuvassa näkyy nuo matkailuautovarusteet, kaasulla toimiva keittolevy ja säilytyslaatikko kiskoilla penkin alla:
http://img.photobucket.com/albums/v472/ ... ri/033.jpg
Maalaustahan tämä vaatisi koko auto, paikkailtu ikkunoiden reunoja vähän sinnepäin sävyllä ja keulassa kiveniskemiä aika paljon, varsinkin puskurissa, mutta kait tällä nyt jonkinaikaa ajelee. Onko porukalla kokemuksia paljonko maksaa näin ison auton maalaus? Väri tässä omasta mielestä ihan ok, vaikka ei mikään alkuperäis sävy lienekään.
http://img.photobucket.com/albums/v472/ ... ri/011.jpg
Madalluskin voisi tulla kysymykseen, kuitenkin joutuu todennäköisesti iskaria vaihtamaan ennen seuraavaa katsastusta. Onko minkalaisia kokemuksia noista eBay:n halvoista madallusseteistä, kestääkö monta viikkoa?
Täältä tähän, toivottavasti ei ollut huono ostos
Tuli tosiaan pieniin autoihin tympäytyneenä ja tilaakin joskus tarvivana hommattua tällainen transportteri -minibussi joka piti matkailuautoksi heti leimata diesel-veron pienentämiseksi.
Kojelaudan ilmeestä tykkäsin kun tuota jalopuujäljitelmää liimailtu:
http://img.photobucket.com/albums/v472/ ... ri/034.jpg
Lasien tummennus tuntui lähes välttämättömältä toimenpiteeltä vähän katseilta suojaamaan ja ensikesääkin ajatellen kun AC:tä ei tästä löydy. Ikkunoiden välien maalaus tasaisemmaksi mustaksi olisi myös edessä. Syöttöpumppukin vuotaa vähän dieseliä, mutta tähän on tiivisteet jo tilattu.
Kaikenkaikkiaan nyt autolla n.3000km ajaneena tyytyväinen kyllä autoon, mukava ajaa tienpäällä, vaikka kaupungissa ei mikään raketti olekkaan tuolla 2.4d moottorilla. Kulutuskin näin isoksi autoksi ihan siedettävä, seka-ajossa 8,5l/100km syönyt.
Matkailuautoksi muutos oli erittäin näppärä toimenpide, vähän keittolevyä ja laatikkoa vain. Penkit on kuulemma jo näistä niin monesta katottu, että ne kyllä kippaa sängyksi.
2 istuinpaikkaa piti poistaa, nykypykälien mukaan kuulemma 1+6 paikkainen saa kuulemma olla. No, jäipähän tavaratilaakin penkkien taa, ja nuo istuinpaikat kyllä riittävät.
Tuossa kuvassa näkyy nuo matkailuautovarusteet, kaasulla toimiva keittolevy ja säilytyslaatikko kiskoilla penkin alla:
http://img.photobucket.com/albums/v472/ ... ri/033.jpg
Maalaustahan tämä vaatisi koko auto, paikkailtu ikkunoiden reunoja vähän sinnepäin sävyllä ja keulassa kiveniskemiä aika paljon, varsinkin puskurissa, mutta kait tällä nyt jonkinaikaa ajelee. Onko porukalla kokemuksia paljonko maksaa näin ison auton maalaus? Väri tässä omasta mielestä ihan ok, vaikka ei mikään alkuperäis sävy lienekään.
http://img.photobucket.com/albums/v472/ ... ri/011.jpg
Madalluskin voisi tulla kysymykseen, kuitenkin joutuu todennäköisesti iskaria vaihtamaan ennen seuraavaa katsastusta. Onko minkalaisia kokemuksia noista eBay:n halvoista madallusseteistä, kestääkö monta viikkoa?
Täältä tähän, toivottavasti ei ollut huono ostos
Last edited by Blue_vw on 26.6.2010 19:27, edited 1 time in total.
Perussiisti portteri.
On tuossa omassakin portterissa kivenhakkaamia, ympäri autoa, kuskin
puolella niitä löytyy jopa pään korkeudelta.
Tais olla tossa keväällä, kun kyselin hintaa portterin maalauksesta Vaasassa.
Hinta haarukka 2500€ - 5000€, riippuen maalataanko samalla värillä vai ei.
Puskureiden maalaus oli jotain 500€ luokkaa.
Toinen vaihtoehto olisi maalata itse: perus maalit + muut tarvikkeet saa jo 400:lla,
halvin tarjous (maalit + tarvikkeet) oli n. 250€.
On tuossa omassakin portterissa kivenhakkaamia, ympäri autoa, kuskin
puolella niitä löytyy jopa pään korkeudelta.
Tais olla tossa keväällä, kun kyselin hintaa portterin maalauksesta Vaasassa.
Hinta haarukka 2500€ - 5000€, riippuen maalataanko samalla värillä vai ei.
Puskureiden maalaus oli jotain 500€ luokkaa.
Toinen vaihtoehto olisi maalata itse: perus maalit + muut tarvikkeet saa jo 400:lla,
halvin tarjous (maalit + tarvikkeet) oli n. 250€.
Tarzani, maailman ensimmäinen rekkakuski: aina samat vaatteet, ei koskaan rahaa ja kanssakulkijat pelkkiä apinoita.
siis sullako on ainoastaan penkistä muodostuva vuode? omassa ei kippaa vaakatasoon nii mulla on joku levy seinällä joka levitetään penkkien väliin josta muodustuu vuode.. (penkit samalla tavalla ku sulla paitsi 3+3 takana ja edessä 1+1)
itse en tarvi paikkoja näin paljoo ja olis tarkotus poistaa ne penkit joissa selkä menosuuntaan ja tuoda toisia penkkejä eteen päin takatilan suurentamiseksi eli tarvis sit vissiin penkit jotka kippaa vaakatasoon?
on muuten pirun siisti portteri sulla (kateellinen väristä)
itse en tarvi paikkoja näin paljoo ja olis tarkotus poistaa ne penkit joissa selkä menosuuntaan ja tuoda toisia penkkejä eteen päin takatilan suurentamiseksi eli tarvis sit vissiin penkit jotka kippaa vaakatasoon?
on muuten pirun siisti portteri sulla (kateellinen väristä)
Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Omaan syncrooni tilasin ebaysta FormelK:n -40mm takajouset ja etupään saa ruuvaamalla vaateriin. Iskareita en vaihtanut.
Maalus maksoi viime vuoden keväällä Joensuussa 600€, omilla pohjilla. Säästäähän siinä, jos itse voi maalata. Juuri maalasin edestä puskurin ja keulapellin, samoilla aineilla olisi saanut konepellinkin sutaistua. 85€ pohjaväri, väripasta, lakat kovetteet, ohenne. Kattoa harvemmin tarvitsee maalata, joten helppo laskea suoran pellin menekki.
Maalus maksoi viime vuoden keväällä Joensuussa 600€, omilla pohjilla. Säästäähän siinä, jos itse voi maalata. Juuri maalasin edestä puskurin ja keulapellin, samoilla aineilla olisi saanut konepellinkin sutaistua. 85€ pohjaväri, väripasta, lakat kovetteet, ohenne. Kattoa harvemmin tarvitsee maalata, joten helppo laskea suoran pellin menekki.
jep, tuo väri käyp kyl katteeks... kiva perus portteri.. etupuskuri näytti olevan uudemmasta mallista... onnee uudelle autolle
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Samoja ongelmiapa sitä näyttää olevan ku aiemmissakin volkkareissa, vaihteensiirtäjä lopetti elämänsä kesken viikonlopun ajojen, keppi aivan väljäksi ja kolmosen ja nelosen vaan sai päälle. Kakkosgolffin ajoilta mieleen tuli sellainen poikkitanko joka temppuilee, vähän on rakennetta muuteltu tähän mutta periaatteessa sama tanko, tai oikeastaan tangon päästä hela johon pallo asettuu.
Onneksi ei kallis osa ollut, 1.70€ pörhöllä. Vaihtaminen olikin sitte vähän vittumaisempaa työpaikan pihalla räntäsateessa. Sisätiloihinkaan ei uskaltanu kellariin ajaa ku pakkia ei olis ollu jos ei oliskaan saanut helaa vaihdettua.
Noh, nyt takki märkänä ja sormet kohmeessa saa taas pakitellakin.
Onneksi ei kallis osa ollut, 1.70€ pörhöllä. Vaihtaminen olikin sitte vähän vittumaisempaa työpaikan pihalla räntäsateessa. Sisätiloihinkaan ei uskaltanu kellariin ajaa ku pakkia ei olis ollu jos ei oliskaan saanut helaa vaihdettua.
Noh, nyt takki märkänä ja sormet kohmeessa saa taas pakitellakin.
Taitaa olla sama hela kuin tuossa topikissa esitelty. Aika veemäinen asennettava, kannattaa vaihtaa hyvän sään aikana.
mulla on nyt alannu vitonen rusahtamaan... ei tahdo ilkeä vaihtaakaan viitoselle... tuosta puskurista tuli mieleen, taitaa olla ihan tuning puskin...
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Samaa tuningia on varmaan etupuskin kuin nuo kaarilevikkeetkin.
Tuon helan vaihdon tein itse purkamatta mitään osia irti, vanha hela olikin valmiiksi jo irti ja siihen vain uuden helan mallailin kohdilleen ja rautatangolla vääntämällä paikoilleen. Kuulia en vaihtanut tankoon, siihen vain kuula helan suulle ja toisesta päästä tätä poikkitankoa sorkkaraudalla vääntämällä paikoilleen, samalla helan päästä vastaan vääntäen ettei pompsahda hela ulos. Onnistui näinkin jotenkuten, seuraavalla kerralla taidan ottaa paketin pöydälle ja vaihdella siellä
Tuon helan vaihdon tein itse purkamatta mitään osia irti, vanha hela olikin valmiiksi jo irti ja siihen vain uuden helan mallailin kohdilleen ja rautatangolla vääntämällä paikoilleen. Kuulia en vaihtanut tankoon, siihen vain kuula helan suulle ja toisesta päästä tätä poikkitankoa sorkkaraudalla vääntämällä paikoilleen, samalla helan päästä vastaan vääntäen ettei pompsahda hela ulos. Onnistui näinkin jotenkuten, seuraavalla kerralla taidan ottaa paketin pöydälle ja vaihdella siellä
Jotakin pientä tullut värkkäiltyä taas tässä muiden kiireiden lomassa, madallussarjaa laitettua ja sisustaa vähän fiksailtua.
40mm madalluksen jälkeen asettui mielestäni paljon nätimmälle korkeudelle, keulaa ruuvattiin vielä pikkasen matalemmalle.
Sisustaan kokeilin lattiaan laminaattia, kesä kunhan koittaisi niin jos käyttäisi vielä tuon takapenkin irti niin saisi senkin alle kunnolla laitettua paikoilleen laminaatit
http://img.photobucket.com/albums/v472/ ... ri/010.jpg
Kesävanteiksi ostin Dezent RH:t miltei uudenveroisilla 245/40/18 kumeilla kun mielestäni sopivaan hintaan tuli myyntiin
http://img.photobucket.com/albums/v472/ ... ri/008.jpg
Ikkunoiden väliinkin tilailin eBaystä teipit, mutta odottelevat vielä että maalaisiko tuon koko auton keväämmällä yli.
Lisävaloja koitin poistaa, mutta oli niin hyvin laitettu kiinni että saivat sitten olla. Pitkien tukiraudat oli hitsattu puskurinrunkoon ja sumuvalojen kiinnikkeet lasikuidulla istutettu puskuriin kiinni.
Tilauksessa myös punaharmaat LED-takavalot, saapi nähdä miten passaavat ilmeeseen kunhan ensiviikolla pitäisi niidenkin kotiutua saksan maalta.
40mm madalluksen jälkeen asettui mielestäni paljon nätimmälle korkeudelle, keulaa ruuvattiin vielä pikkasen matalemmalle.
Sisustaan kokeilin lattiaan laminaattia, kesä kunhan koittaisi niin jos käyttäisi vielä tuon takapenkin irti niin saisi senkin alle kunnolla laitettua paikoilleen laminaatit
http://img.photobucket.com/albums/v472/ ... ri/010.jpg
Kesävanteiksi ostin Dezent RH:t miltei uudenveroisilla 245/40/18 kumeilla kun mielestäni sopivaan hintaan tuli myyntiin
http://img.photobucket.com/albums/v472/ ... ri/008.jpg
Ikkunoiden väliinkin tilailin eBaystä teipit, mutta odottelevat vielä että maalaisiko tuon koko auton keväämmällä yli.
Lisävaloja koitin poistaa, mutta oli niin hyvin laitettu kiinni että saivat sitten olla. Pitkien tukiraudat oli hitsattu puskurinrunkoon ja sumuvalojen kiinnikkeet lasikuidulla istutettu puskuriin kiinni.
Tilauksessa myös punaharmaat LED-takavalot, saapi nähdä miten passaavat ilmeeseen kunhan ensiviikolla pitäisi niidenkin kotiutua saksan maalta.
Last edited by Blue_vw on 26.6.2010 19:28, edited 1 time in total.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Kunnon kuramatto vaan tohon portaalle On niin siisti sisusta et tekis mieli varmaan ottaa kengät pois ennenkun astuu sisään.
Ja kun laminaatti maksaa jonkun 6,90e/m2 ni voi joka kevät vaihtaa uuden lattian, vanhasta saa mallinki kun ottaa pois
Isommilla rimsseillä varmaan vielä komiampi kapistus, alkaa oma bussikuume kohota
Ja kun laminaatti maksaa jonkun 6,90e/m2 ni voi joka kevät vaihtaa uuden lattian, vanhasta saa mallinki kun ottaa pois
Isommilla rimsseillä varmaan vielä komiampi kapistus, alkaa oma bussikuume kohota
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Laminaatti maksoi tosiaan 3,90€/m2, sen verran otin varallekin tuota että saa vaihdettua uuden keväällä jos kovin alkaa kupruilla, ainakaan vielä ei ole ollut havaittavissa turpoamista. Kevätkelit sitten näyttää miten silloin reagoi, nyt saa vielä kengistä tulleen lumen kätevästi pyyhkäistyä ulos ennenkuin sulaa.Hyvältä näyttää! Smile Mites, otitko huomioon että laminaatti on vähän huono kestämään vettä? Ettei ala saumat kupruilemaan. Kenkien mukana sitä tuppaa kulkeutumaan välillä enemmän, välillä vähemmän...
2110i on kojelaudalla, ja käytössäkin jopa. Mukava tuota säkkijärven polkkaa kuunnella aina välilläKattelin ni eikös siellä ole 2110i kojetaulussa...? Very Happy
http://tinyurl.com/ydoj53t mahtoi olla tuo kauppa, teipit ainakin oli oikean kokoiset, ensiksi tuli tosin väärän puolen liukuovelle mutta vaihto onnistui erittäin kätevästi ja myyjä oli mukava ja vastaili posteihin ripeästi.Olisiko sinulla linkkiä kauppaan, josta hankit teipit ikkunoitten väliin?
Kiitos linkistä, sieltä klikkasin juuri omaankin teipit. Kontaktimuovi ei tuossa tarkoituksessa oikein kestä, lähinnä siis painepesuria.
Noin pieneen tilaan voisi laittaa vaikka parketin, kestää säätäkin eikä kulu ole mahdoton. Asensin viitisen vuotta sitten kylmälle lasiterassille jämäpaloista koivuparketin, ei ole mennyt miksikään. Yksi sauva jäi kokeeksi pihalle sateen ja sään armoille. Lakkapinta toki hilseili aiemmin, mutta kolmen vuoden kuluttua alkoivat vasta saumat aukeilla.
Noin pieneen tilaan voisi laittaa vaikka parketin, kestää säätäkin eikä kulu ole mahdoton. Asensin viitisen vuotta sitten kylmälle lasiterassille jämäpaloista koivuparketin, ei ole mennyt miksikään. Yksi sauva jäi kokeeksi pihalle sateen ja sään armoille. Lakkapinta toki hilseili aiemmin, mutta kolmen vuoden kuluttua alkoivat vasta saumat aukeilla.
Tuosta viisastuneena laitoin tarkan kuvauksen ja kuvan autosta ostoksen liitteeksi, mutta silti onnistuivat ryssimään tilaukseni. Tilauskoodi olisi ollut tuotekuvassa, kun olisi tajunnut klikata lähes näkymätöntä linkkiä. Pistin toimittajalle hieman kitkerää palautetta huonosti toteutetusta sivustosta.http://tinyurl.com/ydoj53t mahtoi olla tuo kauppa, teipit ainakin oli oikean kokoiset, ensiksi tuli tosin väärän puolen liukuovelle mutta vaihto onnistui erittäin kätevästi ja myyjä oli mukava ja vastaili posteihin ripeästi.
Nyt joudun piru vie maksamaan palautuskustannuksetkin.
^Ompa kyllä todella huonoa tuuria tai osaamattomuutta toisessa päässä. Itse kun vaihdoin niin ei tarvinnut maksaa edes palautuskustannuksia ja myyjä oli kyllä kovin pahoillaan ettei ymmärtänyt kuvaustani oikein.Tuosta viisastuneena laitoin tarkan kuvauksen ja kuvan autosta ostoksen liitteeksi, mutta silti onnistuivat ryssimään tilaukseni.
Sain lopultakin aikaiseksi laittaa nuo ledivalot taakse, en kyllä ilmeestä oikein pidä.
Ilman valoja ihan ok näköinen mutta ledit tuijaavat ärsyttävän pistemäisinä.
Joku taas napannut takaluukun merkinkin, ihmeellistä kulutustavaraa, kolmas odottaa paikoilleenmenoa. En kyllä ajatellut nyt laittaa ennen maalausta mutta tulipahan haettua kuitenkin jo hyllyyn. Tippumaankaan eivät oikein pääse kun ensimmäisen katoamisen jälkeen laittanut vielä liimallakin kiinnitystinksien lisäksi kiinni.
Valoluometkin tuli tilailtua, istuvuus ainakin ihan ok, kunhan saisi väritettyä.
Uudet poljinpinnat paikallaan huomattavasti kivempi ajella
Nyt kun saisi vielä toisen auton hommattua että voisi tuon ajella hitsarille ja sitten alkaa parsia maalauskuntoon, ei oikein tahdo asiallisia GTI kakkosgolffeja olla kaupan.
T4 2.4d -92 matkailuauto & Golf II 16v GTi
Hieman kiukustuneena laitoin postia teippitoimittajalle ja hyvä ettei suuttunut. Postikulut olisi pitänyt itse maksaa takaisin päin. Väitti vielä kivenkovaan, että kukaan suomalainen ei ole vääriä teippejä saanut. No, tilasin sitten kaksi oikeaa satsia tilalle, eiköhän noille ylimääräisille markkinoita ole.
TT-poljinpinnat ovat kyllä aivan ehdottomat, suorastaan pakkohankinta.
Jos omistat butyylinauhaa, laita sillä tuo takaluukun merkki kiinni. Pysyy taatusti, kukaan ei ala repimään sitä irti. Lähtee kyllä lämmittämällä tarvittaessa. Butyylinauhalla (-kumilla) liimasin nuo poljinpinnatkin paikoilleen.
TT-poljinpinnat ovat kyllä aivan ehdottomat, suorastaan pakkohankinta.
Jos omistat butyylinauhaa, laita sillä tuo takaluukun merkki kiinni. Pysyy taatusti, kukaan ei ala repimään sitä irti. Lähtee kyllä lämmittämällä tarvittaessa. Butyylinauhalla (-kumilla) liimasin nuo poljinpinnatkin paikoilleen.
Liimalla näkyivät olevan kiinni. Pirunmoinen homma rapata irti, taitaa jäädä yhteen lasiin irroitukset. verhoilut on liimalla kiinni pellissä ja vielä kun tuplalasi niin ei saa niin suoraa yhteyttä liiman läpi että tuolla "sahauslangalla" sais sahattua irti.Ainakin nuo moduulilasit on kehyksessä olevilla ruuveilla kiinni, kurkkaa verhoilun väliin ja katso.
tuli muutenkin aloiteltua tuota levikkeiden purkamista, aika lohduttoman näköistä siellä alla paikoin olikin.
Tosin ompas se 15vuotta ilmeisesti mennytkin siellä alla, paikoin ehkä jopa pitempään. -95 oli aken tietojen mukaan poistettu kilvistä ja hommattu toiset kilvet, vissiin vähän peränurkka johonkin kopsahtanut jolloin sitten tuo värikin vaihdettu dokumenttien mukaan.
Tyhmästi aikanaan maalattu kaikki nuo levikkeet paikoillaan, alta oli vielä valkoinen. Pikkuisen ku joku pukkaa levikettä niin ratkeaahan se maalisauma, josta sitten pääsee vettä väärään paikkaan ja siitä se sitten lähtee..
Jospa siitä vielä auto tulis kunhan vaihtaa helmat ja kaaret..
Onko muuten kenellään tietoa onko näissä uudemmissa lyhytkeulaisissa tdi-malleissa samanlainen etusuoja lukuunottamatta tietenkin niitä ilmanottoritilöitä vänkärinpuolella mutta onnistuneeko vaihtaa päikseen sellaista uudempaa? Jos samalla vähän tekisi faceliftiä
T4 2.4d -92 matkailuauto & Golf II 16v GTi
Värin pähkäilyä tässä ollunna muun remontinteon ohessa nytten, maalatakko samalla teknoblau:lla kun aiemminkin vai syvemmän sinisellä bright blau:lla
Piti koepalanen maalata varaosapeiliin kun noista maalikaupan malliliuskoista ei oikein kokonaiskuvaa saa miltä isompi palanen näyttää, omaa silmää miellyttää enempi tuo tummempi bright blau, joten värinvaihtokin tulee sitten samalla ajankohtaiseksi.
Piti koepalanen maalata varaosapeiliin kun noista maalikaupan malliliuskoista ei oikein kokonaiskuvaa saa miltä isompi palanen näyttää, omaa silmää miellyttää enempi tuo tummempi bright blau, joten värinvaihtokin tulee sitten samalla ajankohtaiseksi.
T4 2.4d -92 matkailuauto & Golf II 16v GTi
Täällä tieto tuosta:Blue_vw wrote:Onko muuten kenellään tietoa onko näissä uudemmissa lyhytkeulaisissa tdi-malleissa samanlainen etusuoja lukuunottamatta tietenkin niitä ilmanottoritilöitä vänkärinpuolella mutta onnistuneeko vaihtaa päikseen sellaista uudempaa? Jos samalla vähän tekisi faceliftiä
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?p=50207#50207
Itsekin samaa joskus harkinnut. Todennut vain että taitaa olla liian suuri töinen. Ehkä sitten jos joku "vie" mennessään nykyisen keulan...
Tosin sitten voi tulla jo uusimman T5 näkönen keula. Eikös muokkaamalla kaikki sovi??
Tarzani, maailman ensimmäinen rekkakuski: aina samat vaatteet, ei koskaan rahaa ja kanssakulkijat pelkkiä apinoita.
Auto pötköttelee vieläkin hitsarilla, sekun kätensä teloi niin vähän hitaasti onnistunut hitsailu, mutta jotakin on sentään saatu aikaiseksi, puskureita ja korisarjaa oikonut/kittaillut.
Etupuskin hiontavärissä
Onko kenelläkään tietoa onko esim. caravellen etupuskurissa nuo puskurin kiinnityspulttien reiät tai niiden peitenapit erikokoiset kuin vanhemmassa portterin puskurissa?
Ei nuo merkkikaupasta haetut peitenapit (-92 portteriin sopivat) passanneet tähän lasikuitupuskuriin, olivat liian pienet. Olisi kuitenkin ihan kiva saada jotkut nappulat noiden reikien päälle, saisi vain jostain kerralla oikean kokoiset ettei tarvisi alkaa lasikuidusta niitä värkkäilemään.
Etupuskin hiontavärissä
Onko kenelläkään tietoa onko esim. caravellen etupuskurissa nuo puskurin kiinnityspulttien reiät tai niiden peitenapit erikokoiset kuin vanhemmassa portterin puskurissa?
Ei nuo merkkikaupasta haetut peitenapit (-92 portteriin sopivat) passanneet tähän lasikuitupuskuriin, olivat liian pienet. Olisi kuitenkin ihan kiva saada jotkut nappulat noiden reikien päälle, saisi vain jostain kerralla oikean kokoiset ettei tarvisi alkaa lasikuidusta niitä värkkäilemään.
T4 2.4d -92 matkailuauto & Golf II 16v GTi
Alkaapa olla peltiä vaihdettu jo aika kohtuudella portteriin, kaikki helmat, takakaaret, etulokasuojat, kynnyskotelot ja kuskin puolelle koripaneelien sauman ympäristöön. Helmat oli jossain maailman vaiheessa paikkailtu uretaanilla, kohtuullisen kostea oli vieläkin vaikka puolitoista kuukautta seissyt jo lämpimässä ja kuivassa, vesi valui vielä kun repi uretaanin palasia pois.
Vielä joutuu merkkikaupasta peltiä hakemaan lisääkin, etuovien kynnyskoteloiden ja helmojen väliin suikaleen. Kanttailemallakin tietenkin jotenkin onnistuisi mutta sitten ei tiiviste kuitenkaan istu oikein tai jää suhisemaan.
Saas nähdä mitä tästä tulee ja koska valmistunee.
Korisarjan hinkkausta juniorin kanssa
Vielä joutuu merkkikaupasta peltiä hakemaan lisääkin, etuovien kynnyskoteloiden ja helmojen väliin suikaleen. Kanttailemallakin tietenkin jotenkin onnistuisi mutta sitten ei tiiviste kuitenkaan istu oikein tai jää suhisemaan.
Saas nähdä mitä tästä tulee ja koska valmistunee.
Korisarjan hinkkausta juniorin kanssa
T4 2.4d -92 matkailuauto & Golf II 16v GTi
Alakaa jo miltei hermo mennä näiden kanssa kun on niin lahoja, tai sitten kun ei saa korjauspeltiä. Tarvikkeena ei mistään pyöränkoteloa eli sisälokasuojaa kuskinpuolelle eteen, Pörhöltä kyselin jotta josko sieltä saisi niin 500e kiitos ja tehdastilaukseen menisi
Taitaa jäädä halvemmaksi vaikka vääntelisi mistä itse tuonne sopivan soiron. prkl.
Noh, pidetään juhannusta vielä deadlinenä tämän suhteen. Alkaa tosin tiukkaa jo tehdä, eikä joustovaraakaan ole tai menee elokuulle, maalari jää kesälomalle juhannuksen korvilla.
Taitaa jäädä halvemmaksi vaikka vääntelisi mistä itse tuonne sopivan soiron. prkl.
Noh, pidetään juhannusta vielä deadlinenä tämän suhteen. Alkaa tosin tiukkaa jo tehdä, eikä joustovaraakaan ole tai menee elokuulle, maalari jää kesälomalle juhannuksen korvilla.
T4 2.4d -92 matkailuauto & Golf II 16v GTi
Löytyisköhän tervettä peltiä purkaamoilla olevista koreista?? Kannattaa varmaan kysellä.
Varmasti halvemmalla saa...
Tai sitten ostat koko auton: Autovahinkokeskuksella on myynnissä 92 vuosimallin moottoripalollinen portteri
http://www.autovahinkokeskus.fi/sivut/d ... 31&lang=fi
Hintaakin vain 500€
Varmasti halvemmalla saa...
Tai sitten ostat koko auton: Autovahinkokeskuksella on myynnissä 92 vuosimallin moottoripalollinen portteri
http://www.autovahinkokeskus.fi/sivut/d ... 31&lang=fi
Hintaakin vain 500€
Tarzani, maailman ensimmäinen rekkakuski: aina samat vaatteet, ei koskaan rahaa ja kanssakulkijat pelkkiä apinoita.
Onko kenelläkään muulla liukuoven kiskon alla jotain polyuretaanista tiivistettä? Tuossa kun purin kiskon poijes niin katselin että vaihtokunnossa alkais olla tuo lista mutta siitä ei volkkarin varaosanumeroa löytynyt eikä ainakaan firman portterissa näkynyt olevankaan sellaista tiivistelistaa. Liekkö tuo vaan taksiksi muutosvaiheessa laitettu ääniä vaimentamaan vai onko noita jostain oikeasti saatavilla?
Listassa luki vain että material polyurethane, rim 571.10
Listassa luki vain että material polyurethane, rim 571.10
T4 2.4d -92 matkailuauto & Golf II 16v GTi
onkohan kyseessä tuon korisarjan mukana tullut "spaceri" liukuovelle,kun siinä on nuo lokasuojan levikkeet ja jos on halunnut laittaa yli 8" leveää vannetta, niin ovea on pitänyt saada ulommaksi korilinjasta että yleensä pääsee aukeamaan
tässäpä kuva 45 mm levittäjästä
http://www.projektzwo.de/artikel/fzg.ph ... fzg_id=384
tässäpä kuva 45 mm levittäjästä
http://www.projektzwo.de/artikel/fzg.ph ... fzg_id=384
Sehän vain passaisi kyllä jokin tuollainen viritelmä ollakin, pitääpä koittaa ilman tuota listaa paikoilleen mahtuuko aukeamaan ovi 8,5" leveällä vanteella ja 245 leveällä kumilla. Jos tuon listan kuitenkin vaatii väliin niin millähän tuollaisen parhaiten saisi ehostettua, mahtaneeko kitti pysyä tuollaisessa jokseenkin taipuisassa listassa paikoillaan. Toki eipä se paikoillaan paljoa taipuile..
On kuitenkin niin ruman näköinen ettei kehtaa tuollaisenaan juuri maalattuun autoon laittaa.
On kuitenkin niin ruman näköinen ettei kehtaa tuollaisenaan juuri maalattuun autoon laittaa.
T4 2.4d -92 matkailuauto & Golf II 16v GTi
No niin, tiistai illasta asti kasailua, korisarjan ja ikkunoiden liimailua, sisustan uudelleen villottamista yms. Alkaa jo näyttää autolta.
Maanantaina sitten konttorilla käymään joskos saisi ajoaikaa vielä,tai ainakin vikalistan etupään nivelistä, pääsi tuossa remonttia touhutessa leimakin vanhenemaan. Sen jälkeen vielä viimeiset laitot.
Renkaat olivat yllättävänkin hyvät ajaa, sen 35km/suunta mitä nyt maalarille tuli ajettua, ei kauheasti vedellyt, täryyttänyt eikä pahameluisetkaan olleet vaikka voisi luullakin tuollaisista leveistä ja matalista kumeista.
Sisustassa vielä aikalailla siivoamista ja pesua, vähän päässyt pölyttymään ja sotkeutumaan tässä remontoidessa. Keskikonsolikin vielä matkalla saksasta. Muitakin muutoksia vähän sisustaan tehnyt, keittohärvelit sijoitettu parempaan piiloon, tupla-akku kuskin penkin alle ja ilmanvaihtoa varten puhallinta. Näistä sitten kuvatuksia kunhan vähän puhdisteltu.
Maanantaina sitten konttorilla käymään joskos saisi ajoaikaa vielä,tai ainakin vikalistan etupään nivelistä, pääsi tuossa remonttia touhutessa leimakin vanhenemaan. Sen jälkeen vielä viimeiset laitot.
Renkaat olivat yllättävänkin hyvät ajaa, sen 35km/suunta mitä nyt maalarille tuli ajettua, ei kauheasti vedellyt, täryyttänyt eikä pahameluisetkaan olleet vaikka voisi luullakin tuollaisista leveistä ja matalista kumeista.
Sisustassa vielä aikalailla siivoamista ja pesua, vähän päässyt pölyttymään ja sotkeutumaan tässä remontoidessa. Keskikonsolikin vielä matkalla saksasta. Muitakin muutoksia vähän sisustaan tehnyt, keittohärvelit sijoitettu parempaan piiloon, tupla-akku kuskin penkin alle ja ilmanvaihtoa varten puhallinta. Näistä sitten kuvatuksia kunhan vähän puhdisteltu.
T4 2.4d -92 matkailuauto & Golf II 16v GTi