
Alussa se oli niin lievää etten jaksanu keskittyä siihen, mutta sitte se alko voimistumaan, alussa noin 3000 kieroksen paikkeilla, sen jälkeen "nykimisalue" laajeni, lopulta noin 2700 ja 3800 välillä. Lisäksi auto ei meinannut lähteä käyntiin, muuta ku kaasulla leikkien. Ja mikä erikoista, aamulla kun lähdin töihin (työmatka 36km) auto saattoi toimia todella hyvin mutta kun kävin aamulla abc:eellä ja sammutin auton, olin ehkä n. 10 minuuttia kaupassa ja palasin takaisin ei auto meinannut lähteä käyntii ja nyki todella paljon. Samaten illalla 8 tunnin jälkeen kun lähdin kotiin niin sama juttu. Sitten seuraavana aamuna kävi kuin ihanne! Ja tämä toistui käytännössä joka aamu, paitsi yhtenä sadepäivänä..
No, laiskana aloin vasta sitten selvittää vikaa ja avasin virranjakajan kannen. Heti selvisi ettei edellinen omistaja ainakaa mikään auto-nero ollut, oli kantta ilmeisesti meisselillä puhistettu ja sen takia oli ihan naarmuinen, joten ostin uuden kannen ja pyörijän sekä tulpat (tulpanjohtoja EN uusinut). Nykiminen väheni, mutta ei loppunut.
Auto oli jo talvella pakkasilla huono lähteen käyntiin ja radio ei aina toiminut, mutta avainta heiluttelemalla sen sai toimiin. Joten kävin pyörähtämässä motonetissa ja ostin siihen uuden startin sekä virtalukonpohjan. Tuon rempan jälkeen auto lähti hyvin käyntiin ja radio toimii hyvin eikä auto nykinyt ollenkaan ja ilosena ajattelin että se oli helppo homma!
Golffi toimi seuraavan viikon tosi hyvin ja lähettiin sitten kihlattuni kanssa käymään kesälomareissulla mökillä (matkaa n. 470km suuntaansa) ja koko menomatkan toimi hyvin sekä paikanpäällä ajetut noin 300km. Mutta kotimatkalla vika alkoi uudestaan.. Nyt "nykimishuippu" on suunilleen siinä 2500 kohalla. Nykiminen ei ole ihan niin voimakasta kuin aiemmin, mutta yhä voimakasta.
Autossa on myös toinen sähkövika. Se ei kestä pitää kaikkia sähkölaitteita päällä. Esimerkiksi jos on puhallin täysillä ja valot päällä ja lyöt takalasinlämppärin päälle, auto sammuu. Tyhjäkäynillä kun tasasesti laittaa laitteita päälle, saattaa pysyä päällä, mutta jos painaa kaasua ja päästää sen nii sammuu.
Laturi antoi huoltokirjan neuvoman 3000 kieroksen kohdalla ilman rasitusta (sähkölaitteet pois päältä) ja kaikki laitteet päällä, toisella tavalla 14,1 V ja toisella 14,35 V, en muista kummalla tavalla kumpi.
Nyt alkaa neuvot loppuu kesken, joten apua kaivataan!! Onko vika kenties lataussäätimessä tai laturissa vai onko jokin hieno anturi mennyt vai kenties jotain muuta?? Akkua on vaihdettu useempaan otteeseen, eli vika ei ole siinnäkää..
Vielä golffin teknisettiejot:
Volgswagen golf III variant cl
vm. 1994
Aj. Noin 265000
Moottori 1.8 yksipistesuihku 66kw, mielestäni abs!
Tossa kai tärkeimät, kysykää jos puuttuu jotai.
Suurkiitokset jo etukäteen kaikille vastanneille
