Öljynpaineen merkkivalo

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Post Reply
Multivankkuri
Posts: 23
Joined: 8.12.2008 9:05

Öljynpaineen merkkivalo

Post by Multivankkuri »

Kenellä se vilkuttelee milloinkin mutta minulla ei ollenkaan. Huomasin eräänä aamuna tosiaan ettei se syty ollenkaan,liekö koskaan syttynyt auton ollessa meillä.Vaihdoin anturinkin mutta ei apua. Antureita tässä koneessa ACV, ei ollut kuin yksi siellä alhaalla, mitäs keksittäis? Mittaristo on sillä sinisellä valaistuksella ja auto vm 99/00
reds
Posts: 82
Joined: 18.4.2008 7:23
Location: Helsinki

Post by reds »

Samaan aiheeseen liittyen: ABL öljynpaineen merkkivalo vilkuttaa itsepintaisesti. Alkoi yhtäkkiä, normaali matka-ajossa. Molemmat anturit on vaihdettu uusiin. Molempien antureiden paikalta öljynpaineet mitattu ja kaikki on ok. Öljyn määrä tarkistettu, eikä vedetkään ole öljyn sekaan vuotaneet. Mistä vois jatkaa vian etsimistä? Mittaristo? Sulakkeetkin on tarkistettu. Kone toimii ihan niinkuin aina, edes mitään vikaan viittaavaa ei ole ilmennyt. ?
T4 `99
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Mittariston juotoksia on ainakin tosi paljon korjailtu, eli ne kannattaa käydä läpi.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
reds
Posts: 82
Joined: 18.4.2008 7:23
Location: Helsinki

Post by reds »

Pasi Häkli wrote:Mittariston juotoksia on ainakin tosi paljon korjailtu, eli ne kannattaa käydä läpi.
Näin kai se täytyy tehdä. Helvetin ärsyttävä vika mutta eipä tuo ainoa vika ajetun 30tkm aikana ole. Vois jo melkeen oman ketjun aloittaa kyseisestä yksilöstä ja sen murheista.
T4 `99
reds
Posts: 82
Joined: 18.4.2008 7:23
Location: Helsinki

Post by reds »

Vastaanpas tähän, vika on nyt korjattu. Jos vaikka muillekin olisi asiasta hyötyä. Mittariston purkaminen alkoi tuntua isolta projektilta joten jatkoin googlettelua, vaihdoin kielen englanniksi ja jo alkoi osumia sataa. 2kpl LATURIN piuhoja aiheuttaa ongelman, menevät helposti poikki tai hapettuvat. Omassa oli toinen piuhoista (ruskea, maa) jo irtipoikki. Piuhan korjaus ja avot, taas toimii öljynpainevalo niinkuin pitääkin. Ei vaan ihan ensimmäisenä olisi tullut mieleen alkaa laturin päästä vikaa hakemaan.
T4 `99
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Mulla vag-com antaa virhekoodin:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

Mittaristossa kuitenkin piippaa öljymäärän merkkivalo. Eikö tuo virhe kuitenkin tule lämpötila-anturista?
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

^ Taitaa olla 2 eri vikaa sulla. Tuo vikakoodi tulee jäähdytinnesteen lämpötila-anturista.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Joo no ei se ainakaan muuta virhekoodia anna.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Konepellin katkasija muistaakseni kuittaa sen öljymäärän merkkivalon. Sen keltasen.
Jos se katkasija on rikki niin ei se öljymäärän herjauskaan kuittaannu. Se sijaitsee siellä oikeassa kulmassa konepellin saranan lähettyvillä. Hapettumiakin sieltä on löytynyt.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Siitä taisi olla joskus puhettakin... :D Minkähän näköinen se katkaisija on?
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Multivankkuri
Posts: 23
Joined: 8.12.2008 9:05

Post by Multivankkuri »

Mikäs sen konepeltikatkaisijan virka oikein on?
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Katkaisija löytyi, putsailin ja laitoin crc:tä. Vikakoodi vaihtui:

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 7D0 920 802 R
Component: T4-KOMBIINSTR. VDO V01
Coding: 01111
Shop #: WSC 61100
1 Fault Found:
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Joo no nyt se valittaa siitä öljymääräanturista joka löytyy öljypohjasta. Niitäkin on vaihdeltu :lol:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

No kun se on jo vaihdettu ja vika pysyi...
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Sit on johdoissa vikaa... Tai viallinen mittaristo, mutta sitä en ekana kyllä vaihtais..
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Oliskohan se sitten se piuha.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Mikäs sen konepellinkatkaisijan varaosanumero on?
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Post Reply