Passat 3C jäähdytinjärjestelmän ilmaus
Passat 3C jäähdytinjärjestelmän ilmaus
2007 3C 2.0TDI 103kw BMP koneella olevaan tuonti passattiin ois tarkoitus asentaa Calixin letkulämppäri, joutuu ilmeisesti asennuksen jälkeen ilmaamaan jäähdytin järjestelmän. Onko ilmaus kuinka hankala suorittaa kotikonstein? Vinkkejä otetaan vastaan.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
^Saako tohon koneeseen laittaa letkulämppäriä?
Ainaki 1.9 tdi(bkc) 3C:hen calix ja defa näyttävät ainoastaan säteilylämmitintä. Noissa uuremmissa koneissa ku tuppaa olemaan erinäisiä antureita nii paljon et letkulämppärin käyttö saattaa aiheuttaa ongelmia kun anturin antama lämpöarvo ei vastaakkaan todellisuutta.
Ainaki 1.9 tdi(bkc) 3C:hen calix ja defa näyttävät ainoastaan säteilylämmitintä. Noissa uuremmissa koneissa ku tuppaa olemaan erinäisiä antureita nii paljon et letkulämppärin käyttö saattaa aiheuttaa ongelmia kun anturin antama lämpöarvo ei vastaakkaan todellisuutta.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ilmaaminen onnistuu yleensä tosi helposti pitämällä paisuntasäiliön korkki auki ja pitämällä kierrokset jossain 2500rpm jonkin aikaa. Vesi kiertää kunhan sisälle tulee lämmintä ilmaa. Lisäilee nestettä sitä mukaa kun pinta vajoaa. Sit korkki kiinni ja reilu koeajo(niin että termari varmasti on auki) ja tarkastaa nesteen määrän vielä kerran.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Moro,
Oliko lohkolämppärin asennus minkälainen operaatio? Samanlaiseen, mutta BKP-koneelliseen tuontivermeeseen kun pitäisi asentaa Calixia. Mitä asennussarjaa muuten käytit? Calix kun näyttää listoillaan M18 sekä BKP:lle että BMP:lle, mutta varaosaliikkeet (esim. Motonet) tyrkyttäisivät M39:iä...
Tiedosta kiittäen,
-olli
Oliko lohkolämppärin asennus minkälainen operaatio? Samanlaiseen, mutta BKP-koneelliseen tuontivermeeseen kun pitäisi asentaa Calixia. Mitä asennussarjaa muuten käytit? Calix kun näyttää listoillaan M18 sekä BKP:lle että BMP:lle, mutta varaosaliikkeet (esim. Motonet) tyrkyttäisivät M39:iä...
Tiedosta kiittäen,
-olli
Terve, lämppärin asennus ei ollut mikään kovin vaativa operaatio. Mulla oli käytössä pari letkupuristinta jolla painoin letkut kasaan ennenkuin irroitin öljynlauhduttimelta lähtevän letkun, ei tullut paljon jäähdytysnestettä ulos. Calixilta tiedustelin myös noista asennus sarjoista, molemmat kuulemma käyvät, itsellä oli asennussarjana M18.
No nyt on letkulämppäri+akkulaturi ja sisähaara paikallaan. Olisinpa säästynyt monelta turhalta ähräämisvaiheelta, jos olisin huomannut tämän viestiketjun ennen työn aloittamista.
Tyhjäsin sen verran jäähdytysjärjestelmää mitä alavesiletkun irroittamalla sai ulos (noin 4 litraa eli karkeasti puolet). Mitään erityistä ilmausta en suorittanut, vaan annoin koneen käydä ja täytin paisuntasäiliötä aina pinnan laskettua. Kutakuinkin sama määrä kamaa meni tällä tavalla myös sisään, ja lämppärikin toimii entiseen malliin, joten en alkanut mitenkään erityisemmin ilmausreikiä etsimään.
Tyhjäsin sen verran jäähdytysjärjestelmää mitä alavesiletkun irroittamalla sai ulos (noin 4 litraa eli karkeasti puolet). Mitään erityistä ilmausta en suorittanut, vaan annoin koneen käydä ja täytin paisuntasäiliötä aina pinnan laskettua. Kutakuinkin sama määrä kamaa meni tällä tavalla myös sisään, ja lämppärikin toimii entiseen malliin, joten en alkanut mitenkään erityisemmin ilmausreikiä etsimään.